با محکوم کردن حملات تروریستی در کابل؛

واشنگتن به افغانستان پیشنهاد کمک کرد

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه با محکوم کردن حمله به تظاهرات در کابل، به دولت افغانستان پیشنهاد کمک کرد.
کد خبر: ۹۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ - 23July 2016

واشنگتن به افغانستان پیشنهاد کمک کرد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت امور خارجه آمریکا به محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان پیشنهاد کرد برای تحقیق درباره این حادثه که حدود 80 کشته و بیش از 200 زخمی برجای گذاشت، کمک کند.

به گفته جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مهاجمان مسئول این خونریزی و کشتار، نماینده آینده افغانستان نیستند و پیروز نخواهند شد.

وی افزود: چنین حملاتی تنها اراده ما را برای ادامه ماموریت خود در افغانستان و تعمیق حمایت خود از مردم و دولت این کشور، تقویت می کند.

دو انفجار انتحاری در میان تظاهرکنندگان موسوم به جنبش روشنایی روز شنبه در کابل 80 کشته و 231زخمی بر جای گذاشت.

گروه تروریستی داعش با انتشار اطلاعیه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

رئیس جمهوری افغانستان به دنبال انفجار انتحاری روز شنبه در میان تظاهرکنندگان «جنبش روشنایی» کابل، روز یکشنبه(فردا) را عزای عمومی اعلام کرد.

غنی در یک پیام تلویزیونی افزود: هیاتی را به ریاست دادستان کل کشور و با عضویت شماری از مقام های دولتی و غیر دولتی، مامور بررسی این حادثه و سهل انگاری احتمالی در تامین امنیت شرکت کنندگان در تظاهرات کرده و وعده داد که مقصران در هر رده ای باشند، با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که قربانیان این حمله را شهروندان غیرنظامی و شماری از نیروهای پلیس تشکیل می دهند.

«جنبش روشنایی» مرکب از شماری از چهره های سیاسی و فعالان مدنی به انتقال خط برق 500 مگاواتی وارداتی ترکمنستان به افغانستان از مسیر سالنگ معترض است و دومین تظاهرات خود را در اعتراض به تصمیم دولت روز شنبه سازمان دهی کرد؛ حامیان این جنبش انتقال برق از مسیر بامیان را خواستار شده اند.

منبع: رویترز
 

نظر شما
پربیننده ها