امیر گلفام:

حضور ما در سوریه برای هدایت مستشاری است

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش گفت: جوان‌های ما بایستی این آمادگی را داشته باشند، تا اگر زمانی مسئولان نظام تشخیص دادند، عازم سوریه شوند.
کد خبر: ۹۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ - 26July 2016

حضور ما در سوریه برای هدایت مستشاری است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «امیر سرتیپ ابراهیم گلفام» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در گفتوگویی رادیویی با رادیو ایران گفت: در حال حاضر نیروهایی از پاکستان و عراق همچنین داوطلبانی از کشورمان ایران در سوریه حضور دارند و ما بیشتر نقش هدایت مستشاری را بر عهده داریم.

وی ادامه داد: اگر جوان های ما به سوریه اعزام نشوند، بایستی این آمادگی را داشته باشند تا اگر زمانی مسئولان نظام تشخیص دادند از نیروهای ایرانی بیشتری  استفاده کنند، این امر محقق شود. بنابراین  جوان های ما بایستی کنار آمادگی های جسمانی خود نیز،  بصیرت خوبی نسبت به شناخت منطقه کسب کنند.

امیر گلفام تصریح کرد: با بصیرت سیاسی میتوانیم دشمن را در سوریه شکست دهیم. نیروهای داعشی و تکفیری برای شکست اسلام ناب محمدی، در پایگاه اسلام«سوریه» حضور دارند.

وی  در خصوص موضوع دفاع از حرمین گفت: دشمن به  دنبال مغلوب کردن یک تفکر، ایده و دیدگاه است. دیدگاهی که امروز نظام سلطه را به چالش کشیده است. بنابراین ما باید تلاش کنیم دشمن را مغلوب کرده و با هر آن چه که تفکرات اسلام را نابود می کند، مبارزه کنیم.

امیر گلفام با اشاره به همدستی دشمن در جنگ هشت ساله گفت: دشمن دشمن است. چه آن زمانی که  به شکل واحد درصدد شکست کشورمان بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد و چه امروز که ازراه  دور می خواهد آن مسائلی که در اسلام تاثیر دارد را نابود کند و به دنبال از بین بردن  تفکرات اسلام و جایگاه مامن مسلمانان واقعی است.

گلفام ادامه داد: دشمن احساس کرده که برای شکست اسلام ناب محمدی به میزبان مهاجران و آوارگان فلسطینی جایی که انقلاب اسلامی در آنجا احیاء می شود، به سوریه حمله کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر احساس تکلیف، ابلاغی نیست که اگر کسی به سوریه اعزام نشود از مزیت های اجتماعی کمتری بهره مند خواهد شد بلکه جوانان ایرانی چون می بینند پرچم و نظام اسلامی در جایی لطمه دیده، داوطلبانه دوست دارند در سوریه حضور پیدا کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش ادامه داد: در حالی که مردم رنج کشیده عراق، درگیر مشکلات کشورشان، هستند باز هم احساس تکلیف کرده و در سوریه می جنگند. گروهی از مردم پاکستان، افغانستان و جوان هایی که احساس تکلیف کردند با تعداد محدودی از جوان های کشورخودمان حسب ضرورت نظام جلوی حمله مکارانه تکفیری ها را می گیرند.

وی ادامه داد: از آن حیث می گویم  مکارانه چون حیله و نیرنگ بسیار هست. و به اسم اسلام و مسلمین جنایت می کنند. بایستی هوشمندی و بصیرت سیاسی خوبی  در میان مسئولین و مردمان کشورمان همچنین مسلمان به وجود بیاید. چون همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند : جنگی که در سوریه و عراق توسط داعش،  صورت می گیرد،  ضررهایی هم به حوزه کشوری وارد می کند و خطراتی برای اسلام دارد.

امیر گلفام در خصوص اطلاع رسانی دقیق تری از منطقه به مردم گفت این روشنگری موضوع بسیار مهمی است اما نبایستی فکر کنیم که متولی این امر نیروهای مسلح است. متولی این موضوع همه دستگاه ها و نهادها هستند و  بهتر است  سراغ سازمان دولتی هم نرویم. البته سازمان های دولتی که کارهای فرهنگی وسیاسی انجام می دهند در این زمینه اولی ترند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با اشاره به اینکه این روشنگری بایستی در قالب واحد درسی در دانشگاه ها و دبیرستان ها شروع شود گفت: بهتر است که به درس های کلاسیک نباشیم بلکه این  ضرورت وجود دارد،  جدای درس های تخصصی که دانشجویان، این روشنگری برای آنها ارائه شود.

وی صدا و سیما، شبکه های مختلف تصویری و صوتی همچنین فضا های مجازی را از دیگر منابعی دانست که می توان از طریق آن فضا ها به روشنگری و هدایت  مردم پرداخت.

امیر گلفام با اشاره به اینکه امروز دسترسی مردم به فضای مجازی بیشتر شده  و این مهم گاهی موجب غفلت مسئولان فرهنگی شده ، گفت: ما بایستی در فضای مجازی ورد پیدا کنیم و از طریق آن فضابه روشنگری  مردم بپردازیم. همچنین خیلی از مواقع باید کارها را به مردم بسپاریم تا نتیجه بهتری بگیریم.

وی با بیان اینکه شناخت دوست از دشمن امروز بسیار سخت تر شده گفت: بصیرت سیاسی و دشمن شناسی جزء ضرورت هاست چون دشمن از یک موضع وارد نشده و او  در سوریه به  دنبال شکست پایگاه های اسلام است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار