محمدمهدی بحرینی:

"معلی" برگرفته از شخصیت حضرت علی(ع) است

خوشنویس خط معلی گفت: شب‌های قدر مرتبط با ایام شهادت حضرت علی(ع) است؛ به همین جهت در این شب‌ها نام‌ مولای متقیان را خوشنویسی می‌کنم.
کد خبر: ۸۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ - 29June 2016

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدمهدی بحرینی اظهار داشت: من از سال 83 خط معلی را بدون استاد شروع کردم و از سال 84 خدمت استاد حمید عجمی رسیدم و تا امروز در خدمت استاد در این خط خوشنویسی میکنم.

وی ادامه داد: یک حقیقت غیرقابل کتمان این است که آنچه امروز از خوشنویسی داریم و میراثدار آن هستیم، به حضرت علی(ع) برمیگردد. خوشنویسان اساساً با تمسک به حضرت وارد این عرصه میشوند.



 


این خوشنویس درخصوص پرداختن خوشنویسان به حضرت علی (ع) همزمان با شبهای قدر، گفت: شبهای قدر مرتبط با ایام ضربت خوردن، شهادت و سومین روز شهادت حضرت علی (ع) است؛ به لحاظ باطنی نسبتی که برقرار میشود، قرآن ناطق بودن امیرالمؤمنین(ع) است. به همین جهت ما برای شبهای قدر آثار خوشنویسی از شخصیت حضرت علی(ع) طراحی میکنیم.

 



وی در خصوص خط معلی گفت: این خط برگرفته از شخصیت و شأنیت حضرت علی(ع) است. در شکستهها و قوسهای این خط جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) نمود دارد. لطافت ایشان بر یتیمان و یاران و شدت مولای متقیان در برابر دشمنان و معاندین را میتوان در این خط دید.



یاعلی ابن ابیطالب انت صراط المستقیم


علی ولی الله

براساس این گزارش، محمدمهدی بحرینی آثار بسیاری در خط معلی خوشنویسی کرده که میتوان به 114 اسم جلاله الله اشاره کرد. وی تابلوهای مرتبط با حضرت علی (ع) را در شب های قدر خوشنویسی کرده است که این تصاویر از نظر گذشت.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار