تظاهرات فلسطینیان در اردوگاه جنین به نشانه حمایت از مسجد الاقصی

فلسطینیان ساکن اردوگاه جنین در کرانه باختری شب گذشته بنا به درخواست جنبش جهاد اسلامی تظاهراتی را به نشانه یاری مسجد الاقصی و اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
کد خبر: ۸۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ - 29June 2016

تظاهرات فلسطینیان در اردوگاه جنین به نشانه حمایت از مسجد الاقصی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رسانه های خبری فلسطین، شب گذشته ساکنان اردوگاه جنین و شماری از خانواده های اسرای در بند رژیم صهیونیستی و تعدادی از اسرای آزاد شده، تظاهراتی را برگزار کردند.

در همین راستا شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی طی سخنانی تاکید کرد که این تظاهرات در راستای یاری مسجد الاقصی، آزادگان و اسرا برگزار شده است و این در حالی است که اشغالگران احساسات فلسطینیان را به بازی گرفته و حرمت این ماه مبارک را نقض می کنند.

وی در پیامی به رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مسجد الاقصی خط قرمز ماست.

این در حالی است که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه گروهی از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیست وارد مسجد مبارک الاقصی شدند که این مساله اعتراض نمازگزاران فلسطینی را به دنبال داشت و باعث درگیری میان طرفین و زخمی شدن دست کم 35 نفر از نمازگزاران فلسطینی و مدافعان حرم الاقصی شد.

از سوی دیگر همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی قدس و روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی از ترس خشم فلسطینیان، یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی را تا روز شنبه ممنوع کرد.

وزیر خارجه مصر به رام الله سفر می کند

وزیر امور خارجه مصر امروز چهارشنبه به رام الله مرکز کرانه باختری سفر می کند تا پیام شفاهی عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر را به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابلاغ کند.

احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر خاطر نشان کرد که سفر وزیر خارجه مصر به رام الله در راستای پیگیری نقش آفرینی های مصر در حمایت از مساله فلسطین و کمک به دستیابی طرفین فلسطینی و صهیونیستی به راه حلی عادلانه و جامع بر اساس راهکار تشکیل دو کشور و تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی صورت می گیرد.

وی افزود سامح شکری در جریان این سفر با محمود عباس، رامی حمد الله نخست وزیر، ریاض مالکی وزیر امور خارجه و برخی مسئولان دیگر تشکیلات خودگردان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ابو زید تصریح کرد که محور گفتگوهای وزیر خارجه مصر با مقامات فلسطینی، بررسی نتایج نشست وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس پاریس در تاریخ 3 ژوئن جاری، رایزنی درباره اقدامات آتی و اطلاع رسانی به تشکیلات خودگردان درباره نتایج تماس های وزیر خارجه مصر با تعدادی از مسئولان بین المللی درباره طرح های ارائه شده برای پیشبرد روند سازش است.

عباس انفجارهای استانبول را محکوم کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمله تروریستی در فرودگاه آتاتورک ترکیه که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد، محکوم کرد.

محمود عباس ضمن محکوم کردن این انفجار تروریستی، به قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای زخمی ها شفای عاجل آرزو کرد.

وزیر فلسطینی: سکوت کشورهای عربی و اسلامی باعث تشویق شهرک نشینان به مسجد الاقصی شده است

وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد که استمرار یورش های شهرک نشینان به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان ناشی از سکوت کشورهای عربی و اسلامی و شانه خالی کردن جامعه بین الملل از مسئولیت خود است.

وی گفت که این یورش ها نقض آشکار احساسات امت عربی و اسلامی در روزهای پایانی ماه رمضان است و در نتیجه تحرک جدی عربی و اسلامی را می طلبد.

این وزیر فلسطینی به وجود تماس هایی با طرف های اردنی برای توقف تجاوزات اسرائیل و اعطای اجازه به نمازگزاران برای انجام آزادانه مراسم های دینی خود اشاره کرد.

وی تاکید کرد که اسرائیل به دنبال تحمیل واقعیت ها در مسجد الاقصی است اما ما می گوئیم که مسجد الاقصی یک مکان اسلامی است و این حق ماست که هر وقت می خواهیم در آن نماز به جا آورده و در این مسجد حضور پیدا کنیم.

نظر شما
پربیننده ها