دفاع پرس بررسی می کند؛

روایت آخرین ضربه رزمندگان اسلام به منافقین

عملیات موفقیت آمیز مرصاد با رمز در 5 مرداد 67 با هدف مقابله با تهاجم گسترده فرقه تروریستی مجاهدین خلق آغاز شد. این عملیات آخرین برگ کتاب زرین تاریخ جنگ است که بدین سان با نبردی سراسر حماسه و پیروزی ورق خورد.
کد خبر: ۹۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ - 26July 2016

روایت آخرین ضربه رزمندگان اسلام به منافقین

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، پس از مقاومت نیروهای سپاه و بسیج در دشت حسن آباد و زمین گیر شدن نیروهای مهاجم مجاهدین خلق در پشت ارتفاعات چهارزبر، فرماندهان و رزمندگان خودی برای آزادسازی مناطق تصرف شده و انهدام نیروهای این سازمان، به تدریج در منطقه متمرکز شدند.

سپس عملیات مرصاد با رمز "یا علی (ع)" در 5 مرداد 67 به فرماندهی سپاه پاسداران و با پشتیبانی هوانیروز ارتش از سه محور آغاز شد:

1) در محور چهارزبر، لشکر تازه تاسیس ولی امر (عج) با استقرار روی ارتفاعات تنگه چهارزبر و اجرای آتش، راه پیشروی قوای زمینی مجاهدین خلق را در جاده اسلام آباد – کرمانشاه سد کرد.

2) در محور اسلام آباد، رزمندگان تیپ نبی اکرم (ص) به سرعت وارد شهر اسلام آباد شدند و پیشاپیش آنان یک گردان از نیروهای سپاه اسلام آباد که به منطقه، آشنایی کامل داشتند به شهر نفوذ کرده و آرایش قوای این سازمان را بر هم زدند.

3) در محور جاده قلاجه، نیروهای لشکر 27 محمد رسول الله (ص) از سه راهی غرب اسلام آباد وارد کارزار شدند. طوری که ستون نیروهای مجاهدین خلق را دور زدند و تلفات زیادی بر آنها وارد ساختند.

لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به فرماندهی محمد اسماعیل کوثری با سه گردان در این عملیات شرکت نمود. محور عملیاتی لشکر 27 در عملیات مرصاد، جاده کرمانشاه – اسلام آباد در تنگه چهارزبر بود. در زمان طرح ریزی این عملیات، نیروهای لشکر 27 عمدتا در جنوب مستقر بودند. به همین علت، نیروهای 3 گردان از لشکر 27 به نام گردانهای حمزه سیدالشهدا(ع)، مسلم بن عقیل و مقداد بن اسود به وسیله هلیکوپترهای هوانیروز به منطقه درگیری اعزام شدند. سرانجام پس از سه شبانه روز درگیری، نیروهای خودی موفق شدند ضمن جلوگیری از پیش روی ستون ارتش مجاهدین خلق، ضربات سختی بر پیکره این خائنین به میهن وارد آورده و دیگر بار شهرهای اسلام آباد و کرند را آزاد نمایند.

به این ترتیب عملیات مرصاد که آخرین عملیات هشت سال دفاع مقدس نیز محسوب میشود، با موفقیت چشمگیری به پایان رسید و افزون بر آن که پیروزی نظامی بزرگی در پی داشت، با ضرباتی که به فرقه تروریستی مجاهدین خلق وارد شد، از نظر امنیتی نیز برای جمهوری اسلامی، موفقیت بزرگی بود و آخرین برگ کتاب زرین تاریخ جنگ، بدین سان با نبردی سراسر حماسه و پیروزی ورق خورد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار