سرنگونی یک فروند بالگرد عربستانی در مرکز یمن

یک منبع نظامی شامگاه دوشنبه از سرنگونی یک فروند بالگرد متعلق به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در منطقه‌ای میان استان‌های مارب و جوف در مرکز یمن خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳ - 25July 2016

سرنگونی یک فروند بالگرد عربستانی در مرکز یمن

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع نظامی شامگاه دوشنبه از سرنگونی یک فروند بالگرد متعلق به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در منطقه ای میان استان های مارب و جوف در مرکز یمن خبر داد.

این بالگرد هنگام پرواز در آسمان یمن و درحالی که عملیات پشتیبانی از نیروهای ائتلاف را انجام می داد سرنگون شده است.

هنوز جزئیات بیشتری از سرنگونی این بالگرد منتشر نشده است.

این درحالی است که ساعاتی پیش، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد: پنج مرزبان عربستانی در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان کشته شدند.

از سوی دیگر، گروه انصارالله یمن روز دوشنبه از شلیک یک فروند موشک بالستیک به یکی از پایگاه های نظامی وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در شهر جیزان واقع در جنوب عربستان خبر داد.

شنبه گذشته نیز فرمانده گردان تانک های تیپ 84 نیروهای زمینی عربستان و یک افسر دیگر بر اثر انهدام یک دستگاه تانک از سوی ارتش و کمیته های مردمی کشته شدند.

بیش از یکسال است که عربستان با ائتلاف ساختگی خود از زمین و هوا، کشور فقیر یمن را به بهانه بازگرداندن آنچه مقام های سعودی از آن به دولت قانونی عبدربه منصور هادی تعبیر می کند، هدف حملات همه جانبه قرار داده اند.

در جریان حملات عربستان به یمن علاوه بر تخریب کامل مراکز زیربنایی، خدمات و درمانی و آواره شدن میلیون ها نفر، هزینه های سنگینی نیز به ارتش عربستان وارد آمده است.

منبع: المسیره یمن

نظر شما
پربیننده ها