پیام تبریک معاون عربی آفریقای وزارت امور‌خارجه به سرلشکر باقری

جابری انصاری با تبریک به سرلشگر محمد باقری، یادداشتی که با عنوان 'گذر از هفت بند التهاب' در سال گذشته در سالروز شهادت حسن افشرده باقری نوشته بود را بازنشر کرد.
کد خبر: ۸۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ - 28June 2016

پیام تبریک معاون عربی آفریقای وزارت امور‌خارجه به سرلشکر باقری

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «حسین جابری انصاری»، معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه، امروز در کانال تلگرامی خود با عنوان 'یک حرف از هزاران' نوشت: سرلشکر محمد باقری که امروز از سوی فرمانده معظم کل قوا بعنوان رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد خود از فرماندهان قدیمی و خوش سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با سابقه سالها معاونت ستاد کل نیروهای مسلح، کوله باری از تجربه را به همراه دارد. وی برادر شهید حسن افشردی باقری فرمانده جوان و شهید اسطوره ای دوران جنگ تحمیلی است. انتصاب محمد آقا باقری به مسئولیت جدید، بهانه ای است تا بار دیگر فضای ایران اسلامی معطر به عطر دلنشین شهید جاوید حسن افشردی شود.

به این مناسبت ضمن تقدیم صمیمانه ترین تبریکات خود به برادر عزیزم سرلشکر محمد باقری، یادداشت کوتاهی را که سال گذشته در سالروز شهادت حسن باقری نوشته ام بازنشر می کنم با این امید که محمد باقری عزیز و همه ما بازماندگان از قافله عشق رهروان راستین راه شهیدان باشیم.

هشتم تیرماه 1395

**گذر از هفت بند التهاب، یادی از شهید حسن باقری

بنام خدا

نهم بهمن سالروز شهادت 'خبرنگار شهید' و 'سقای بسیجیان'، شهید همیشه جاوید 'غلامحسین افشردی' معروف به 'حسن باقری'

(1334 - 1361) است که از 'خانه کوچک' خود و تحریریه نوپای 'روزنامه جمهوری اسلامی' به 'زندگی بزرگ' جبهه های جنگ روی آورد و در عنفوان جوانی به یکی از نوابغ جنگ تحمیلی تبدیل و نقشی استثنایی و بیادماندنی در موفقیت های ایران در عملیات های فتح المبین (آزادی مناطق پیرامونی شوش و دزفول) و بیت المقدس (آزادی خرمشهر و هویزه) ایفا کرد.

باقری در 27 سالگی، آن هنگام که هنوز پیران، جوانی جوانان را عیب نمی شمردند؛ در حالی که جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بعهده داشت، در هنگام شناسائی دشمن در مرحله آماده سازی عملیات والفجر مقدماتی در سنگر دیده بان؛ با اصابت گلوله خمپاره، 'هفت بند التهاب' و 'هفت شهر عشق' را پشت سر گذاشت و با شهادت؛ به جاودانگی رسید. عاش سعیدا و مات سعیدا.

سالروز شهادت یکی از جوان ترین فرماندهان جنگ، می تواند در حکم تلنگری باشد به همه ما که هنوز به کیمیای وجود جوانان پاک وطن و تربیت یافتگان مکتب 'پیامبر رحمت' باور نداریم تا شاید 'پیرانه سر، عشق جوانی' به سر اندازیم و 'ایمان بیاوریم' که 'دور چون با عاشقان افتد، تسلسل بایدش'.

کوچکترین بازمانده قافله عشق

حسین جابری انصاری

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار