حجت‌الاسلام‌ رئیسی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر:

شهید بهشتی مظهر ولایت‌پذیری و ولایتمداری بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیت‌الله شهید بهشتی، مظهر ولایت‌پذیری و ولایتمداری بود و این ویژگی‌ها در تمامی ابعاد زندگی ایشان وجود داشت.
کد خبر: ۸۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ - 28June 2016

شهید بهشتی مظهر ولایت‌پذیری و ولایتمداری بود

به گزارش گروه اخبار حماسه و جهاد دفاع پرس، «حجتالاسلام سید ابراهیم رئیسی»، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم سی و پنجمین سالروز شهادت دکتر بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی که با حضور زائران بارگاه منور رضوی در صحن جامع حرم مطهر برگزار شد، گفت: یک روز که ایشان در میدان هفتتیر تهران سخنرانی میکردند، عدهای دورشان جمع شدند که پاسخ بنیصدر و اطرافیانش را بدهد، در پاسخ گفتند: اماممان ما را به سکوت دستور دادهاند. تا زمانی که امر امام سکوت است، لب به سخن نخواهم گشود. در مقابل بعضی که فقط ولایت شعارند، شهید بهشتی ولایتپذیر و ولایت مدار بود.

وی افزود: شهید بهشتی عالم به زمان و عالم ربانی و مصداق ورثه انبیاء الهی بود که همچون علمای بزرگ تاریخ دو وظیفه بزرگ را بر دوش میکشید: وظیفه اول او عدالتخواهی و مبارزه با فساد بود و وظیفه دیگرش تعلیم و تربیت انسانها که در هر دو جبهه با جدیت تلاش میکردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مرحوم بهشتی را انسانی عالم، دانشمند، دینشناس، وظیفهشناس و زمانشناس ذکر کرد و گفت: ایشان در زمانهای مختلف نیاز جامعه اسلامی را میشناخت و اقدام میکرد. یک روز تشخیص داد باید دبیرستانی متفاوت برای نوجوانان تأسیس کند که باتربیت دینی تربیت بشوند. روز دیگر احساس کرد باید برای تربیت طلاب و افاضل مدرسهای را با کمک آقایان قدوسی و جنتی و دیگران رقم بزند تا طلابی متفاوت، دارای فضل و دانش و هم دارای روحیه انقلابی و شناخت زمان و جامعه تحویل دهد و یک روز در دادگستری اعلام کرد که احکام نورانی اسلام باید اجرا شود که صدای لیبرالها درآمد.

وی افزود: همه تلاش آیتالله شهید بهشتی برای این بود که میخواست در جامعه تربیت اسلامی شکل بگیرد. کسانی که ورثه انبیا هستند، خود را موظف میدانند نسبت به ربانی شدن انسانها تلاش کنند؛ زیرا انسان حیّ متأله است.

وی افزود: به همین خاطر حملات زیادی از جانب شیاطین در داخل و خارج به ایشان صورت گرفت و فضای بسیار تبلیغاتی مسموم علیه ایشان به وجود آمد تا جایی که امر برای بعضی از خوبان هم مشتبه شد و اینکه ایشان شخصیتی انقلاب هست یا خیر. به خاطر همین فضای مسموم بود که امام فرمودند: مظلومیت ایشان مهمتر از شهادتشان بود. تا جایی که بسیاری از افراد بعد از شهادت دکتر بهشتی سر قبر ایشان رفتند و حلالیت خواستند.

حجتالاسلام والمسلمین رئیسی بابیان اینکه افرادی که در مقابل نیروهای انقلاب صفآرایی کردند، علاوه بر دشمن خارجی، منافقان داخلی بودند، گفت: نفاق دو قسم است: با نقاب و بینقاب. منافق بینقاب را همه میشناسند؛ مثل عبدالله بن ابی. اما شناخت و شناساندنش نفاق بینقاب سخت است و شهید بهشتی و یارانش در آتش نفاق همین افراد سوختند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت ایام شهادت دکتر بهشتی و یارانش گفت: حاضران در این مجلس باشکوه، یک سؤال جدی از دنیای غرب دارند. اینکه شما که داعیه مبارزه با تروریسم دارید و فریاد حقوق بشرتان گوش فلک را پرکرده، چرا خود ملجأ و پناهگاه جریان تروری هستید که دستش به خون 17000 نفر از ملت ایران آلوده است؟

وی افزود: این سؤال نسل جدید و قدیم ماست که آن جریان نفاقی که شهادت رئیسجمهور، نخستوزیر، رئیس دیوان عالی کشور، 72 تن از یاران امام در حزب جمهوری اسلامی و 17 هزار نفر اقشار مختلف و حزباللهی و متدین که تنها به جرم دلدادگی به انقلاب اسلامی در آتش برافروخته منافقین سوختند، چرا امروز مورد حمایت دولتهای غربی هستند و آنها چه پاسخی برای این سؤال دارند؟ آنهم در شرایطی که سازمان سیا رسماً تروریست بودن آنها را پذیرفته است. ما این حرکت مغرب زمین را همواره محکوم کرده و خواهیم کرد.

حجتالاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام، به فضیلت لیالی قدر اشاره کرد و اظهار داشت: مکاتب مختلف دنیا نسبت به انسان دیدگاههای مختلفی دارند. یکی انسان را مولد و تولیدکننده میداند. یکی انسان را مادی میبیند. انسانی که بتواند در عرصه مادیات به اوج برسد. دیگری انسان را فقط اهل معنا میبیند و کاری به مادیات ندارد. اما نگاهی که قرآن و فرهنگ دینی به انسان دارد، ربانیت و کمال انسان است و آنچه از پیامبران و کتب آسمانی برای هدایت انسان آمده، جلوه رحمانیت الهی است.

 

نظر شما
پربیننده ها