هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

هراس رژیم صهیونیستی از روز «جهانی قدس»/ تلاش عربستان برای به حاشیه کشاندن مسئله فلسطین

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی از روز جهانی قدس وحشت دارد، لذا هر سال نیروهای امنیتی خود را در سراسر فلسطین اشغالی به حالت آماده قرار می‌دهد تا از گسترش دامنه تظاهرات مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ - 29June 2016

هراس رژیم صهیونیستی از روز «جهانی قدس»/ تلاش عربستان برای به حاشیه کشاندن مسئله فلسطین

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، قدس قبله نخست مسلمانان جهان و وطن میلیونها ملت آواره فلسطینى است که استکبار جهانى توسط صهیونیسم، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهاى اشغالگر صهیونیستی قرار داد.

امام خمینی (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 مصادف با سیزدهم رمضان 1399 همزمان با شروع دور تازهای از جنایات بیرحمانه رژیم اشغالگر قدس در لبنان طی پیامی، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را بهعنوان «روز جهانی قدس» تعیین کردند و عموم مسلمین جهان را به همبستگی اسلامی در این روز بزرگ فراخواندند.

در همین خصوص حسن هانی زاده در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس پیرامون اهمیت بزرگداشت این روز جهانی، اظهار داشت: روز جهانی قدس یکی از روزهای ماندگار در جهان اسلام است؛ این روز به لحاظ انسانی و اسلامی برای ملتهای مسلمان منطقه و جهان بویژه ملت مظلوم فلسطین تعریف خاصی دارد. قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس یکی از ابتکارات بزرگ و هوشمندانه امام راحل بود، به این دلیل که مسئله فلسطین در آن زمان بطور کلی در بوته فراموشی سپرده شده بود و قدرتهای استکباری مخصوصا رژیم صهیونیستی تلاش میکردند مسئله فلسطین را به حاشیه بکشانند.

کارشناس مسائل بینالملل با بیان اینکه امام خمینی (ره) با هوشمندی و دید سیاسی نافذی که داشتند روز جهانی قدس را به عنوان همبستگی جهانی با مردم مظلوم فلسطین قرار دادند تا مسئله فلسطین در مدار توجه ملتهای اسلامی و جهان قرار بگیرد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از بزرگداشت روز جهانی قدس وحشت دارد و هر سال نیروهای امنیتی خود را در سراسر فلسطین اشغالی به حالت آماده قرار میدهد تا از گسترش دامنه تظاهرات مردم فلسطین در سرزمینهای اشغالی جلوگیری کند.

وی در ادامه افزود: هر ساله شاهد هستیم بر تعداد شرکت کنندگان تظاهرات روز قدس افزوده میشود، این مسئله نشان میدهد که روز جهانی قدس میتواند به عنوان یک حرکت نمادین برای آزادی فلسطین و بیتالمقدس تلقی شود.

هانی زاده در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط گروهکهای تروریستی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: گروهکهای تروریستی ثابت کردهاند که ابزاری در دست رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند. آنچه که ما در سالهای اخیر مخصوصا بعد از بحران سوریه و عراق که از سال 2011 آغاز شد، شاهد هستیم این است که این گروهکها به جای اینکه شعار ضد صهیونیستی سر بدهند همواره با رژیم صهیونیستی در انجام عملیات تروریستی خود علیه مردم منطقه (سوریه و عراق) هماهنگی میکنند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت گروهکهای تروریستی برگرفته از حمایتهای رژیم صهیونیستی است که هیچگاه حمایتی از ملت فلسطین را نداشتند اگر حرکتهایی که گروهکهای تروریستی در طول سالهای اخیر در سوریه و عراق داشتند، علیه رژیم صهیونیستی انجام میدادند قطعا این رژیم دچار فروپاشی میشود. هر چه قدر زمان میگذرد ارتباط تروریستها با رژیم صهیونیستی تنگاتنگ میشود.

هانی زاده در پایان به تبعات تلاش برخی از کشورهای عربی در خصوص عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی تلاش میکنند از طریق برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی مسئله فلسطین را از مدار توجه جهانیان خارج کنند. بسیاری از کشورهای عربی ارتباط پیدا و پنهان آشکاری با رژیم صهیونیستی دارند و سعی میکنند پای این رژیم به  کشورهای حاشیه خلیج فارس باز کنند تا دست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به دست رژیم صهیونیستی بدهد؛ این یک اقدام خطرناکی است که در حقیقت آینده شکلگیری یک دولت فلسطینی به پایتختی بیتالقدس را در هالهای از ابهام قرار میدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار