دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

تلفات سنگین تروریست‌ها در «کاستلو»/ تداوم پیشروی ارتش سوریه در شهرک اللیرمون+ نقشه

روند عملیات پاکسازی شمال و غرب شهر حلب از لوث تکفیری‌ها که از دو هفته پیش شروع شده، به سود ارتش سوریه و مقاومت در جریان است و تروریست‌ها همچنان در محور کاستلو متحمل تلفات سنگین می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ - 13July 2016

تلفات سنگین تروریست‌ها در «کاستلو»/ تداوم پیشروی ارتش سوریه در شهرک اللیرمون+ نقشه

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، روند عملیات پاکسازی شمال و غرب شهر حلب از لوث تکفیریها که از دو هفته پیش شروع شده، به سود ارتش سوریه و مقاومت در جریان است. با تثبیت مواضع نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در «مزارع شمالی، میانی و جنوبی الملاح» در شمال شهر حلب، عملیات پاکسازی در محورهای دیگر نیز در جریان است. تسلط بر مسیر ارتباطی «کاستلو» نیز باعث شده عملیات در حومه مزارع جنوبی الملاح نیز بخوبی ادامه پیدا کند.

بر همین اساس یگانهای ارتش سوریه پیشروی خود را به سمت جاده کاستلو واقع در شمال غرب شهر حلب ادامه میدهند؛ نیروهای ارتش سوریه که کارخانههای اطراف «اللیرمون» را منطقه عملیاتی خود قرار دادهاند، موفق شدند بر ساختمان «السادکوب» سیطره یابند میدان اللیرمون نزدیک شوند.

درصورت پاکسازی میدان مهم و راهبردی اللیرمون، راه ارتباطی تروریستها از اتوبان کاستلو به سمت جاده شهرک «کفرحمره» به طور کامل قطع  و شکست سنگین دیگری برای تروریستها ثبت میشود.

همزمان با پیشرویها در شهرک اللیرمون، جنگندهها، یگان موشکی و توپخانه به شدت مواضع تروریستها را در شهرک «سکن الشبابی» واقع در شرق شهرک اللیرمون هدف قرار میدهند.

از سوی دیگر تروریستهای مسلح موسم به «جیش الفتح» در ساعتهای آخر شب گذشته حملات جدیدی را علیه مزارع الملاح شروع کردند که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش تلاش آنها را ناکام گذاشتند.

نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در منبج در حالیکه شش تن از عناصر تروریستی داعش را دستگیر کردند، درگیری بین آنها و تروریستهای داعش مجددا در میدان «السبع بحرات» منبج شروع شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) جنگندههای سوریه محل تجمع تروریستهای داعش را در منطقه «الصوامع» در شرق تدمر واقع در حمص هدف قرار دادند که در پی این حملات شماری از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسید.

گروه تروریستی داعش همچنین در حومه شرقی دمشق که قصد تسخیر فرودگاه نظامی «الضمیر» را داشت، شکست خورد و جنگندههای نیروی هوایی ارتش سوریه محل استقرار آنها را در «خانمنقوره» (40 کیلومتری جنوب فرودگاه الضمیر) و «بیر المنقوره» ( 25 کیلومتری شمال فردوگاه الضمیر) بمباران کردند.

از سوی دیگر در جنوب غربی شهر «داریا» نیز درگیری شدیدی بین گروهک تروریستی «لواء شهداء الاسلام» و ارتش سوریه صورت گرفت که ارتش سوریه توانست در این جبهه پیشروی کنند. در پی این شکست گروهکهای تروریستی که در جبهه جنوبی سوریه مستقر هستند، خواستار نشست فوری تحت عنوان «یاری داریا» شدند.

جنگندههای نیروی هوایی در شهر «عدوان» واقع در حومه غربی «درعا» محل تجمع تروریستها را هدف قرار دادند و در القنیطره نیز ارتش سوریه ماشین حامل تروریستهای النصره را هدف قرار دادند و همه سرنشینان آنرا به هلاکت رساندند.

گزارشها حاکی از آن است که تروریستهای «نورالدین زنکی»، «جبهه النصره» و «بازهای کوهستان» در درگیریهای چند روز گذشته 215 تن از عناصر خود را از دست دادهاند و بیش از 25 تن از فرماندهان میدانی آنها به هلاکت رسیدهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار