ذبح کودک 12 ساله توسط جنبش میانه‌رو «نورالدین زنکی» جهان را لرزاند؛

آیا گروه‌های مورد حمایت واشنگتن واقعا میانه‌رو هستند؟/ پشت‌پرده فرماندهان گروه‌های معارض سوریه + تصاویر

با نگاهی گذرا به زندگی‌نامه افرادی که مسئولیت فرماندهی گروه‌های به اصطلاح میانه‌رو را بر عهده دارند و از جانب آمریکا حمایت می‌شوند، در می‌یابیم که در پیشینه هریک از آنها، نوعی مجرمیت، خلافکاری و سابقه محکومیت به جنایت‌های مختلف وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ - 26July 2016

آیا گروه‌های مورد حمایت واشنگتن واقعا میانه‌رو هستند؟/ پشت‌پرده فرماندهان گروه‌های معارض سوریه + تصاویر

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، جنایتی که چند روز پیش یکی از گروههای معارض به اصطلاح میانهرو موسوم به «نورالدین زنکی» علیه یک کودک فلسطینی مرتکب شد، افکار عمومی را بر آن داشت تا نگاهی به پیشینه فرماندهان این گروهها که از جانب واشنگتن حمایت مالی و لوجستیکی میشوند در اصطلاح به آنها گروههای میانهرو گفته میشود، داشته باشند.

هرچند جنبش نورالدین زنکی با صدور بیانیهای مسئولیت این جنایت را بر عهده نگرفت و مدعی شد که ذبح کودک 12 ساله فلسطینی یک خطای فردی است و ربطی به این جنبش ندارد. اما مطالعه تاریخ گروههای مسلح سوری که آمریکا آنها را به عنوان گروههای میانهرو سوری نامگذاری میکند، نشان میدهد که انجام این گونه اقدامات غیرانسانی از این گروهها بعید و مستثنی نیست.

با نگاهی گذرا به زندگینامه افرادی که مسئولیت فرماندهی این گروهها را بر عهده دارند، در مییابیم که در پیشینه هریک از آنها، نوعی مجرمیت، خلافکاری و سابقه محکومیت به جنایتهای مختلف وجود دارد.

بر اساس گزارش الوقت، آنچه که واشنگتن از آن به عنوان انقلاب سوریه یاد میکند، دارای شرایط و عواملی است که قاعدتا با حوادثی که در انقلابهای دیگر اتفاق میافتد، اختلاف دارد. زندگینامه فرماندهان این انقلاب نیز قابل تامل است. مرسوم است که معمولا رهبر انقلابها از میان نخبگان، افراد فرهیخته و صاحبان علم آنهم در سطوح عالی انتخاب میشود. اما فرمانده یا رهبر گروههای مسلحی که آمریکا از آنها حمایت میکند، اکثرا بیسواد هستند؛ برخی از آنها کارگر ساختمانی، قصاب و یا فروشنده سیگار میباشند؛ البته ما نمیخواهیم ارزش این شغلها و کسانیکه به آن میپردازند، پایین بیاوریم. ولی برای عقل سلیم این سوال مطرح میشود که جای فرهنگیان در انقلاب ادعا شده در کشوری که اکثرا جوانان آن دارای مدارک دانشگاهی هستند، کجاست؟

با این وجود اکثر فرماندهان گروههای به اصطلاح میانهرو بیوگرافی خوبی در محل زندگی خود ندارند، و اکثریت آنها از سابقهداران و افراد تازه از زندان آزاد شده، هستند ولی امروزه لباس فرماندهی بر تن کردهاند! و در منبرهای استانبول در باب انسانیت و آزادی سخنرانی میکنند.

گزارشهای زیادی از اقدامات فرماندهان معارض سوری ارائه شده است؛ در این گزارشها به فرماندهان گروههای معارض صفت راهزن و دزد  داده میشود؛ که این بخش از زوایای پنهان شخصیت فرماندهان گروههای معارض از آغاز بحران سوریه خیلی سر و صدا کرد.

در همین رابطه «خبرگزاری فرانسه» اوائل سال 2013 گزارشی را منتشر کرد که در آن فرمانده «جیش الحر» را به عنوان یک دزد و مفسد معرفی شده بود. در این گزارش همچنین به ثروتهای زیادی که فرماندهان گروههای معارض به زور سلاح غارت کرده بودند، اشاره شده است.

در گزارش دیگری که اخیرا سازمان عفو بینالملل در 5 جولای منتشر کرد، تاکید شدهاست که گروههای موسوم به معارضان سوری که از جانب «قطر»، «عربستان سعودی» و «آمریکا» حمایت میشوند، مسئولیت همه قتلها، آدم رباییها و شکنجه شهروندان در مناطق شمالی حلب، ادلب و مناطق اطراف آن بر عهده آنها است.
در ادامه به بیوگرافی برخی از فرماندهان گروههای مسلح سوری که واشنگتن آنها را میانهرو میداند، میپردازیم تا برخی از اقدامات جنایتکارانه آنها تا حدودی بر ملا شود.

تاریخ پر است از جنایات و رسوایی برخی از فرماندهان گروههای مسلح میانهرو سوریه؛ اقدامات پنهانی این افراد از اقداماتی که در ملاء عام از آنها سر میزند، بیشتر میباشد. علت آشکار نشدن این بخش از زندگی آنها در سایه تلاش فراوان ماشینهای غول پیکر رسانهای وابسته به کشورهای حامی تروریستها است؛ که میخواهند بر جنایتهای آنها سرپوش بگذارند.

در ادامه به گوشهای از زوایای پنهان زندگی برخی از فرماندهان گروههای معارض به اصطلاح میانهرواشاره میشود:  

** توفیق شهاب الدین: قصاب محکوم به قتل خواهرش در سال 1999

پیروانش به وی لقب «شیخ توفیق» دادهاند؛ شهاب الدین مؤسس و فرمانده جنبش نورالدین زنکی است که آخرین جنایت این جنبش ذبح کودک 12 ساله فلسطینی چند روز پیش در اردوگاه «حندرات» حلب بود. وی متولد 1973 میلادی در روستای «قبتان الجبل» (غرب حلب) میباشد. وی مدرک تحصیلی ندارد و قبل از شروع بحران سوریه در یک قصابی (گوشت شتر) کار میکرد و محکوم به قتل خواهرش در حلب است.

توفیق شهاب الدین از شخصیتهای خیلی نزدیک به ترکیه است که در ربودن دو زن (خبرنگار ایتالیایی) به نامهای «گریتا رامیلی» و «وانسا مارزولو» در سال 2014 دست داشته است. وقتی ترکیه از وی خواست که این دو خبرنگار را آزاد کند، با ترکیه تند صحبت کرد و همین اقدام وی باعث شد مدت کوتاهی از فرماندهی این جنبش کنار گذاشته شود.



توفیق شهاب الدین

شهابالدین رابطه خوبی با قطر دارد، و یکی از شخصیتهایی است که شبکه خبری الجزیره به آن زیاد آنتن میدهد تا وانمود کند که وی یک فرد میانهرو و ضد داعش است. توفیق همچنین از برجستهترین شخصیتهای نزدیک به واشنگتن است.

وی حمایت آمریکاییها را از طریق اتاق عملیات موک در اردن دریافت میکند. وی همچنین در اواخر سال 2014 در همایش گروههای مسلح در استانبول حاضر شد و در حالیکه لباس رسمی بر تن داشت در یک کنفرانس خبری از انسانیت و مباره با تروریسم حرف زد!

** عمر سلخو: مسئول مستقیم ذبح کودک فلسطینی

وی از فرماندهان رده اول جنبش نورالدین زنکی است که مسئولیت بخش حلب را در این جنبش برعهده دارد و علاوه  بر این معاون توفیق شهاب الدین نیز هست. وی در کلیپی که انتشار آن جهان را به لرزه انداخت، به کودک 12 ساله فلسطینی مجروح و مبتلا به بیماری تالاسمی میگوید که میخواهند سر او را ببرند در حالیکه این کودک میگوید که با گلوله او را بکشند ولی وی به کودک میگوید که ما سنگدل و بدتر از داعش هستیم و .... .


عمر سلخو

عمر همان کسی است که دستور داد تا کودک فلسطینی را از بیمارستان بیاورند و آن جنایت دردناک را در حق وی انجام دهند تا بدینوسیله از مجاهدانی که علیه گروههای تروریستی در جبهه «حندرات» مبارزه میکنند، انتقام بگیرد. سلخو در فیلم از تروریستهای جنبش نورالدین زنکی میخواهد که قبل از قتل کودک فلسطینی با او عکس سلفی بگیرند.

سلخو اولین نفری است که از قانون تخطی کرد و سلاح به دست گرفت. وی در مصاحبههای تلویزیونی حاضر میشود و بیانیه این جنبش را که خودش یکی از فرماندهان امضا کننده آنها است، قرائت میکند.

** جمال خالد معروف؛ صاحب چاههای پر از پیکر و سرهای قطع شده

وی فرمانده «جبهه انقلابیون سوریه» است، که یکی از مهمترین مزدوران عربستان سعودی در سوریه محسوب میشود. جمال همچنین از نیروهای مورد اعتماد آمریکا بود که مسئول توزیع موشکهای تاو برای سایر گروههای مسلح (تروریستی) بود.

جمال خالد معروف در سال 1972 در روستای «دیرسنبل» در «جبل الزاویه» ادلب به دنیا آمد. اطلاعاتی که از وی در دسترس است نشان میدهد که تحصیلات آنچنانی ندارد، حتی مرحله ابتدایی را نیز کامل نکرده است. قبل از شروع بحران سوریه به عنوان بنا در لبنان کار میکرد که اواخر سال 2011 به سوریه بازگشت.
وی با حمایت عربستان سعودی و بوسیله روابطی که با برخی از شخصیتهای جریان «المستقبل» داشت، اقدام به تشکیل یک گروه مسلح کوچک کرد و رفته رفته این گروه را توسعه داد و اسم آنرا «لوا شهدای سوریه» گذاشت.


جمال معروف

گفته میشود جمال معروف در سال 2012 در حلب و جبل الزاویه انسانهای زیادی را به قتل رسانده است. وی قربانیانش را زیر خاک دفن نمیکرد، بلکه دستور میداد اجساد کشته شدگان را در دو چاهی که نزدیک خانهاش در حومه ادلب حفر کرده بود، بیندازند. بعد از اینکه جبهه النصره به سلطنت وی در حومه ادلب پایان داد کوهی از اجساد و سرهای بریده شده در این چاهها پیدا شد.

برخی از وی به عنوان دزد یاد میکنند اما وی در مصاحبهای که با خبرگزاری «یونایتید پرس» داشت، تلاش میکرد این تهمت را از خود دور کند. وی در این مصاحبه گفت:" من دزد نیستم بلکه اموالی از ریاض و واشنگتن به من رسیده است. وی همچنین به فروش جبههها نیز متهم است.

** احمد عفتش: دزد حلب و میلیاردر انقلاب

علیرغم اینکه داعش وی را مجبور به ترک سوریه کرده و هماکنون در ترکیه زندگی میکند اما همچنان از چهرههای برجسته در فرماندهی «جیش الحر» در حلب است. عفتش مؤسس و فرمانده گروه موسوم به «لواء احرار سوریا» وابسته به جیش الحر است. وی در سال 1970 در منطقه فقیر نشین «الخالدیه» حلب به دنیا آمده است. خانواده وی از شهر «عندان» که در 12 کیلومتری شمال حلب واقع است، آمده بود. خانواده احمد عفتش از فقیرترین خانواده آن محله بود. تحصیلات ابتدایی را کامل نکرده است. وی قبل از شروع بحران سوریه کارگر ساختمانی بود.

بعد از شروع بحران با حمایت مالی ثروتمندان «عندان» یک گروه از مسلحین را تشکیل داد و بعد از تشکیل آن به جمع آوری مال از سعودیها روی آورد و گروه مسلحی که تشکیل داده بود، توسعه داد و تعداد عناصر آنرا به دو هزار نفر رساند. به مرور زمان از راه دزدی، اموال زیادی به دست آورد. وی به سیلوهای گندم حلب که متعلق به موسسه افزایش بذر بود تسلط یافت و صاحب مقادیر زیادی از گندم شد.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار