سردار کارگر در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس:

تلاش بنیاد در راستای به فراموشی سپرده نشدن و عدم تحریف دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای به فراموشی سپرده نشدن و عدم تحریف دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ - 10July 2016

تلاش بنیاد در راستای به فراموشی سپرده نشدن و عدم تحریف دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس که صبح امروز در محل این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت این خبرگزاری بر کسی پوشیده نیست. اهمیت این خبرگزاری همچون اهمیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دفاع مقدس است.

وی افزود: تلاش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برای به فراموشی سپرده نشدن و عدم تحریف دفاع مقدس است.

کارگر تاکید کرد: دید ما به خبرگزاری نباید فقط تخصصی و فنی باشد و این دید هم نباید سطحی باشد. حال و هوای این خبرگزاری باید همچون دفاع مقدس باشد و کارکنان و خبرنگاران آن باید همچون رزمندگان آن دوران باشند که لازمه این امر خودسازی است. رزمندگان ابتدا خودسازی میکردند و سپس میجنگیدند و اینگونه بود که پیروزیها حاصل میشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خبرنگاران این خبرگزاری باید با شهدا، جانبازان و آزادگان زندگی کنند تا بتوانند زندگی و وضعیت آنان را منعکس کنند و به تصویر بکشند. خبرگزاری دفاع مقدس متعلق به دفاع مقدس است. نیتمان باید خالص و مقدس باشد تا بتوانیم در راه و هدف مقدس گام برداریم. برای هدف مقدس نیز نمیتوان از ابزار غیرمقدس استفاده کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس متعلق به گذشته نیست و در گذر زمان جاری است. دفاع مقدس متعلق به حال و آینده نیز است.

کارگر در رابطه با شهدای مدافع حرم بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اجر شهدای مدافع حرم، دو برابر دیگر شهداست چرا که اینان از وطن هجرت کردند و غریبانه به شهادت رسیدند. در دنیای امروز و زرق و برقهایش جوانان بسیاری درخواست دارند که برای دفاع از حرم در کشورهای سوریه و عراق حضور یابند و این حرکت بزرگی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: بیشتر شهدای مدافع حرم متاهل و دارای فرزند بودند. تعلقات دنیوی داشتند اما از همه این تعلقات گذشتند. چندی پیش به منزل شهید مدافع حرم رادمهر در استان مازندران رفتیم. مادر این خانواده سه فرزند داشت، یکی شهید شده بود، دیگر جانباز مدافع حرم بود و آن یکی نیز مشتاق بود که به سوریه برود. مادرش میگفت این یکی پسرم جانباز است باید هرچه زودتر خوب شود و برای دفاع از حرم به سوریه برگردد.

وی اضافه کرد: خط نورانی جهاد و مقاومت هر روز پرنورتر از گذشته به لحاظ کمیت و کیفیت در حال امتداد است.

کارگر با بیان اینکه شهید مالامیری اولین شهید روحانی مدافع حرم بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار، زندگی پر از عشق، محبت و دلبستگی به همسر داشت.

وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری دفاع مقدس باید به مفهوم والای نام خودش دست یابد و این خبرگزاری نباید همچون خبرگزاریهای دیگر باشد. خبرگزاری دفاع مقدس یک خبرگزاری تخصصی است. جای این خبرگزاری در بین رسانهها خالی بوده است و امروز باید رسالت خود را انجام دهد. این خبرگزاری نباید وارد مسائل جناحی و سیاسی شود. خط قرمز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ورود به مسائل جناحی و سیاسی است. فردی نباید آمال و آرزوهای خود را در این خبرگزاری دنبال کند. خط و راه ما، همان راه امام و رهبری است. وظیفه این خبرگزاری اطلاع رسانی و پیادهسازی مشی شهدا و ایثارگران است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عنوان کرد: تراز ما، تراز امام و رهبری است و نباید تنزل پیدا کند. بنیاد توسط رهبر معظم انقلاب تاسیس شده و اساسنامه آن نیز توسط ایشان به تصویب رسیده است. اساسنامه خبرگزاری نیز با نگاه به آن اساسنامه تدوین شده است.

کارگر خطاب به خبرنگاران گفت: به یادوارههای شهدا بپردازید. این یادوارهها اثر بسیاری در تحکیم ارزشها دارند. مازندران، استان یادوارههای مردمی است. در یک روز یادوارههای بزرگی در یک منطقه برگزار میشود و مردم بسیاری هم در آن شرکت میکنند و خودشان نیز هزینههای برپایی آن را برعهده میگیرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید به آن بپردازید راهیان نور است. راهیان نور یک مساله زنده است و باید توجه خاصی نسبت به آن صورت گیرد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور عنوان کرد: سال گذشته بیش از 5 و نیم میلیون نفر از 57 یادمان شهدا در 7 استان کشور بازدید کردند. از این تعداد نیز 70 درصدشان بار اولی بودند. اسفند سال گذشته همراه با وزیر علوم و روسای برخی از دانشگاهها در یادمان شهدای هویزه حضور پیدا کردیم. جمعیتی که آنجا بودند، بیشترشان جوان و دانشجو بودند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون راهیان نور غرب و شمالغرب نیز فعال شده است و سال قبل قریب به دو میلیون نفر از یادمانهای شهدا در 4 استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بازدید کردند. این مناطق سوژههای بسیار نابی دارد ضمن اینکه جغرافیای زیبا و چشمنوازی دارد. مردم غرب کشور وحدت و همزیستی مسالمت آمیزی دارند.

کارگر بیان داشت: ضدانقلاب از قبل از آغاز جنگ تا به امروز فعالیتهای خرابکارانه داشته است اما مردم شیعی و سنی منطقه مانع آن خرابکاریها شدهاند و جانانه از مملکت دفاع کردهاند. اکنون 26 یادمان در آن مناطق وجود دارد که هر کدام یادآور حماسهای بزرگ است.

وی فعالیت دیگر خبرگزاری را روایت تاریخ دفاع مقدس دانست و گفت: باید به دنبال ناگفتههای جنگ بود و ناگفتههای جنگ در دل خانوادههای شهدا و رزمندگان است. رزمندگانی که بسیار گمنام هستند. سال گذشته در سفری به کرمانشاه، با خانواده یکی از شهدای عملیات مرصاد دیدار کردم. فرمانده آن شهید آنجا بود. جانباز جنگ و کاسب بود و لوازم یدکی میفروخت. این رزمنده با اصرار ما خاطراتش را بیان کرد، خاطراتی که بسیار شیرین بود. من در عملیات مرصاد در منطقه بودم اما شنیدن خاطرات آن عملیات از زبان آن آقا بسیار دلچسب بود. لذا باید به دنبال بیان و ثبت خاطرات رزمندگان باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: خبرنگاران رسالت بزرگی را بر دوش دارند. عرصهی تکنولوژیهای نو نیز فرصتی برای ما است. همین مساله حقوقهای نجومی نیز توسط خبرنگاران مطرح شد و موجب شد که مسئولان پای کار بیایند تا این مشکل حل شود.

کارگر گفت: در دوران دفاع مقدس اگر به مساله خبرنگاری بهای بهتری داده میشد، امروز گنجینه آرشیوی عظیمتری داشتیم. البته باید از تلاشهای راویان جنگ نیز تقدیر و تشکر کرد که آنان لحظه لحظه در کنار فرماندهان بودند و گفتههای فرماندهان و مشاهدات خود را ثبت میکردند.

وی مدافعان حرم و سبک زندگی ایرانی اسلامی را بخش دیگری از حوزههای کاری این خبرگزاری عنوان کرد و گفت: در دفاع مقدس مدلی برای جنگیدن ارائه شد که این مدل تولیدی خودمان بود و توسط امام ارائه شد. امروز این مدل توانسته سوریه، یمن، عراق و لبنان را نجات دهد.

کارگر بیان داشت: مظلومترین فرد در دفاع مقدس امام خمینی(ره) است. وجود ایشان در دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود. سال 59، ارتش وضعیت خاصی داشت و سپاه هنوز قدرتمند نشده بود. در آن برهه کشور درگیر غائلههای مختلف بود که ارتش صدام که از حمایت شرق و غرب برخوردار بود و قویترین ارتش در منطقه بود، به کشور حمله کرد. امام فرمودند دزدی آمده سنگی انداخته و چنان سیلی به او بزنیم که از یاد نبرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام همان موقع فرمودند که آمریکا پشت قضیه است در صورتی که خیلیها آن وقت میگفتند که عراق به شوروی وصل است. امروز آن سخن امام اثبات شده است و گفته شده اولین بمبهای شیمیایی که به عراق داده شد از انبارهای آمریکا در منطقه بوده است و کمکهای مالی نیز به وساطت آمریکا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت در یک مجموعه همدلی، همزبانی، وحدت و گذشت است. خبرگزاری دفاع مقدس باید تعالی پیدا کند. امروز خبرگزاری برای بخشی از مردم مرجعیت پیدا کرده است و از همه کسانی که از ابتدا در شکلگیری این خبرگزاری نقش داشتهاند تشکر میکنم. در حد توانمان از خبرگزاری پشتیبانی خواهیم کرد. مهمترین عضو در مدیریت، نیروی انسانی است و باید قدر نیروها را دانست.

کارگر بیان داشت: از آقای فاطمی تشکر میکنم که به مدت یک سال و نیم مدیریت این خبرگزاری را بر عهده داشتند. ایشان از دوستان سابق ما در سپاه هستند. از رزمندگان جبهه و جنگ هستند که از ایشان خواستم تا مسئولیت خبرگزاری را برعهده بگیرند و با صداقت، توانایی و امکانات انسانی و مادی این خبرگزاری را سرپا نگه داشتند و تحولات خوبی در بخش کیفی رقم زدند.

وی عنوان کرد: امروز خبرگزاری دفاع مقدس در سراسر کشور نمایندگی دارد. مدیران کل نیز در سراسر استانها در تلاش برای ارتقای دفاتر نمایندگی هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در هیات مدیره تصمیم گرفته شد که یکی از اعضا به عنوان سرپرست خبرگزاری انتخاب شود. لذا جناب سرهنگ هاشمی دانا مسئول روابط عمومی و تبلیغات بنیاد که در حوزه تبلیغات نیروهای مسلح پیشکسوت هستند و باتوجه به قرابت خبرگزاری با معاونت روابط عمومی و تبلیغات، سرپرست خبرگزاری شدند. امید است بتوان از لحاظ امکانات، بودجه و نیرو این خبرگزاری تقویت و به ظرفیت و توانمندی بالایی برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها