با وجود اعلام تمدید حالت فوق العاده در فرانسه؛

دو فرد مسلح اقدام به گروگان‌گیری در شمال فرانسه کردند

در حالیکه دولت فرانسه در پی حوادث تروریستی در شهر نیس، حالت فوق‌العاده را به مدت سه ماه در این کشور تمدید کرد، منابع محلی امروز از وقوع یک گروگان‌گیری در منطقه نورماندی خبر دادند.
کد خبر: ۹۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ - 26July 2016

دو فرد مسلح اقدام به گروگان‌گیری در شمال فرانسه کردند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، خبرگزاری رویترز از خنثی شدن گروگانگیری در کلیسایی در شمال فرانسه خبر داد. بنا براین گزارش، دو فرد مسلح تعدادی از افراد حاضر در کلیسای منطقه نورماندی شمالی را گروگان گرفتند.

در حالی که برخی منابع میگویند گروگانگیرها سلاح سرد دارند، خبرنگار «آر.تی.ال» که در منطقه حضور دارد، از شنیده شدن صدای تیراندازی از داخل کلیسا خبر دادهاست.

نیروهای پلیس فرانسه کلیسا را محاصره کردهاند. همزمان خودروهای امدادی هم برای کمک به مجروحان احتمالی حادثه در محل حضور یافتهاند.

هنوز از انگیزه گروگانگیرها خبری منتشر نشدهاست. نشریه «لو پوئن» به نقل از یک منبع آگاه نوشتهاست که مهاجمین به هنگام ورود به کلیسا فریاد «الدولة الاسلامیة» سر دادهاند. دادستان فرانسه در حال بررسی احتمال تروریستی بودن این حادثه است.

رسانههای فرانسوی تعداد گروگانها را بین 4 تا 6 نفر اعلام کردهاند.

روزنامه «لوپاریزین» خبر داده در جریان عملیات پلیس فرد کشته شده کشیش کلیسا بودهاست. گفته میشود دو راهبه دیگر نیز در میان گروگانها هستند.

هنوز رسما خبری از کشته یا دستگیر شدن گروگانگیرها  توسط مقامات فرانسه منتشر نشده اما طبق گزارش فیگارو، کشیش گروگان گرفته شده، کشته شدهاست. پایگاه «آی.24» به نقل از منابع محلی گزارش داد که احتمالا گروگانگیرها سر او را بریدهاند.

پلیس فرانسه در توئیتر از رسانهها خواسته وارد منطقهای که پلیس محصور کرده نشوند و عکس یا ویدئویی از محل منتشر نکنند.

گفتنی است؛ پس از حمله یک مرد با کامیون به مردم در روز ملی فرانسه در شهر نیس، که به کشته شدن 84 نفر منجر شد، وضعیت اضطراری سه ماه دیگر در این کشور تمدید شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار