جامعه بین الملل برای لغو محاصره غزه دست به اقدام عملی نزده است

«جمال خضری» رئیس کمیته مردمی مبارزه با لغو محاصره غزه و نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین روز شنبه تاکید کرد که جامعه بین المللی برای لغو محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی، دست به اقدام عملی نزده است.
کد خبر: ۹۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ - 23July 2016

جامعه بین الملل برای لغو محاصره غزه دست به اقدام عملی نزده است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،نهادهای سازمان ملل در آمارهای خود از غزه، نسبت به پیامدهای محاصره و غیر ممکن بودن زندگی تا سال 2020 در این منطقه، در صورت ادامه محاصره آن هشدار داده اند.


وی افزود: این نهادها صرفا به صدور آمار و ارقام و هشدار نسبت به پیامدهای محاصره بسنده می کنند و هیچ اقدام عملی برای پایان دادن به این محاصره و اعمال فشار به رژیم صهیونیستی برای توقف مجازات دسته جمعی اتخاذ نمی کنند.


خضری با تاکید بر ضرورت رفع حصر غزه، از جامعه بین الملل و انسان های آزاده جهان خواست که از مرحله هشدار به مرحله اتخاذ اقدام عملی برای نجات جان 2 میلیون فلسطینی ساکن غزه، منتقل شوند.


رئیس کمیته مردمی مبارزه با لغو محاصره غزه اظهار داشت: 80 درصد از ساکنان نوار غزه زیر خط فقر زندگی می کنند و درآمد آنها روزانه دو دلار است.


خضری ادامه داد: 80 درصد از کارخانه ها تقریبا به صورت کامل تعطیل شده، گذرگاه ها بسته و محاصره دریایی نوار غزه باعث مضاعف شدن مشکلات ساکنان نوار غزه شده است.


رژیم صهیونیستی از اواسط ژوئن سال 2007 محاصره خود بر نوار غزه را تشدید کرد و با وجود تشکیل دولت وفاق ملی در فلسطین، این محاصره همچنان ادامه دارد.


طی یک دهه نوار غزه در معرض محاصره شدید و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی قرار دارد و در این سالها این منطقه همچنین با 3 جنگ روبه رو شد که در نتیجه آن بحران های اقتصادی تشدید شد و میانگین فقر و بیکاری به بالاترین حد خود رسید.


«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در سفر اخیر خود به فلسطین، تداوم محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از آن به عنوان مجازات دسته جمعی یاد کرد که موجب افزایش تنش ها می شود.
منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها