جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج برگزار می‌شود

مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر از برگزاری کارگاه‌های جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج در برازجان و بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ - 23July 2016

جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، علی بحرینی با اعلام این خبر گفت: هشتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج متفاوت با دورههای گذشته با محوریت کارگاههای آموزشی در دو سطح شهرستانی و استانی برگزار میشود.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان بوشهر افزود: این دوره از جشنواره، آثار به صورت کارگاهی انتخاب میشوند و بدین منظور دو ورکشاپ (کارگاه عملی) پانزدهم مردادماه در برازجان ساعت 17:30 در آموزشگاه هنرهای تجسمی چشمه و بیستم مردادماه در بوشهر برپا میشود.

وی با بیان اینکه جشنواره در رشتههای نقاشی، کاریکاتور، نگارگری و گرافیک (پوستر) برگزار میشود، اظهار داشت: آثار متقاضی در رشتههای نقاشی و کاریکاتور الزاماً بایستی توسط هنرمندان هم استانی در ورکشاپ های برازجان و بوشهر خلق شوند.

بحرینی خاطرنشان کرد: در هر رشته 3 اثر از ورکشاپهای بوشهر و برازجان (در مجموع 6 اثر در هر رشته) انتخاب و آثار برگزیده استانی از میان این آثار انتخاب و به جشنواره سراسری راه خواهند یافت.

وی افزود: دو داور استانی و یک داور ناظر از سازمان بسیج هنرمندان کشور انتخاب آثار برتر را به عهده دارند و اختتامیه مرحله استانی جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج در استان بوشهر 25 مردادماه برگزار میشود.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان بیان داشت: علاقهمندانی که تاکنون موفق به نامنویسی برای شرکت در این ورکشاپها نشدهاند میتوانند با شماره ۰۹۱۷۷۷۵۶۴۷۸ تماس گرفته و برای نامنویسی اقدام کنند.

بحرینی یادآور شد: به همراه داشتن ابزارهای مورد نیاز برای حضور در ورکشاپها بر عهده شرکتکنندگان بوده و تکنیک اجرای اثر آزاد است.

شایان ذکر است هشتمین جشنواره دوسالانه هنرهای تجسمی بسیج با موضوعات «سبک زندگی ایرانی و اسلامی»، «حقیقت و زیبایی در ساحت هنر»، «اقتصاد مقاومتی و حماسه سازندگی»، «شبکههای اجتماعی فرصتها و تهدیدها»، «پاسداران حریم حرم»، «افشای جنایتهای گروهکهای تکفیری به ویژه داعش»، «کربلا میقات عاشقانه حقیقت»، «وحدت اسلامی»، «همبستگی و حسن همجواری»، «بیداری اسلامی و مقاومت ملل»، «بازخوانی ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی»، «ولایت و رهبری»، «عدالتطلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی و دین باوری»، «فرهنگ انتظار»، «ایثار و شهادت و مهرورزی»، «فرهنگ حجاب و عفاف»، «شادی و نشاط در حیات معنوی و اجتماعی»،  «مذمت خصائص زشت بشری»، «جلوههای کار و تلاش» و «اسراف و مصرفزدگی» برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار