پناهیان در اجتماع مدافعان حرم:

حضرت علی نخستین مدافع حرم اهل بیت است

حجت الاسلام پناهیان گفت: اولین مدافع حرم، علی بن ابی طالب بود. وی هر شب در شعب ابی طالب، از جان پیامبر محافظت می کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ - 27June 2016

حضرت علی نخستین مدافع حرم اهل بیت است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در شانزدهمین اجتماع مدافعان حرم گرامیداشت شهدای تیپ زینبیون در میدان امام حسین تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: روز به روز جلسات عزاداری ما جدی تر می شود و شاید کار به جایی برسد که برخی خانواده ها راضی نباشند فرزندانشان به مجالس عزاداری بروند چرا که امروز میادین جنگی به وجود آمده که صحنه ی کربلاست. البته تعداد این خانواده ها کم است.

وی افزود: جدی ترین جلسات سوگواری برای اهل بیت، اجتماعات مدافعان حرم است. اکنون هیات ها  دارند معنای واقعی خود را پیدا می کنند. این ها، هیات های رزمندگانی است که برای دفاع از حرم آماده اند.

پناهیان گفت: اولین مدافع حرم علی بن ابی طالب است که هر شب در شعب ابی طالب از جان پیامبر محافظت می کرد. حمزه سیدالشهدا نیز از نخستین مدافعان حرم است. او وقتی دید پیامبر را اذیت کردند، به قدری غضبناک شد که همراه با ابوطالب میدان شهر که قریش تجمع کرده بودند رفت و شمشیر خود را کشید و گفت احدی حق ندارد از جای خود تکان بخورد.

وی عنوان داشت: سری بعدی مدافعان حرم، مردم مدینه بودند که با رسول خدا پیمان بستند و گفتند از تو و فرزندان تو دفاع می کنیم.

پناهیان با بیان اینکه دیگر مدافعان حرم، حسنین علیهم السلام بودند، خاطرنشان کرد: جریان مدافعان حرم ادامه داشت تا اینکه کار به کربلا رسید و امام حسین فریادش بود که از  اهل بیت پیامبر دفاع کنید.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اشاره کرد که پیامبر فرموده اند، من از چهار گروه در روز قیامت شفاعت می کنم ولو گناهان فراوان داشته باشند که یکی از آنان کسانی هستند که با شمشیر به دفاع از فرزندان من قیام کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسین نیز می فرمایند که کسی که ما را با قلبش دوست داشته باشد، با زبانش یاری کند و با دستش دست به شمشیر ببرد و از ما دفاع کند او در بهشت هم درجه ما خواهد بود.

پناهیان در پایان در خصوص زینبیون گفت: زینبیون سپاهی از پاکستان هستند که مدافع حرم هستند. اینان معتقدند که جنگ با تروریست ها در شام، دفاع از مرزهای اسلام و پاکستان است. اینان همچون افغانستانی های فاطمیون غریبانه و در سخت ترین مناطق و عملیات ها از حرم دفاع می کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امین
|
-
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
آقای پناهیان، نخستین مدافع حرم اهل بیت ،حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها بودند ....که جانشان را در این راه دادند
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار