امیر پوردستان در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد 209 عنوان کرد

رصد دائمی تحرکات تکفیری‌ها توسط نزاجا/ آمریکا جرئت حمله به ایران را ندارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رصد مداوم فعالیت‌های گروه‌های تکفیری را به‌صورت لحظه به لحظه در دستور کار قرار داده‌ و نقاط ضعف و قوّت آنان را بررسی کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 24July 2016

رصد دائمی تحرکات تکفیری‌ها توسط نزاجا/ آمریکا جرئت حمله به ایران را ندارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رونمایی از سامانه شبیهساز بالگرد کبرا که صبح امروز یکشنبه در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: عملیات شکوهمند مرصاد یکی از بزرگترین عملیاتهای دوران دفاع مقدس بود که با هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و بسیج با محوریت هوانیروز قهرمان انجام گرفت؛ که باعث شد طومار منافقین تا مدتها در هم پیچیده شود.

فرمانده نزاجا با اشاره به دستاوردهای عملیات مرصاد افزود: این عملیات همچون تیر خلاصی به سینه منافقین اصابت کرد؛ چرا که منافقین بعد از این عملیات دیگر نتوانستند ظرفیتهای عملیاتی خود را بروز دهند.

وی در ادامه به اهمیت آمادگی نیروهای مسلح و ارتقای توانمندیهای دفاعی کشور اشاره و تصریح کرد: نیروهای مسلح باید همواره خود را برای مقابله با تهدیدات در مرز آمادگی قرار داده و برای ارتقای تسلیحات دفاعی در مرزهای دانش حرکت کنند؛ زیرا آمادگی و ارتقای توانمندیهای دفاعی، موجب ایجاد اعتماد به نفس در بدنه نیروهای مسلح، ایجاد امنیت روانی و ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان میشود.

امیر پوردستان افزود: عدم انجام حمله نظامی آمریکا به ایران، به دلیل نداشتن اراده برای انجام این کار نیست؛ زیرا آمریکاییها اراده و خواست حمله به ایران را دارند؛ اما وقتی که سربازان دست به ماشه ما را میبینند و یا هنگامی که غرش موشکها و توان بالگردی و دیگر ظرفیتهای نیروهای مسلح را ملاحظه میکنند، دیگر جرئت حمله کردن را در خود نمیبینند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه امروز با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم، گفت: مهمترین این تهدیدات جنگهای نیابتی است؛ که ما در این حوزه دشمن اصلی خود را آمریکا میدانیم و خود را برای مقابله با دشمن در این حوزه آماده میکنیم.

وی به اقدامات نیروی زمینی در این رابطه اشاره کرد و عنوان کرد: برای مقابله با تهدید جنگهای نیابتی در مرحله اول رصد مداوم فعالیتهای گروههای تکفیری را بهصورت لحظه به لحظه در دستور کار قرار دادهایم و بهطور کلی نقاط ضعف و قوّت آنان را بررسی کرده و در رزمایشها بر اساس آن تمرین میکنیم؛ لذا به ملت عزیزمان این نوید را میدهیم که با قدرت و استحکام آماده مقابله با تهدیدات هستیم.

امیر پوردستان دومین اقدام نیروی زمینی در این رابطه را ایجاد گردانهای واکنش سریع و مدرسه تکتیراندازی برشمرد؛ که هرکدام متناسب با شرایط عملیاتی وارد عرصه میشوند.

فرمانده نزاجا در پایان با اشاره به توانمندیهای بالگردی نیروی زمینی گفت: هوانیروز در سالی که با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل" نامگذاری شده است، با ساخت شبیهسازهای مختلف، جلوی بخش گزافی از هزینههای آموزش را گرفته و بر قابلیتهای دفاعی افزوده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها