در سرمقاله خط حزب الله منتشر شد؛

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره راه‌های رونق تولید داخلی و مبارزه با قاچاق

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، سرمقاله شماره جدید نشریه خط حزب الله را درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راه های رونق تولید داخلی و مبارزه با قاچاق منتشر کرد.
کد خبر: ۹۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ - 23July 2016

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره راه‌های رونق تولید داخلی و مبارزه با قاچاق

به گزارش گروه اخبار داخلی  دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، در سرمقاله چهل و دومین شماره نشریه خط حزب الله آمده است:

یک سوم از سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سپری شد. شاید برخی با این ابهام مواجه باشند که سیاست های اقتصاد مقاوتی می تواند صرفاً در درازمدت و یا در بهترین شرایط در میان مدت بر اقتصاد بیمار ایران اثربخش باشد، اما در پاسخ باید گفت، درست است که «برنامه ها، برنامه های بلندمدتی است، لکن نتایج آن خیلی زود به دست خواهد آمد ... یعنی شروع ثمرات این کار و احساس عمومیِ مردم برای شیرینی نتایج این کار ان شاءالله دیر و دور از دسترس نیست.» ( 20/12/1392 )

رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین ماه امسال در حرم رضوی مطالبات اقتصادی ده گانه ای ذیل سیاست های اقتصاد مقاومتی، بیان و تأکید کردند به شرط اجرای به موقع و مجدانه، «مسئولین محترم دولتی آخر سال 95 ... می توانند به مردم گزارش بدهند، مردم هم ببینند و حس کنند. وقتی مردم حس کردند، آن وقت اعتماد و اطمینان پیدا می کنند.» ( 1/1/ 1395 )

یکی از آن موارد ده گانه این است که «با قاچاق مبارزه ی جدّی بشود؛ اینها دارد به اقتصاد کشور لطمه می زند و ضررش را مردم می برند.›› (1/1/1395)

باید اذعان کرد که از این «بلای بزرگ»، آسیب های قابل ملاحظه ای به اقتصاد کشور وارد شده است. «قاچاق از واردات دولتی و گمرکی بسیار بدتر است: اوّلاً سلامت جنس معلوم نیست؛ ثانیاً درآمدی از آن عاید دولت نمی شود؛ ثالثاً همان اِشکال واردات را دارد که کساد کردن بازار تولید داخلی است.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار