حمایت سندرز از سناتور تیم کین معاون کلینتون آب سردی روی مخالفان

«برنی سندرز» از گزینه های مطرح پیشین برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، که گمان می رفت در زمره مخالفان «تیم کین» سناتور ایالت ویرجینیا و معاون کلینتون باشد، روز یکشنبه حمایت خود را از او اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ - 24July 2016

حمایت سندرز از سناتور تیم کین معاون کلینتون آب سردی روی مخالفان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پس از انتخاب «تیم کین» سناتور ایالت ویرجینیا به عنوان معاون کلینتون، ترامپ تلاش کرد تا حامیان سندرز را به سمت خود جلب کند.

سندرز پیش از این تلویحا از معرفی «الیزابت وارن» برای این مقام حمایت کرده بود و ترامپ روز یکشنبه در یک پیام توئیتری، تصمیم کلینتون برای انتخاب کین را «بی احترامی» به سندرز و حامیان او توصیف کرد.

اما سندرز عصر امروز به وقت محلی در گفت و گو با شبکه خبری «سی.ان.ان» تصریح کرد که اختلاف عقاید او با کین موجب قطع حمایت از کلینتون نخواهد شد.

سندزگفت: اگر بپرسید که آیا انتخاب شخصی مثل الیزابت وارن را به کین ترجیه می دادم، پاسخ مثبت است. اما وی در بدترین روز خود، صد برابر از ترامپ بهتر است.

سندرز ادامه داد که گرچه عقاید سیاسی او با کین متفاوت است و معاون کلینتون بیش از حد محافظه کار است، در مقابل ترامپ گزینه بهتری است.

وی در بخشی از صحبت های خود بار دیگر به عقاید افراطی ترامپ خرده گرفت و افزود: ترامپ شخصی است که حقایق علمی و تغییرات آب و هوایی را نمی پذیرد و خواستار تخفیف های مالیاتی برای ثروتمندان جامعه است. او همان فردی است که در کشور می چرخد و به مکزیکی ها، مردم آمریکای لاتین، زنان و مسلمانان توهین می کند.

گفتنی است؛ سندرز ماه گذشته با حمایت از کلینتون، از رقابت های داخلی حزب دمکرات کناره گرفته بود.

کلینتون روز گذشته در اقدامی هوشمندانه برای جلب حمایت مردم در ایالت بی طرف ویرجینیا، «تیم کین» سناتور این ایالت و فرماندار پیشین آن را به صورت رسمی به عنوان معاون و زوج انتخاباتی خود معرفی کرده بود.

منبع: تارنمای خبری «یو.اس.ای تودی»
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار