سرلشکر جعفری در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه:

دشمن برای گسترش ناامنی در ایران تلاش می‌کند/ امنیت ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ایران از یک امنیت بی‌نظیر برخوردار است گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ - 21July 2016

دشمن برای گسترش ناامنی در ایران تلاش می‌کند/ امنیت ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: با گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمامی آنهایی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، خدا را شکر میکنیم که در مقطعی از زمان زندگی میکنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

وی بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی میکنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم، امیدواریم خدای متعال توفیق ویژهای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم و از سردار فدوی بابت برگزاری این همایش تشکر میکنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: تامین امنیت که کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است به ویژه بیشتر از گذشته روشن است در حالی که در منطقه، هر کس به طریقی قصد ایجاد ناامنیهایی دارد، ایران اسلامی از یک امنیت بینظیر برخوردار است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار میگیرند، برخی از کشورهای منطقهای و آلسعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: امروزه هزینههای بسیاری برای ایجاد ناامنی در کشور ما میشود اما آمادگی بسیار زیاد نیروهای نظامی در کشور سبب خنثی شدن تمامی توطئههای دشمن شده است.

وی با اشاره به فعالیت بینظیر نیروی دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد: امید داریم تا سربازان جان بر کف نیروی دریایی سپاه با قدرت همیشگی در برابر هرگونه تهدید ایستادگی کنند و اجازه تعرض هیچ فرد و یا کشوری را به خاک عزیز ایران ندهند.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه در بحث دریایی شرایط بسیار خوبی را سپری میکنیم بیان داشت: امروز آمادگی داریم تا قایقهای متجاوز به خلیج فارس را توقیف و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ماههای اخیر گفت: رهبری بارها در این ماهها بر کلید واژه انقلاب و انقلابی بودن تاکید داشتهاند و به صورت مداوم از مسئولان نظام و قوای سهگانه خواستهاند تا به این مهم توجه داشته باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: تمامی فرماندهان نظامی و مسئولان کشوری باید این موضوع را بررسی کنند که چرا رهبری به این میزان به مقوله انقلاب و انقلابی ماندن تاکید دارند و اینکه ایشان نگران چه چیزی در این باره هستند.

وی با بیان اینکه رهبری نگران انقلاب و حرکت انقلابی هستند، عنوان کرد: اصالت و هدف اصلی سپاه پاسداران حفظ انقلاب اسلامی است و در تمامی زمینهها برای این دفاع و حفظ آن، آمادگی داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این شبهه که خطاب رهبری در ارتباط با حرکت انقلابی ما نبودهایم و خطاب آنهایی هستند که در راه، انقلابی نیستند نباید برای ما به وجود بیاید زیرا یکی از وظایف اصلی سپاه پرداختن به این موضوع، حفظ، توسعه و ترویج انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: ماموریت عمقبخش داخلی و خارجی جزو وظایف اصلی و ماموریتهای سپاه پاسداران است و پاسداران نیز باید در این باره تلاش مضاعفی از خود به نمایش بگذارند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه اصلی پاسداران، واحدها و یگانهای مختلف سپاه بوده و در تمامی عرصههای ماموریتی این مهم را به صورت اعتقادی در دستور کار دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: وظیفههای تخصصی در ارتباط با مباحث دفاعی و جنگی بر دوش سپاه است، اما شاید اینها کار اصلی نباشد، زیرا در سال 84 که آمریکاییها اطراف ما را گرفته بودند و تهدیدهای زیادی را به وجود میآوردند رهبری خطاب به سپاه فرمودند که مسئولیت اصلی سپاه حفظ انقلاب و شرکت در جنگ با نیروهای خارجی به عنوان کار درجه دوم شما محسوب میشود.

وی افزود: ما تمامی نیروهای پاسدار باید این پاسداری از انقلاب اسلامی را برای خود معنا کنیم و بدانیم به غیر از وظیفه تخصصی خود وظیفه سنگین بزرگتری بر دوش داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه حفظ انقلاب یک وظیفه مشترک بین همه پاسداران و وابستگان به سپاه است گفت: بعد از اتفاقات بسیار ناشی از برجام و توافق هستهای، خطرها و نگرانیهایی وجود دارد که شرایط را حساس میکند از این رو باید حفظ انقلاب مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

سرلشکر جعفری  یادآور شد: در طول این سالها از بیرون سپاه سعی شده تا نقش انقلابی سپاه به یک مجموعه مسلح تبدیل شود که تنها به بحث دفاعی و جنگی میپردازد و همانند سایر نیروهای مسلح دنیا رفتار میکند؛ سپاه نمیتواند تنها وظیفه خود را دفاع مسلح از انقلاب اسلامی بداند زیرا محتوای سپاه نظارت بر انقلاب است.

وی سپاه را یک تشکیلات با وظیفه دفاع از انقلاب دانست و افزود: سپاه پاسداران از ابتدای تشکیل به عنوان نیروی انقلابی براساس دین، تقوا، درک و عمل انقلابی به وجود آمده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه از زمانی که تحریم علیه انقلاب به صورت مستقیم از مسائل نظامی، امنیتی و دفاعی به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسید انقلاب در معرض خطر جدی قرار گرفت، افزود: بعد از جریانات دوم خرداد که شعار توقف انقلاب توسط بخشی از مدعیان اصلاحات در انقلاب سر داده شد این تهدیدها جدی شد.

وی ادامه داد: از سال 78 این خطر بسیار جدی شد و از آن روز بود که رهبری برای مخالفت و مبارزه با این تفکر خطرناک، چفیهای را بر دوش خود قرار دادند و تا به امروز آن را نگه داشتهاند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه با شعارهای مختلف میخواستند انقلاب متوقف شود، افزود: آنها میگفتند که نظام و انقلاب باید از یکدیگر جدا باشند و برای تحقق این نظر خود نیز در عمل حرکتهایی برای انحراف انقلاب انجام میدادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در کنار آمادگیهای نظامی و تجهیزات که در حال صورت گرفتن است، ابعاد دیگر باید در سپاه تقویت بشود تا سپاه بتواند از انقلاب به درستی دفاع کند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در سال 90 یادآور شد: رهبری در آن دیدار خطاب به مجموعه سپاه فرمودند که این سپاه باید از انقلاب پیش رونده و انقلابی که به سوی اهداف گام برمیدارد حفاظت کند.

سرلشکر جعفری با اشاره به وظایف تغییرناپذیر سپاه تصریح کرد: برخی انتظار دارند تا سپاه به یک گوشه برود و براساس قوانین بینالمللی کشورهای غربی به فعالیت بپردازد و نسبت به ظلمهای جهانی و منطقهای بیتفاوت باشد؛ امروزه شاهد هستیم در مسائل داخلی در بحث حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی هر روز به شکلی به این ارزشها حمله میشود.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: توجه به ابعاد داخلی و مولفههای اصلی سپاه برای این است که سپاه بتواند در همه ابعاد از انقلاب اسلامی و ارزشهای آن دفاع کند. رهبری در ارتباط با جنگ نرم میفرماید که جنگ سخت به یک خلوص کامل نیاز دارد اما جنگ نرم آن قدر مهم تر است که خلوط آن باید بسیار ویژه باشد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر راهبردی است برای تقویت دین و فضای معنوی عنوان کرد: تاکید بر معنویت به عنوان محور اصلی سپاه نکتهای است که رهبری بارها بر آن تاکید کرده است.

جعفری افزود: نمیتوانیم ادعا کنیم از لحاظ ارزشها و معنویت در بحث ایده ال و مطلوب هستیم اما نیاز داریم تا سپاه به بالاترین سطح ارزشی و معنوی دست پیدا کند تا بتواند ماموریت خطیر خود را انجام دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار