مدیرکل استان‌ها‌ و مجلس حوزه هنری:

توانمندسازی فرهنگی راهبرد عبور از مشکلات و نارسایی‌ها است

مدیرکل استان‌ها‌ و مجلس حوزه هنری گفت: ما اگر می‌خواهیم از مشکلات و حوادث مختلف به سلامت عبور کنیم هیچ راهی جز توانمندسازی فرهنگی و تقویت فعالیت‌ها در این حوزه نداریم.
کد خبر: ۹۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ - 17July 2016

توانمندسازی فرهنگی راهبرد عبور از مشکلات و نارسایی‌ها است

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، مجید مصلحی در سی و یکمین نشست روسای مراکز استانی حوزه هنری در سرعین اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این نشست تبادل نظر و برجستهسازی کارهای انجام شده در حوزه هنری و ارائه گزارش عملکرد از سال گذشته و سه ماهه امسال است تا متوجه کارهای انجام شده و کارهای بر زمین مانده باشیم و برای ادامه سال برنامهریزی درست، دقیق و منسجمی را در حوزههای مختلف داشته باشیم.

وی به فواید برگزاری این نشستها اشاره کرد و گفت: در وهله اول تمام عوامل یک مجموعه در این نشستها کنار هم قرار گرفته و یک هدف مشخصی را برای رسیدن به اهداف مورد نظر دنبال میکنند.

مدیرکل استانها و مجلس حوزه هنری گفت: ما اگر میخواهیم از مشکلات و حوادث مختلف به سلامت عبور کنیم هیچ راهی جز توانمندسازی فرهنگی و تقویت فعالیتها در این حوزه نداریم.

مصلحی تصریح کرد: دومین فایده برگزاری چنین نشستها این است که یک مدلی از سطح اطلاعات، توانمندیها و قابلیتها به نمایش گذاشته میشود به طوری که ما با همراهی مسؤولان امور فرهنگی سازمان مدیریت و برنامهریزی و دبیر کمیسیون گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی تلاشمان بر این است تا در سطح کلان روی این موضوعات و مباحث تبادل نظر کنیم.

وی موضوع ارزشآفرینی در فعالیتهای فرهنگی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: ما اگر میخواهیم در حوادث و رخدادهای مختلف و در گذر از مشکلاتی که به آن گرفتار هستیم به سلامت عبور کنیم هیچ راهی جز توانمندسازی فرهنگی و مدیریتی در عرصه علم، استفاده از منابع انسانی، فناوری اطلاعات، تجهیزات، و توسعه توانمندی معرفتی و دینی نداریم.

مدیرکل استانها و مجلس حوزه هنری یادآور شد: مشکلی که وجود دارد در بحث تقویت گفتوگو و گفتمانسازی است که در این زمینه باید بر اساس یک قاعده درست حرکتهایمان را انجام دهیم تا بتوانیم فعالیتهایی مثبت و سازنده را شاهد و ناظر باشیم.

مصلحی به میزبانی شایسته اردبیل از این نشست اشاره کرد و گفت: اردبیل، شهر مقدساردبیلی، زادگاه شیخ صفیالدین و علمای بزرگی است که علاوه بر این صبغه تاریخی این منطقه با داشتن بهترین مناطق بکر و طبیعی شهره عامل و خاص در حوزه گردشگری طبیعی است.

وی به دو خدمت ارزشمند برای میهن اسلامیمان اشاره کرد و گفت: بعد از حکومت سلجوقیان کشور ایران بر اثر حوادث و رخدادهایی که به آن مبتلا شد پاره پاره شده و اختلاف در نظام مدیریت اداری را شاهد بودیم.

مدیرکل استانها و مجلس حوزه هنری تصریح کرد: این خاندان صفوی بودند که با محوریت مکتب اسلام و تشیع زمینه یکپارچگی، وحدت، اتحاد جامعه اسلامی را فراهم کردند و به حکومت ایران قوام و دوام بخشیدند.

مصلحی اظهار کرد: خدمت دوم اردبیل این بود که به پشتوانه معنوی و مولفههای دینی که خاندان شیخ صفیالدین به آن شهره هستند ارادت و دلبستگی قلبی به فرهنگ تشیع روزافزون شد و ما گسترش این فرهنگ غنی اسلامی و دینی را به سایر نقاط کشورمان از خطه اردبیل شاهد بودیم.

وی ایستادگی مردم این منطقه و مقاومت آنها را در دو مقطع حمله مغولها و همچنین حمله متجاوزان روسی به این سرزمین یادآور شد و عنوان کرد: باید به صراحت گفت که اردبیل حق بزرگی بر گردن ایران دارد و ما امروز حاکمیت نظام اسلامی را مرهون مردمان ولایتمدار و باایمان اردبیل هستیم.

مدیرکل استانها و مجلس حوزه هنری افزود: با این پیشینه تاریخی، طبیعت بکر و جاذبههای دیدنی این استان نیز زبانزد عام و خاص است به طوری که در فصول سال به ویژه تابستان اردبیل میزبان گردشگران بیشماری است که میخواهند از این مناطق دیدن کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار