شیخ الاسلام در گفت و گو با دفاع پرس:

پذیرش قطعنامه 598 در سال 67 به معنای پایان جنگ با مستکبرین نبود

حسین شیخ الاسلام گفت: پذیرش قطعنامه 598 در سال 1367 در ایران به منظور پایان یافتن جنگ در مرزهای جغرافیایی بود و هیچ گاه منظور این نبوده است که جنگ با مستکبرین پایان یافته است. جنگ با سلطه گران تمامی ندارد.
کد خبر: ۹۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ - 17July 2016

پذیرش قطعنامه 598 در سال 67 به معنای پایان جنگ با مستکبرین نبود

"حسین شیخ الاسلام" از مسئولان سابق وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در پاسخ به این سوال که آیا از نگاه امام پذیرش قطعنامه به معنای پایان جنگ با دشمن بوده است، عنوان کرد: جنگ ما با استکبار و جنگ جبههی حق با باطل تمام شدنی نیست. جنگ نیز ابعاد مختلفی دارد که یک بعد آن نظامی است و مهمترین نوع درگیری، درگیری فرهنگی که مکتبی و ایدئولوژیک نیز تعبیر میشود، است. سایر ابعاد آن نیز سیاسی، رسانه ای، علمی، اقتصادی و... است. دشمنان تلاش دارند، ما را شکل خودشان کنند اما ما می خواهیم، بر فرهنگ خودمان بمانیم. لذا جنگ با سلطه گران تمامی ندارد.

وی افزود: در چندین جای قرآن آمده است که "الذین آمنوا یقاتلون فی سبیل الله" و در بخش دیگری از قرآن آمده است "الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت". یک عده از مردم در راه خدا می جنگند و عدهای دیگر در راه طاغوت. و در جایی از قرآن آمده است که با یاران شیطان بجنگید. امام خمینی(ره) نیز بی دلیل آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: جنگ بین حق و باطل از ابتدای تاریخ بوده و تا انتهای تاریخ ادامه خواهد داشت ولی این جنگ اشکال مختلف دارد. امروز به برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خطوط مقاومت، مستضعفین و پابرهنگان در برابر خطوط مستکبرین و صهیونیسم در منطقه شکل گرفته است که اثرات آن را در جای جای دنیا قابل مشاهده است. سی و چند سال بیشتر از انقلاب نمیگذرد و با وجود اینکه دشمنان ما را درگیر مشکلات بسیاری از جمله جنگ تحمیلی کردند اما پیشرفت های بسیاری داشته ایم.

وی بیان کرد: امروز قدرت ایران اسلامی از زمان پایان جنگ بسیار بیشتر شده است و اثرات انقلاب اسلامی را در دوردستها شاهد هستیم و انقلاب در مرزها و خیابان های کشور محصور نمانده است و خاکریز ما در غزه، لبنان و سوریه است و ایران با وجود ناامنی های بسیار در منطقه و علیرغم همه توطئه ها امن است.

شیخ الاسلام بیان کرد: پس از پایان دفاع مقدس شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی هدف از نیل تا فراتش تنها با دو خط آبی بر روی پرچمش محصور ماند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار