امیر پوردستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

عملیات هوانیروز علیه اشرار در کرمان/ برگزاری 20 رزمایش نزاجا تا پایان سال جاری

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری 20 رزمایش این نیرو تا پایان سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ - 24July 2016

عملیات هوانیروز علیه اشرار در کرمان/ برگزاری 20 رزمایش نزاجا تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رونمایی از سامانه شبیهساز بالگرد 209 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان سال جاری 17 رزمایش تخصصی و 2 رزمایش بزرگ را برگزار خواهیم کرد؛ که با احتساب یک رزمایش پیشین در مجموع 20 رزمایش تا پایان سال برگزار میشود.

وی ادامه داد: برای برگزاری رزمایش دوم نیروی زمینی منتظر مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح هستیم.

امیر پوردستان افزود: 2 رزمایش بزرگ نیروی زمینی در جنوب شرقی کشور و رزمایش دیگری که یک رزمایش واکنش سریع است، در غرب کشور برگزار میشود.

فرمانده نزاجا در خصوص سامانه شبیهساز رونمایی شده نیز گفت: در دنیا چهار الی پنج کشور قادر به ساخت این سامانهها هستند؛ که امروز این تخصص و توانمندی در مجموعه هوانیروز وجود دارد.

وی عنوان کرد: با افتتاح این شبیهساز مجموعه شبیهسازهای هوانیروز در تمام ردههای پروازی و انواع بالگردها انجام میشود و امروز شاهد آن هستیم که  این شبیهساز قادر است موشک تاو و راکت شلیک کند.

امیر پوردستان افزود: یکی از معضلاتی که ما در هوانیروز داشتیم بحث هزینههای شلیک راکت و پرتاپ موشکها بود که با وجود این سامانه شبیهساز در حوزه تیراندازی و پرتاپ موشکها دیگر مشکلی وجود ندارد، و خلبان میتواند فرایند هدفگیری و شلیک را با کمک این سامانه به دفعات انجام داده و برای صحنه رزم آمادگی لازم را پیدا کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: این سامانه هزینههای آموزش را تقلیل داده و بر ظرفیتهای عملیاتی تهاجمی هوانیروز میافزاید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملیاتهایی که اخیرا هوانیروز در مناطقی در کشور انجام داده است، اظهار کرد: بهحمدالله امروز مجموعه هوانیروز مجموعهای با نشاط و شاداب است؛ که به سرعت میتواند پاسخگوی نیازهای عملیاتی باشد؛ مثلا برای نمونه در دو سه آتشسوزی اخیر، پس از درخواست استانداریهای ایلام و کرمانشاه، هوانیروز به سرعت بالگردهای خود را جهت اجرای عملیات به منطقه فرستاد. در زمینه کمک به اطفای حریق پتروشیمی کرمان نیز هوانیروز نقش ارزندهای ایفا کرد.

امیر پوردستان افزود: چندی پیش هنگامی که به جان یکی از نمایندههای مجلس سوء قصد شد، هوانیروز بنا به درخواست وزارت کشور بلافاصله سه فروند بالگرد خود را به منطقه اعزام کرد؛ که تمامی منطقه را کاوش کردند.

فرمانده نزاجا همچنین درخصوص حادثهای که دراستان کرمان اتفاق افتاد، اظهار کرد: سه روز قبل در پی تحرکاتی که در استان کرمان انجام شد، نیروی انتظامی از هوانیروز درخواست کمک کرد؛ که پرندگان آهنینبال هوانیروز در کوتاهترین زمان ممکن در منطقه حاضر شدند و پس از تعقیب و گریز تمامی خودروهای اشرار و قاچاقچیان را مورد انهدام قرار داده و آنان را ناکام گذاشتند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار