دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

حادثه تیراندازی در مونیخ دست‌کم 10 کشته برجای گذاشت

پلیس آلمان از کشته شدن دست‌کم 10 نفر و جراحت تعدادی دیگر در تیراندازی تروریستی در مرکز تجاری «المپیا» در شهر مونیخ واقع در جنوب کشور آلمان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ - 23July 2016

حادثه تیراندازی در مونیخ دست‌کم 10 کشته برجای گذاشت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، تیراندازی در این مرکز تجاری عصر جمعه روی داد و تعدادی از افراد حاضر در آن محل کشته یا مجروح شدند؛ به گفته پلیس، احتمالا عامل تیراندازی نیز یکی از کشته شدگان است.

شبکه خبری بیبیسی گزارش داد، رئیس پلیس مونیخ در آخرین کنفرانس خبری خود گفت: هنوز معلوم نیست فرد مهاجم بر اثر شلیک پلیس کشته شده و یا این که مرگ او بر اثر شلیک به خود روی داده است.

به نوشته «یواسایتودی»، جزئیات دقیق حادثه هنوز منتشر نشده اما به گفته شاهدان عینی، عاملان تیراندازی حمله خود را از رستوران «مک دونالد» در منطقه «موساخ» در شمال مونیخ آغاز کردند.

بر اساس گزارش پلیس مونیخ، تیراندازی هم در داخل مرکز خرید و هم در دو خیابان اطراف روی داده است.

مقامهای پلیس ایالت «باواریا» بلافاصله پس از تیراندازی، منطقه وسیعی از اطراف این ساختمان تجاری در مرکز مونیخ را محاصره کردند.

برخی منابع پیشتر از کشته شدن 15 نفر در تیراندازی خبر داده بودند.

این حمله علاوه بر قربانی شدن دستکم 10 نفر، 10 نفر دیگر مجروح به جا گذاشت؛ که حال چند نفر از آنها وخیم اعلام میشود. این سومین حملهای است که در هشت روز اخیر در اروپا رخ داده است.

اگرچه حامیان داعش در شبکههای اجتماعی از این اقدام استقبال کردند، اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله را به عهده نگرفته است.

«مارکوس مارتین» سخنگوی پلیس آلمان که در سراسر مونیخ «حالت فوق العاده» اعلام کرده است، در تازهترین بیانیه خود از این حادثه تیراندازی با عنوان «یک حمله تروریستی شدید» یاد کرد.

این درحالی است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای رسیدگی فوری به بحران در کاخ ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد.

از سوی دیگر کنسولگری آمریکا در مونیخ به اتباع خود توصیه کرد تا پایان عملیات پلیس، به خیابان نروند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار