دفاع پرس از آخرین تحولات یمن گزارش می‌دهد؛

سرنگونی بالگرد آپاچی سعودی‌ها در «مأرب»/ تلفات ارتش عربستان افزایش یافت

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی عربستان و کشته شدن دو خلبان این کشور در استان مأرب خبر دادند؛ این درحالی است که عربستان مدعی است دلیل سقوط این بالگرد شرایط بد جوی بوده‌است.
کد خبر: ۹۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ - 26July 2016

سرنگونی بالگرد آپاچی سعودی‌ها در «مأرب»/ تلفات ارتش عربستان افزایش یافت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردینماه سال گذشته به منظور بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را علیه این کشور فقیر عربی آغاز کردهاست.

جنگندههای ائتلاف سعودی با گذشت 16 ماه از آغاز حمله هوایی به یمن، همچنان به بمباران مناطق مختلف این کشور ادامه میدهند؛ که در این مدت بیش از 9 هزار و 400 نفر کشته و دستکم 16 هزار نفر نیز زخمی شدهاند. با این وجود نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن به مقاومت اسطورهای خود در برابر ظلم متجاوزان سعودی و مزدورانش ادامه میدهند.

بر اساس گزارش فرماندهان نظامی یمن در حمله موشکی ارتش این کشور به نجران بیش از 200 نظامی سعودی و مزدورانش به هلاکت رسیدند. این منابع همچنین از پیشروی ارتش و کمیتههای مردمی در استانهای «تعز» و «الجوف» و دفع دوباره حملات سنگین تروریستها به «مأرب» خبر دادند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن توانستند بر آخرین پایگاههای عناصر مسلح وابسته به حزب «الإصلاح» در استان «إب» سیطره یابند.

نیروهای یمنی همچنین بعد از چند روز درگیری موفق شدند، منطقه «الشعاور» را در استان الجوف از دست گروههای مسلحی که از سوی سرلشکر «أمین الوائلی» فرمانده منطقه ششم نظامی در این استان حمایت میشدند، باز پس گیرند.

در همین خصوص یک منبع محلی تاکید کرد: درگیریها بعد از دیدار «عبدربه منصور هادی» با شیخ «عبدالواحد الدعام» رهبر «انصار الشریعة» یمن که هفته گذشته صورت گرفت؛ شدت یافته است. وی گفت که هادی در این دیدار اعلام کرد که از این گروه وابسته به شبکه تروریستی القاعده، حمایت میکند و مجروحان این گروه تروریستی نیز میتوانند با هزینه دولت نامشروعش معالجه شوند.

این منبع در ادامه افزود: بعد از این دیدار گروههای مسلح در الشعاور و «الأهمول» در منطقه «حزم العدین» تسلیحات دریافت کردند تا حملهای علیه پایگاههای ارتش و کمیتههای مردمی در این منطقه آغاز کنند.

گفتنی است؛ گروههای وابسته به حزب الإصلاح هفته گذشته به پایگاه نظامی «ذعفان» واقع در غرب منطقه حزم العدین حمله کردند تا جبهه جدیدی را در مأرب جهت دریافت کمکهای تسلیحاتی از طریق استان البیضاء که از لحاظ جغرافیایی با بخش «القفر» مأرب ارتباط دارد، باز کنند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی تاکید کرد: نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن گروههای مسلح را از پایگاههای «الأمامیه» در سمت شرقی الشعاور و الأهمول دور کردند و راههای عمومی را که این گروهها بسته بودند، باز کردند و امنیت کلیه راههای منتهی به این منطقه را تامین کردند.

بعد از شکست مزدوران سعودی، برخی از منابع وابسته به حزب الإصلاح حکومت نامشروع هادی و ائتلاف سعودی را متهم کردند که عناصر آنها را در الشعاور و الأهمول پشتیبانی نکردند.

خبر دیگر اینکه ارتش و کمیتههای مردمی یمن از براندازی یک فروند بالگرد آپاچی عربستان و کشته شدن دو خلبان آن در استان مأرب خبر دادند. این درحالی است که عربستان مدعی است دلیل سقوط این بالگرد شرایط بد جوی بوده است ولی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش بالگرد آپاچی وابسته به ائتلاف را که در حال اجرای عملیات بین استان مأرب و الجوف بوده، سرنگون کرده است.

از سوی دیگر گزارشها حاکی از آن است که در واکنش به ادامه نقض آتشبس ائتلاف سعودی در یمن و حملات متجاوزان و مزدوران آن جبهههای داخلی، مرزی و فرامرزی یمن بار دیگر ملتهب شدهاست.

مواضع، پادگانها و پایگاههای نظامی عربستان در «نجران» طی چهار روز گذشته مورد اصابت چهار فروند موشک بالستیک زلزال 3 قرار گرفته است.

گفته میشود که در اثر شلیک چند فروند موشک بالستیک به مواضع سعودیها در چند روز گذشته شمار تلفات نیروهای سعودی و مزدورانش در یمن افزایش یافته است.

با افزایش شمار کشتههای ارتش سعودی در جیزان، نجران و عسیر رسانههای عربستان دیگر نمیتوانند با قصه پردازیهای خود افکار عمومی این کشور را فریب دهند و بر شکست حتمی خود را در پرونده یمن سرپوش بگذارند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار