حسن شمشادی،خبرنگار واحد مرکزی خبر:

رسانه ابزار اصلی داعش در پیشروی منطقه‌ای

خبرنگار صدا و سیما گفت: جنگ رسانه‌ای از کاه در سوریه کوه می‌سازد و از ابتدای وقایع این کشور در خدمت اهداف گروه‌های تروریستی وهابی و تکفیری بوده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ - 16July 2016

رسانه ابزار اصلی داعش در پیشروی منطقه‌ای

به گزارش دفاع پرس از چهارمحال و بختیاری؛ حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما که مدتهای مدیدی در کشورهای عراق و سوریه حضور داشته و از نزدیک با رزمندگان جبهه مقاومت و بدنه مردمی ارتباط برقرار کرده است، در گردهمایی سیاسی کارکنان سپاه حضرت قمربنیهاشم(ع)، به تشریح تحولات میدانی منطقه پرداخت.

وی گفت: امروز 64 ماه و دو روز از بحران کشور سوریه گذشته است؛ در حالی که جرقه ناآرامی و بحران در این کشور وقتی زده شد، شبکههای العربیه و الجزیره وابسته به حامیان گروههای تکفیری آن را انقلاب مردم سوریه نامیدند و با عناوین این چنینی سعی در انحراف افکار عمومی از واقعیت ماجرا داشتند.

شمشادی، افزود: تصور دشمنان مردم و نظام سوریه این بود که ظرف مدت چندهفته یا چندماه، دولت بشار اسد سقوط خواهد کرد؛ ولی اکنون بعد از 64ماه و دو روز، رؤیای آنها محقق نشده است.

خبرنگار صدا و سیما، وقایع سوریه را با اشاره به موجسواری برخی و نمایش آن بعنوان انقلاب مردم سوریه تأکید کرد: بحران در سوریه به دنبال بیداری اسلامی در کشورهای عربی به تعبیر مقام معظم رهبری و بهار عربی به اعتقاد برخی دیگر از سیاستمداران شکل گرفت؛ تا موجی را که دیکتانورهای دست نشانده منطقه را سرنگون میکرد، به انحراف بکشانند.

وی، تصریح کرد: رشد وهابیت و تکفیر در کشور سوریه از 20 الی 25 سال پیش با ساخت رایگان و هزینههای میلیاردی مساجد در مناطق مختلف سوریه از سوی دولت سعودی آغاز شد و موقعی مسئولان سوریه هشدارهای دوستان را جدی گرفتند، که از مناره همین مساجد بانگ حی علی الجهاد گروههای تکفیری و وهابی بلند شد.

خبرنگار صدا و سیما و کارشناس مسایل سیاسی، با اشاره به حضور مسشتاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به ویژه 9 شهید استان چهارمحال و بختیاری، گفت: آنچه در سوریه میگذرد، انقلاب مردمی نیست؛ بلکه توطئهای برای سرنگونی رأس جبهه مقامت است و به همین دلیل در کنار مردم و دولت سوریه قرار داریم و میایستیم.

وی، افزود: برخی شبهات و ایرادات و انتقادات به ویژه در شبکههای مجازی به صورت گسترده از سوی برخی منتشر میشود، که غالب آنها ناشی از جهل افراد به مسایل روز میباشد.

شمشادی، با اشاره به افشای چند ایمیل از خانم هیلاری کلینتون درباره اهداف ایجاد گروه داعش در اسناد منتشره، گفت: این اسناد نشان میدهد که بحران سوریه با اهداف خاصی ایجاد شده و ربطی به انقلاب مردمی در این کشور ندارد.

وی، اهداف استکبار جهانی از حضور در منطقه را برشمرد و ضمن پاسخ به پرسشهای حاضران پیرامون مسایل روز منطقهای و میدانی در کشورهای سوریه و عراق، تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ارتشهای جهان را در ایمان، باور و اعتقادات دانست و تأکید کرد: رزمندگان ایران اسلامی برای باورهای اعتقادی خود جان خود را فدا میکنند.

شمشادی، در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش رسانه و شبکههای اجتماعی در وقایع منطقهای از جمله عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: جنگ رسانهای از کاه در سوریه کوه میسازد و از ابتدای وقایع این کشور در خدمت اهداف گروههای تروریستی وهابی و تکفیری بوده است.

این کارشناس مسایل سیاسی، اهمیت فضای مجازی و رسانهها را با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: رسانه از ابزار اصلی پیشروی داعش در منطقه به شمار می رود و یکی از سلاحهای اصلی جنگ نرم و ابزار جذب نیرو از سراسر دنیا برای این گروه ها بوده؛ اما ما به ندرت از این ابزار استفاده میکنیم و به شدت از فضای مجازی غافل هستیم.

وی، حضور در جبهه مقاومت را تکلیف بر اساس آموزههای دینی و مکتبی و نهضت عاشورا دانست و با تأکید بر تبعیت از فرامین ولی فقیه، اظهار کرد: امروز باید به شعار" ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند "، به معنای واقعی پایبند بوده و در عمل تابع منویات معظم له باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار