جنگ از زاویه‌ای جدید/ مسیحا در کافه کتاب شیراز

نمایش «مسیحا» نوشته سجاد افشاریان با خوانش امیر صادقی و ترانه حمادی به کافه کتاب شیراز می‌رود تا از زاویه‌ای متفاوت به دفاع مقدس بپردازد.
کد خبر: ۹۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹ - 24July 2016

جنگ از زاویه‌ای جدید/ مسیحا در کافه کتاب شیراز

به گزرش دفاع پرس از فارس؛ کافه کتاب در چهارشنبههای تئاتر خود این بار میزبان نمایش "مسیحا" اثر هنرمند شیرازی، سجاد افشاریان است. این نمایشخوانی با هدایت سید علیرضا موسوی و خوانش امیرصادقی و ترانه حمادی انجام خواهد شد.

سید علیرضا موسوی که خود مدیر اجرایی برنامههای چهارشنبه تئاتر است، دلیل انتخاب این نمایش را نگاه متفاوت آن به دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: این نمایش که به قلم سجاد افشاریان نویسنده شیرازی است با نگاهی متفاوت به سالهای دفاع مقدس پرداخته که همین سبب انتخاب ما برای این هفته چهارشنبه تئاتر شد.

وی با بیان اینکه این نمایش دو خوانشگر دارد، عنوان کرد: نمایش "مسیحا" داستان فرزند شهیدی است که دیدگاه غلطی نسبت به رزمندگان و جنگ دارد؛ چون فکر میکند پدرش که اسیر است شخص بیمسئولیتی بوده که خانوادهاش را رها کرده و به دنبال آرمانش رفته است.

موسوی افزود: در این نمایش به تاثیرات سالهای جنگ بر زندگی مسیح فرزند مسیحا پرداخته میشود.

هدایتگر نمایش مسیحا خاطرنشان کرد: برای اجرای این نمایش 2 ماه تمرین نیاز است که برای نمایشخوانی یک هفته تمرین شده و برای تاثیر بیشتر از یک موسیقی متن از ایمان اکبرپور به عنوان زیرصدا استفاده میشود.

وی با توضیح تفاوت نمایشنامهخوانی با اجرا روی صحنه تصریح کرد: نمایشنامهخوانی بیشتر با بیان و حس سروکار دارد و هنرمند باید بتواند با این دو ابزار حس نمایش را به مخاطب منتقل کند در صورتی که در نمایش روی صحنه هنرمند از بدن و حرکت نیز برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده میکند.

موسوی از تغییری در اجرای نمایشخوانی این هفته خبر داد و گفت: تلاش شده با قرار گرفتن خوانشگران در میان تماشاچیان تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد در واقع بازیگران در وسط روی دو صندلی قرار میگیرند و تماشاچیان پیرامون آنها مینشینند.

"مسیحا" قبلا بر روی صحنه رفته و مورد استقبال مردم و منتقدان قرار گرفته است. برخی از نمایشنویسندگان و کارگردانان معتقدند سجاد افشاریان در رده نمایشنویسان بزرگی چون محمد چرمشیر قرار دارد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار