با صدور بیانیه‌ای؛

ستاد حقوق بشر ایران کشتار غیرنظامیان سوری را محکوم کرد

در پی کشته شدن بیش از ۱۲۰ غیر نظامی در حملات هوایی ارتش فرانسه به منطقه منبج در سوریه، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای این اقدام غیر انسانی را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ - 23July 2016

ستاد حقوق بشر ایران کشتار غیرنظامیان سوری را محکوم کرد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار بیانیهای کشتار غیرنظامیان سوری توسط جنگندههای فرانسوی را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ خود را به مبارزه با تروریسم در تمام اشکال آن اعلام میدارد و بر این باور است که تقسیم تروریستها به خوب و بد باید کاملا رد شود. متأسفانه برخی کشورها منشأ پیدایش و حمایتهای همهجانبه از برخی گروههای تروریستی در منطقه خاورمیانه هستند؛ به گونهای که فقط بیش از سه هزار نفر از اروپا به داعش پیوستهاند. این کشورها به مکان امنی برای تروریستهایی نظیر منافقین تبدیل شدهاند که دست آنها به خون 17هزار انسان بیگناه در ایران آلوده است.

در این راستا، از کشور فرانسه که خود در معرض حملات تروریستی قرار داشته، انتظار جدی میرود که سیاست شفاف خود را در مبارزه با تروریسم تبیین و اعلام کند. بایستی تاکید شود که در مبارزه با تروریسم باید دو اصل اساسی مورد تاکید واقع شود: صداقت در مبارزه، تفکیک بین تروریستها و غیرنظامیان. متاسفانه در حمله اخیر جنگندههای فرانسوی به روستای توخارالکبری در شمال شهر منبج سوریه، بیش از 120 انسان بیگناه شامل زن و کودک و افراد مسن کشته شدند. این در حالی است که جنگندههای فرانسوی در بسیاری از موارد در قالب ائتلاف بینالمللی بر فراز سوریه دست به اقدامات غیرقانونی از جمله حمله به منازل افراد غیرنظامی و شهروندان عادی زدهاند و این ائتلاف به جای هدف قراردادن گروههای تروریستی، زیرساختها و غیرنظامیان را هدف میگیرد. یک روز قبل از حمله فرانسویها نیز جنگندههای آمریکایی در حملاتی مشابه به شهر منبج، بیش از 20 غیرنظامی را کشته و دهها تن را نیز زخمی کردند.

ستاد حقوق بشر ضمن محکوم کردن کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای نظامی فرانسه، از نهادهای بینالمللی بهویژه سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل می خواهد تا به وظایف اساسی خود در مقابله با این قبیل اقدامات غیرقانونی که مغایر با حفظ صلح و امنیت بین المللی است، عمل نمایند. بمباران و کشتار مردم بیگناه، بهویژه زنان و کودکان، با هر هدف و توجیهی غیرقابل قبول، محکوم و مغایر قواعد بینالمللی است.

نظر شما
پربیننده ها