تشکیل قرارگاه رسانه ای معین الضعفا (ع) در مشهد

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی از تشکیل قرارگاه رسانه ای معین الضعفا(ع) در این آستان مقدس با حضور جمعی از فعالان رسانه ای کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ - 23July 2016

تشکیل قرارگاه رسانه ای معین الضعفا (ع) در مشهد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمد امین توکلی زاده گفت: این قرارگاه از تمام ابزارهای رسانه ای برای نشر معارف رضوی و انعکاس نورانیت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به اقصی نقاط جهان بهره خواهد برد.


وی با اشاره به ظرفیت های رسانه ای بارگاه منور رضوی افزود: این بارگاه مورد توجه ارادتمندان و شیفتگان ساحت قدسی ائمه اطهار(ع) است و علاوه بر شیعیان، بسیاری دیگر از محبان اهل بیت (ع) چشم به این آستان ملکوتی دارند.


وی اظهار کرد: در این شرایط اهالی رسانه باید تمام توان خود را برای انعکاس معنویت و فضای روحانی این حریم ملکوتی در سراسر جهان به کار ببندند.


توکلی زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به محرومان و مستضعفان در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی گفت: دهه کرامت به عنوان ایام میلاد حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) باید به جلوه گاهی از خدمت به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان تبدیل شود که بر این اساس رویکرد برنامه های رسانه ای دهه کرامت، تحت عبارت 'دهه کرامت، دهه خدمت رسانی به مستضعفان' تعریف شده است.


وی افزود: شعار محوری فعالیت های رسانه ای این ایام نیز 'یا معین الضعفا (ع)' تعیین شده تا همگان با تأسی به سیره حضرت امام رضا (ع) در زمینه رسیدگی به محرومان و مستضعفان، فعال شوند.


مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی همچنین از تشکیل هشت کارگروه ذیل این قرارگاه رسانه ای خبر داد و اظهار کرد: کارگروه های فضای مجازی و رسانه های نوین، مطبوعات و خبرگزاری ها، شبکه های ملی و استانی، شبکه های فراملی، تولید و فنی، پشتیبانی و هماهنگی، انتشارات و تبلیغات محیطی و محتوا، نظارت و ارزیابی به صورت جداگانه با حضور فعالان رسانه ای تشکیل شده است.


وی بر ضرورت پوشش رسانه ای ویژه برنامه های محوری دهه کرامت تاکید کرد و گفت:
طرح خدمتگزاران رضوی که در پی تاکیدات رهبر معظم انقلاب به خدمت به محرومان و مستضعفان با همکاری آستان قدس رضوی و سازمان بسیج سازندگی برنامه ریزی شده، یکی از این برنامه هاست.


وی به سابقه بیش از 12 سال طرح 'زیر سایه خورشید' اشاره کرد و افزود: این طرح امسال با رویکرد خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان در ایران و 9 کشور خارجی برگزار خواهد شد و از نظر محتوایی تفاوت هایی با سال های گذشته خواهد داشت.


وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه میان عتبات عالیات در دهه کرامت خبر داد و گفت: این تفاهم نامه که با پیگیری آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و با حضور تولیت اعتاب مقدسه میان عتبات عالیات ایران، عراق و سوریه منعقد می شود، فصل جدیدی در زمینه دیپلماسی زیارت، گسترش ارتباطات اعتاب مقدسه و شکل دهی امت واحده اسلامی می گشاید.


توکلی زاده همزمانی شب میلاد حضرت امام رضا (ع) با سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و روز مقاومت را فرصتی ارزشمند خواند و افزود: به همین مناسبت جشن بزرگ روز مقاومت در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با حضور نمایندگان ملیت های مختلف برگزار خواهد شد که امیدواریم با پوشش رسانه ای گسترده بازتاب قابل توجهی در سطح بین المللی داشته باشد.
منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها