در بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان؛

شهر کریمه اهل بیت(س) غرق عزای نخستین امام شیعیان

شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل بیت(س) در بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مظلومانه امام علی(ع) پیشوای نخست شیعیان جهان غرق در عزا و ماتم است.
کد خبر: ۸۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ - 27June 2016

شهر کریمه اهل بیت(س) غرق عزای نخستین امام شیعیان

به گزارش دفاع پرس از قم، حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در دومین شب از لیالی قدر پناهگاه عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) شده بود که عاشقانه و با دلی غم بار دل های خویش را با توسل به ائمه اطهار به مضجع شریف و نورانی این بانوی مطهر گره زده و با بلند کردن دست های نیاز، طنین الهی «الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» را سردادند.

خیل عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از شب گذشته بر سر و سینه زنان در مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) شرکت کردند و امروز نیز هیات های عزاداری با برگزاری آیین های عزاداری به سوگ نشستند.

مردم روزه دار و خداجوی قم به همراه زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، در شبستان های مختلف این مکان مقدس حضور پیدا کرده و هم ندا با جزء خوانی قرآن کریم، گوش دل به مداحی و سخنرانی در خصوص زندگانی گهربار امام اول شیعیان حضرت علی(ع) سپردند.

حضور زائران غیرایرانی از ملیت های مختلف به همراه خانواده ها، همدوش با سایر عزاداران از جلوه های ویژه آیین های عزاداری بود، سراسر شهر قم با برافراشتن پرچم های سیاه عزاداری در هر کوی و برزن، فضای معنوی را برای سوگواری امام علی(ع) فراهم ساخته است.

مسجد مقدس جمکران، میعادگاه عاشقان مهدی(عج) نیز شاهد برگزاری آیین های مختلف عزاداری شهادت این امام معصوم است و زائران با حضور خویش در این مکان ملکوتی، این مصیبت بزرگ را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

آیین عزاداری شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان، امام علی(ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرک امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی قم، دفتر رهبر معظم انقلاب و بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام امیرالمومنین(ع) امشب و امروز عصر با حرکت دسته های عزاداری به سمت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران ادامه می یابد.

نظر شما
پربیننده ها