دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

حلقه محاصره تروریست‌ها در حلب تنگ‌تر شد/ تسلط ارتش به مسیر پشتیبانی تکفیری‌ها

ارتش سوریه با تسلط بر بخش‌هایی از جاده ارتباطی «کاستلو» در شمال شهر حلب، حلقه محاصره هزاران تروریست‌ در مناطق شرقی شهر حلب را تنگ کرد.
کد خبر: ۹۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ - 18July 2016

حلقه محاصره تروریست‌ها در حلب تنگ‌تر شد/ تسلط ارتش به مسیر پشتیبانی تکفیری‌ها

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عملیات شمال و غرب شهر حلب 22 روز است که آغاز شدهاست، و هدف این عملیات تکمیل حلقه محاصره شهر حلب و مسدود کردن شاهراه امدادی ترکیه به تروریستهای داخل این شهر است.

شهر حلب بزرگترین شهر سوریه و دومین شهر مهم این کشور پس از دمشق است؛ که آزادی آن به دلیل نزدیکی به ترکیه، از اهمیت زیادی برای ارتش سوریه برخوردار است. محلههای شرقی شهر حلب هنوز در اشغال گروههای تروریستی است؛ اما کنترل محلههای غربی این شهر در دست ارتش سوریه قرار دارد.

جاده ارتباطی کاستلو که کمربند شمالی حلب به شمار میرود، مسیری است که یک سر آن از «غازی عنتاب» ترکیه آغاز و به داخل شهر حلب و مناطق شمالی و شرقی شهر منتهی میشود. بدین ترتیب این مسیر، اصلیترین مسیر امدادی ترکیه به تروریستهای داخل حلب است. قطع جاده کاستلو، راه برای نیروهای ارتش سوریه جهت پیشروی در محلات شرقی شهر حلب باز میکند؛ محلاتی که از حدود سه سال پیش در اشغال گروههای تروریستی قرار دارد.

براساس گزارش الاخبار، نیروهای ارتش سوریه بعد از اینکه بر تپههای مشرف به بزرگراه بینالمللی «کاستلو» و راههای منتهی به آن کاملا تسلط یافتند و کلیه راههای امدادی تروریستها در محلههای شرقی حلب را مسدود کردند، موفق شدند به چند متری منطقه استراتژیک «ضهرة عبدربه» برسند.

یک منبع میدانی نیز گزارش داد که عملیات در محور غربی «اللیرمون» همچنان ادامه دارد و ارتش توانسته سیطره خود را در جبهههای مزارع جنوبی «الملاح» به شکل عرضی به سمت محور کاستلو-الشیخ مقصود- اللیرمون توسعه دهد.

این منبع میدانی در ادامه افزود: نیروهای ارتش سوریه بعد از اینکه عناصر تروریستی «جبههالنصره» را مجبور به عقبنشینی کردند، تا محل ایست بازرسی «المنشره» پیشروی کردند. آنها همچنین بر ارتفاعات «بیت المریع» تسلط یافتند و موفق شدند سه مزرعه را در غرب «الجرف الصخری» واقع در شمال کاستلو آزادسازی کنند.

علیرغم اینکه تروریستها در رسانههای وابسته به خود تبلیغ میکنند که در یک ضد حمله تعدادی از مناطقی که در سیطره ارتش سوریه بود، را به دست گرفتهاند، اما تاکنون هیچگونه ضد حملهای به اسم گروههای تروریستی «جیش الفتح» بعد از پیشروی اخیر ارتش سوریه ثبت نشدهاست. لازم به ذکر است که پیشروی اخیر ارتش سوریه در سایه پوشش هوایی جنگندههای روسی در بسیاری از جبههها به دست آمده است.

از سوی دیگر ارتش سوریه در اطراف «داریا» نزدیک دانشگاه «نورالدین الشهید» عملیات محدودی را انجام دادند؛ که منجر به سیطره یافتن بر تعدادی از ساختمانهای نزدیک دانشگاه شد.

منابع میدانی به الاخبار گفتند: عملیات محرمانه ارتش سوریه در منطقه داریا نیز همچنان ادامه دارد؛ که آنها موفق شدند، تروریستها را در منطقهای به وسعت یک کیلومتر مربع محاصره کنند. همچنین حمله ارتش علیه مرکز تجمع تروریستها در غوطه شرقی دمشق مخصوصا در شهر «حوش الفارة» که اولین خط دفاعی شهر «دوما» واقع در شمال شرق دمشق است و در سیطره تروریستهای جیش الاسلام نیز میباشد، ادامه دارد.

ارتش سوریه همچنین محاصره مواضع تروریستها را در غوطه شرقی دمشق همزمان با هدف قرار دادن محل تجمع آنها در اطراف «خان الشیخ» و «النشابیه» ادامه میدهند. منابع میدانی گزارش میدهند که تروریستها در غوطه شرقی به دلیل استفاده ارتش از تاکتیک «القضم التدریجی» که همان «عملیات تصرف موریانهای» است، در وضعیت بدی قرار گرفتهاند.

این منابع افزودند: تروریستها به صورت محدود عناصر خود را در خطوط دفاعی قرار میدهند؛ چون میترسند که ارتش سوریه همه نیروهای آنها را به هلاکت برساند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند شهر استراتژیک «کنسبا» را در حومه لاذقیه از تروریست بازپس بگیرند؛ که این شهر همچنان در معرض تلاش تروریستها برای بازپسگیری آن قرار دارد.

نیروهای ارتش سوریه در درعا نیز کامیون حامل عناصر تروریستی را در جنوب محله «المنشیة» هدف قرار دادند. یگان توپخانهای ارتش نیز در شرق شهر «بصری» واقع در حومه شرقی درعا محل تجمع تروریستها را هدف قرار داد و خسارتهای جانی و مالی زیادی به آنها وارد ساخت.

در حومه شرقی درعا نیز «راکان الطلحة» فرمانده «لواء الفتح المبین» وابسته به «فرقه أحرار نوی» از سوی اشخاص ناشناس هدف تیراندازی قرار گرفت و به هلاکت رسید. در حومه شمالی درعا یکی از سرکردههای «لواء توحید الامه» وابسته «جیش الحر» نیز در اثر انفجار مواد منفجرهای که در داخل اتوبوس کار گذاشته بودند، به شدت زخمی شد و همراهش نیز به هلاکت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار