وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

دشمن در حال برنامه‌ریزی توطئه جدید است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام اینکه دشمن بیدار و در حال توطئه و اقدام جدید است، گفت: دشمن، دشمن است و همواره دشمنی می‌کند؛ از دشمن انتظار دوستی نمی‌توان داشت.
کد خبر: ۹۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴ - 22July 2016

دشمن در حال برنامه‌ریزی  توطئه جدید است

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یادواره 148 شهید دودانگه ساری که در روستای خرمآباد برگزار شد، اظهار کرد: پدران و مادران بزرگوار شهدا، همه ایثارگران، مردم خداجوی و ولایت مدار کسانی هستند که نظام به پشتوانه آنان برپا است.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری و زعامت امام راحل فصل جدیدی از تاریخ اجتماعی و سیاسی در جهان رقم خورد، افزود: همه دنیا تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ذیل دو نظام و بلوک امپریالیسم و سوسیالیسم اداره میشد و همه در جای جای جغرافیای دنیا که دنبال هدفی بودند تصورشان بر این بود که به یکی از این دو بلوک باید وصل شوند.

سردار دهقان با اشاره به اینکه آنها نظام ارزشی و سیاسی خود را نظام برتر میدانستند، گفت: از آن طرف هر رخداد سیاسی به وقوع میپیوست به سادگی میتوان ریشه یابی کرد که در منفعت یکی از این دو بلوک ریشه داشته و همه به نوعی در میدان و صف آرایی یکی از این دو بلوک قدرت بودند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در این شرایط انقلاب اسلامی به وقوع میپیوندد در حالی که هیچ نسبتی با این دو بلوک ندارد و با فریاد بلند نه شرقی و نه غربی و گفتن نه اعلام قدرت میکند.

سردار دهقان با اعلام اینکه این نه گفتن هزینههای سنگینی بر هر دو بلوک قدرت و مکتب سیاسی وارد کرد، گفت: انقلاب اسلامی با نگاه و شعار حیات بخش پاسخ به ندای فطری و وجودی بشریت بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نماد حقانیت، کرامت انسانی و آزادی متکی به نیاز فطرت انسان به همه ملت های تحت ظلم و ستم نظام استبدادی و سیطره سود جویی نظام سلطه پاسخ مثبت داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مکتبی برای جهانیان و آزادیخواهان و همه کسانی که به دنبال عزت بودند تبدیل شد، افزود: این انقلاب تبدیل به نظامی شد که تجلی بخش ارزشهای انقلاب بود تا یک نظام الگو بسازد.

سردار دهقان تصریح کرد: انقلاب اسلامی موفق شد از یک سو به هر خواسته عمیق و تاریخی متکی و از سویی دیگر منادی اخلاق و کرامت انسانی باشد.

این مسئول اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره این بحث بود که انقلاب افیون ملت ها بوده و افرادی که فکر وجود قیامت دارند ترس درون آنها ریشه دارد.

وی اضافه کرد: امروز اگر به تمدن غرب نگاه شود تنها مظاهر مادی را میتوان مشاهده کرد اما در بعد معنوی و اخلاق در سراشیبی سقوط بوده و انسان و کرامت انسانی تنها عنصری است که در آن مشاهده نمیشود و ملتهای غرب به دنبال این گمشده تاریخی و نیاز حقیقی روحی و روانی خود هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امروز خلأ وجود اخلاق و معنویت در جوامع غربی احساس میشود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل عرفان های کاذب در جوامع غربی در حال توسعه است چرا که این نیاز وجود دارد و اگر انسان بدون اخلاق و معنویت زندگی کند و فرد گرایی موضوع حیات انسانی باشد تجاوز، تعدی، غارت و قتل جامعه را شکل میدهد.

سردار دهقان بیان کرد: انسان از همان ابتدا در این کره خاکی نیاز به معنویت و کرامت انسانی دارد و به همین دلیل تمامی زیر ساخت های قدرت توسط نظام سلطه مورد هجمه فکری و اندیشهای قرار میگیرد.

وی ادامه داد: نظام سلطه برای دفاع از خود در معرض تهدید قرار گرفت و از همان آغاز تلاش کرد اجازه ندهد انقلاب اسلامی مستقر شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در تمامی مقاطع گذشته زمان حیات سیاسی ملت ایران ترجمان اقدامات پیاپی نظام سلطه را شاهد بودیم، یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران دفاع از اسلام، ارزشهای اسلامی و پاسخ به ندای فطرت تمام انسانهایی است که در این کره خاکی زندگی میکنند و طالب فکر و اندیشهای هستند که در آن حیات وجود دارد و به زندگی معنا میبخشد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس حقانیت تمام عیار نظام جمهوری اسلامی با تمام ارزشها، آرمانها، پایمردی، استقامت ملت و حضور در جبهه جنگ و جهاد را متجلی میکند که باید برای اثبات حقانیت اهتمام شود، گفت: تک تک شهدا را بدون استثنا نمادی از تجلی اراده ملت برای پیاده سازی آرمان ها و ارزش های نظام میدانیم و این فریاد مظلومیت و سند حقانیت ملت ما است.

دهقان تصریح کرد: اگر میگوییم هشت سال دفاع مقدس جنگ حق و باطل بود و تمامی اسلام در برابر کفر صف کشیدند به همین دلیل است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نباید در تحلیل مسائل و بیان رخدادها خطا برویم و از این اصل فاصله بگیریم، باید جامعه از بصیرت کافی برخوردار شود به این معنا که در هر مقطع از زمان با توجه به گذشت زمان و با نگاه به آینده تحلیل درستی باشد.

سردار دهقان افزود: اگر برداشت درستی از این اصل صورت گیرد اقدام درستی هم صورت میگیرد و نمیتوان فردی را مستقل از بنیان های فکری او بدانیم.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت عمل خیری از فرد سر بزند و وایههای فکری فرد را نادیده بگیریم، اضافه کرد: زمانی ارزش میدانیم که این اقدام و عمل در زمان تکرار شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز باور بر این است در این کره خاکی تنها رفتار ملت متکی بر نظام ارزشی و اعتقادات او که کاملا گفتمان و کلام را بتوان تحلیل و اقدامش را در آینده پیشبینی کرد، ملت بزرگ ایران است.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه ایستادگی، اصرار و صیانت از ارزشها بر هر فرد و جامعهای موضوعیت دارد و رمز موفقیت ما است، خاطرنشان کرد: اسلام مکتب معادگرایی است که جلب رضایت الهی و دفاع از حریم اسلام و ولایت را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه متن احکام اسلامی تثبیت کننده تقوی است، اظهار کرد: یک جامعه الهی و متقی همواره در معرض فیوضات الهی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد:جانبازان مظاهر زنده اسلام هستند که حاضر شدند تمام جنبههای روحی و روانی خود را بدهند تا از این ذات صیانت کنند به همین دلیل ماندگار هستند و بر تارک این انقلاب میدرخشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد حضور پرشور مردم در مراسم یادواره شهدا هستیم، افزود: برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم یادواره شهدا بیان پذیرش بالاتر و قبول بیشتر جامعه ما نسبت به ارزشهایی است که شهدا به خاطر آن شهادت را پذیرا شدند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام اینکه امروز دائم حس میکنیم شهدا زنده هستند، اضافه کرد: والدین شهدا با فرزندان خود زندگی میکنند و آنان را مقابل خود میبینند و به کمک آنان میآیند.

سردار دهقان با اشاره به اینکه بسیار دیدیم والدین و فرزندان شهدا با شهیدان خود خلوت میکنند و از آنان راهنمایی میخواهند و این جزو زنده بودن است، بیان داشت: زنده بودن به این معنا است که انسان به تمام معنای کلمه در تمام ابعاد وجودی تسلیم خواسته الهی شود در این صورت خدایی میشود.

وی با اشاره به اینکه اینها حرف های غیرواقعی نیست بلکه حقیقت هستی است، پس میتوان خدایی شد کافی است خود را نبینیم، ادامه داد: شهدا و ایثارگران خود را ندیدند و همه با اهدای زندگی، آبرو و عزت را به دست آوردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: زمان جنگ روحیه عامه به نوعی برانگیزنده بود ولی امروز میبینیم فرد در آغاز زندگی فرزندان و خانه خود را ترک میکند و مطمئن است برنمیگردد ولی باز هم در مسیری که انتخاب کرده است، ایستادگی دارد.

وی ادامه داد: وقتی همسر شهدا آنان را برای رفتن تشویق میکنند خیلی بزرگی میخواهد و این همان عاملی است که دنیا را به زانو درآورده و به عنوان بزرگترین عامل قدرت ملت ایران محسوب میشود.

وی بیان کرد: سلطه طلبان، القاعده و داعش را درست کردند که به دنیا و بشریت این را بگویند که اسلام دیگری را در سایه ایران اسلامی شکل میدهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز پاک کردن غبار زشت و غیرقابل پذیرشی که القاعده و داعش سعی دارند بر چهره اسلام بپاشند جزء با خون شهیدان ممکن نیست.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران به تمام معنای کلمه دارد حسینی و عاشورایی عمل میکند، تصریح کرد: شهدا و رهبری به ما میگویند این دنیای پیچیده همراه با نامردمیهای بسیار از جانب نظام سلطه است که نمیتوان به آن اعتماد کرد و به دنبال این است که سرمان کلاه بگذارد که باید مراقب بود.

وی با اعلام اینکه دشمن بیدار و در حال برنامه ریزی، توطئه و اقدام است، گفت: دشمن، دشمن است و همواره دشمنی میکند؛ آیا از دشمن انتظار دوستی وجود دارد.

سردار دهقان ادامه داد: فرد و جامعه ضعیف را همه لگدمال، تحقیر و سرزنش میکنند و همه نظام و فردی قوی را تحسین میکنند و برایش ارزش قائل هستند.

وی با بیان اینکه نباید از دشمن غفلت کرد، گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی استقامت، پایداری، حفظ ارزشها، آرمانهای انقلاب، افتخار کردن به اصول، مبانی و عدم تبعیت از کسی که بخواهد افراد را به اطاعت از خود بکشاند است و اسلام این را میگوید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع و رسیدگی به مظلوم و رسیدن به فریاد و کمک به همنوع بالاترین ارزش است، افزود: رمز موفقیت جامعه ما بحث ولایت و رهبری است که باید پیرامون این حبل الهی همگان جمع شویم.

وی اضافه کرد: وحدت و انسجام عامل دیگر موفقیت است اجازه ندهیم در جامعه مطامع فردی منجر به چندگانگی و نفاق شود.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: باید روحیه بسیجی و جهادی در جامعه اسلامی موج بزند و حس بیداری و حضور، به دشمن این پیام را بدهد که جایگاهی در بین مردم ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نباید اجازه دهیم اینقدر مسائل بیارزش برای ما مهم باشد و حاضر شویم به خاطرش وحدت ملی مخدوش شود، اظهار کرد: باید وحدت و انسجام باشد تا مسائل اصلی اصالت خود را از دست ندهند و آنچه برای جامعه اسلامی باید مهم باشد عزت، اقتدار و حفظ اهداف و منابع ملی باید باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ابزار تبلیغات، تحریم و نفوذ قصد دارد تمام عقاید، آرمانها و انسجام جامعه را زیر سوال ببرد، افزود: دشمنان تصور میکنند با اعمال محدودیتها میتوانند ملت ما را تسلیم کنند در حالی که ملت ما به عنوان پیروان ولایت و حافظان همراه و با افتخار مسیر را طی میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار