آزادی گروگان‌ها در ارمنستان/ ادامه مقاومت مردان مسلح

گروگانگیران مسلح که 7 روز پیش یک مرکز پلیس در شهر ایروان پایتخت ارمنستان را اشغال و هفت نفر را گروگان گرفته بودند، امروز (شنبه) دو گروگان باقیمانده را آزاد کردند، ولی حاضر به تسلیم خود نشدند.
کد خبر: ۹۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ - 23July 2016

آزادی گروگان‌ها در ارمنستان/ ادامه مقاومت مردان مسلح

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مردان مسلح که شمار آنان پیش از این بین 25 تا 30 نفر اعلام شده و هنوز در ساختمان اشغال شده پلیس منطقه «اربونی» پناه گرفته اند، ژنرال وارطان یقیازاریان معاون پلیس شهر ایروان و همچنین سرهنگ والری اوستیان آخرین گروگان های خود را آزاد کردند.

در جریان اشغال مقر پلیس نیز سرهنگ آرتور وانویان یکی از معاونان اداره پلیس شهر ایروان کشته و دو مامور ارشد دیگر زخمی شدند.

مردان مسلح اعلام کرده اند تا زمان استعفای سرژ سرکیسیان، اعضای دولت ارمنستان و همچنین تشکیل دولت جدید بدون حضور مقام های کنونی به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، ماموران امنیتی در جریان عملیات تحقیق گسترده و بازجویی از ده ها متهم احتمالی مرتبط با مردان مسلح که عضو یک گروه ناراضی اجتماعی سیاسی هستند، موفق شدند راننده کامیونی که مردان مسلح را به محل ساختمان پلیس منتقل کرده است، بازداشت کنند.

اکنون سراسر منطقه اربونی از سوی ماموران امنیتی و ضد شورش با خودروهای زرهی تحت محاصره قرار دارد، تردد خودروها متوقف و خانه های اطراف ساختمان پلیس برای حمله احتمالی به مردان مسلح کاملا تخلیه شده است.

در برخی گزارش ها نیز اعلام شده بود که مردان مسلح در صدد اشغال همزمان چند مرکز دولتی بودند که عملی نشد.

مردان مسلح از دولت ارمنستان خواسته بودند که ژرایر سفیلیان رهبر جنبش ضد دولتی نووایا آرمنیا را از زندان آزاد کنند که گفته می شود در نبردهای منطقه مورد مناقشه قره باغ بین این کشور و جمهوری آذربایجان جنگیده است.

وی براساس رای یک دادگاه به جرم نگهداری غیر قانونی اسلحه و مهمات به تحمل زندان محکوم شده است.

همزمان با گروگانگیری چند تجمع حمایت از اقدام گروگانگیران با خواسته استعفای رییس جمهوری و دولت ارمنستان نزدیک ساختمان اشغال شده برگزار شد که در مواردی بدون دخالت پلیس پایان یافت.

گروگانگیران نیز با درخواست استعفای فوری اعضای دولت ارمنستان، خواستار برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مردم شدند و دوشنبه گذشته نیز یک تجمع کوچک و زودگذر در میدان آزادی ایروان برپا شد که پس از بازداشت شماری از افراد پایان یافت.

همچنین چهار روز قبل نیز نزدیک ساختمان اشغال شده پلیس، درگیری بین معترضان حامی گروگانگیران و پلیس رخ داد که ماموران در مقابل پرتاب سنگ و اشیا، اقدام به شلیک نارنجک دود زا کردند.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها