نبرد در آسمان ۱؛ مروری بر خاطرات امیر سرتیپ خلبان فضل‌الله جاویدنیا

عظمت کاینات در افق بیکران آسمان‌ها فارغ از تمام دلبستگی‌های زمینی مرا به خدا نزدیک‌تر و امید به زندگی را در من بیشتر می‌کرد.
کد خبر: ۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸ - 11January 2014

نبرد در آسمان ۱؛ مروری بر خاطرات امیر سرتیپ خلبان فضل‌الله جاویدنیا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب نبرد در آسمان، حاوی مجموعه خاطرات امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاویدنیا است که به اهتمام محمد معما و شهرام جانفشان تدوین و توسط موسسه عماد به چاپ رسیده است.

امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاویدنیا متولد شهر اصفهان است که در دانشگاه افسری نیروی هوایی دوره خلبانی را گذرانده و از جمله خلبانانی است که دوره آموزش خلبانی را در سطح عالیه در کشور آمریکا گذرانده است.

سرتیپ خلبان جاوید نیا از ابتدای حمله عراق به ایران در کنار دیگر خلبانان تیزپرواز و شجاع نیروی هوایی حضور داشته است. وی خلبان هواپیمای اف ۱۴ بوده و در عملیاتهای کمان ۹۹، بیت المقدس، فتح المبین، خیبر، کربلای ۵، مرصاد و والفجر ۸ به همراه دیگر خلبانان نقش به سزایی داشته است.

خاطرات امیر سرتیپ خلبان فضلالله جاویدنیا در ۷ فصل کودکی تا دانشگاه، ورود به نیروی هوایی تا انقلاب اسلامی، از ماجرای کردستان تا فتح خرمشهر، از فتح خرمشهر تا کربلای پنج، از عملیات اکروباسی تا مدال فتح، نجات دوباره من تا بازنشستگی، با دوستان از دست رفته به همراه البوم تصاویر، معرفی هواپیما، اصطلاحات پروازی و نمایه، گردآوری شده است.

در ابتدای کتاب دستنوشتهای از امیر سرتیپ خلبان جاویدنیا به چاپ رسیده که در آن آمده است: "هنگامی که از زمین فاصله میگرفتم، کوهها کوچکتر و بناها و برجهای سر به فلک کشیده ریزتر میشد، انسانها که دیگر قابل رویت نبودند اما مشاهده عظمت کاینات در افق بیکران آسمانها فارغ از تمام دلبستگی زمینی مرا به خدا نزدیکتر و امید به زندگی را در من بیشتر میکرد."

امیر سرتیپ خلبان جاویدنیا از هم دورههای شهید عباس بابایی بوده که تاکنون مسئولیتهایی هم چون معاون گردان ۸۲ شکاری پایگاه اصفهان، رییس عملیات پایگاه شکاری اصفهان، مسئول آموزش به خلبانان جوان در اصفهان، مدیر سازمان طرح و برنامه نیروی هوایی ارتش را بر عهده داشته است.

هم چنین امیر خلبان جاوید نیا افتخار دریافت نشان شجاعت در سال ۶۱، دریافت مدال فتح در سال ۶۹ از سوی مقام معظم رهبری دارد.

وی در سال ۸۰ از سوی مقام معظم رهبری درجه سرتیپی دریافت کرد و در سال ۸۱ بعد از ۳۱ فعالیت در نیروی هوایی ارتش با بیش از ۴۰۰۰ ساعت پرواز بازنشسته شد.

نبرد در آسمان در ۲۴ صفحه توسط موسسه عماد در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰۰۰ تومان با موضوع خاطرات جنگ ایران و عراق در بازار عرضه شده است.

علاقمندان برای دریافت این کتاب میتوانند به کتابفروشیهای معتبر و یا موسسه عماد به نشانی اینترنتی www. emad. ir مراجعه نموده و یا با تلفن ۷۸۳۹۴۰۱ تماس بگیرند.

گفتنی است طرح روی جلد کتاب نبرد در آسمان تصویر رادار هواپیما است که توسط مجید زارع طراحی شده است.

نظر شما
پربیننده ها