امیر اسماعیلی:

سامانه‌های موشکی جدید ایران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش از بهره‌برداری سامانه‌های موشکی جدید ایران تا پایان امسال خبرداد و با بیان "این سامانه‌های موشکی جدید برای هر دشمنی که به این مرزوبوم چنگ و دندان نشان دهد؛ مهلک خواهد بود" گفت: ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه را دارد.
کد خبر: ۸۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ - 30June 2016

سامانه‌های موشکی جدید ایران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش دفاعی امنیتی دفاع پرس ، امیر فرزاد اسماعیلی در جمع خبرنگاران در یگان پدافند هوایی سمنان اظهار داشت: ما همه سرباز ولایت و مردم هستیم و هرچه درباره آن (تجهیزات و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران) صحبت میشود؛ نه رجزخوانی و نه غلو است؛ بلکه آنچه وجود دارد؛ در میدان است و بهمنظور پاسداشت خون شهداست.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت در خون و رگ مردم ایران جاری است به جانفشانیهای شهدای مدافع حرم اشاره و تصریح کرد: سن برخی از این شهدای بزرگوار به زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیز نمیرسد؛ یعنی در زمان هشت سال دفاع مقدس این شهیدان والامقام نبودند و آن را درک نکردند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: اجازه نمیدهیم که این فرهنگ ایثار و این فرهنگ خون شهادت از سوی برخی رجزخوانیهای کشورهای استکباری خدشهدار شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی از نقش مهم پدافند هوایی سپاه و ارتش در این ماجرا خبر داد و افزود: آنچه در دیماه سال گذشته در خلیج فارس درباره ملوانان آمریکایی همه دیدند؛ بحثی بود که شاید در دریا ظرف مدت یک ساعت حل شد؛ اما مباحث آن 6 تا هفت ساعت در هوا ادامه داشت.

وی با بیان اینکه هواپیماهای جنگنده متجاوز برای نجات آن قایقها نیامده بودند؛ بلکه آمده بودند تا ضربهای به مرزهای جمهوری اسلامی ایران بزنند تصریح کرد: اما رشادتهای بیحدواندازه کارکنان همیشهبیدار پدافند هوایی سپاه و ارتش در شبکه یکپارچه پدافند کشور سربازی خود را ادا کرده و آنان را مجاب کردند که بههمراه عذرخواهی، از مرزهای کشور دور شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) با اعلام اینکه هرروز از اینگونه مسائل در کشور وجود داشته و بهدلیل مسائل امنیتی خبری نمیشود عنوان کرد: سیستمهای پدافند هوایی موجود در کشور بومی است؛ چراکه پدافند هوایی علاوه بر اینکه به نیروی انسانی خود میبالد؛ اما تجهیزاتمحور است و بایستی تجهیزات بهروز و بومی داشته باشد.

امیر اسماعیلی با ابراز اینکه دانش نهادینهشده در قرارگاه پدافند هوایی، مراکز دانشبنیان و صنعت بهعنوان سه ضلع توسعه این تجهیزات به شمار میروند، اضافه کرد: با توجه به این سه ضلع شاهد رادارهای بینا، ثامن، نظیر، طبس کیهان و مانند آن و سامانه موشکهای برد بلند «تلاش» و دیگر موشکهای موجود در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه سامانههای موشکی جدیدی در کشور تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید، گفت: این موشکها برای هر دشمنی که به این مرزوبوم چنگ و دندان نشان دهد؛ مهلک خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اظهار اینکه آسمان ایران امنترین آسمان خاورمیانه است عنوان کرد: اگر امنیت برای هواپیماهایی که از فراز کشور عبور میکنند فراهم نباشد؛ پرواز از فراز کشورمان انجام نخواهند داد.

امیر اسماعیلی با اشاره به استقبال شرکتهای هواپیمایی دنیا برای پرواز از آسمان ایران گفت: در حقیقت برای شرکتهای هواپیمایی اروپایی و شرکتهای دیگر که از آسیای جنوب شرقی بر فراز کشورمان عبور میکنند؛ پرواز بر فراز آسمان ایران یک افتخار است؛ چراکه از امنترین آسمانهای خاورمیانه یعنی آسمان جمهوری اسلامی ایران بهزعم سازمان بینالمللی هوانوردی «ای.کا.او.» عبور میکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار