اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا:

حقوقهای نجومی برخی مدیران، صف آنها را از مردم جدا می‌کند

اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرد: برخی مدیران با دریافت حقوق و مزایای نجومی روز به روز خود را از صف مردم جدا می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ - 26June 2016

حقوقهای نجومی برخی مدیران، صف آنها را از مردم جدا می‌کند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی با انتشار بیانیهای با اشاره به سادهزیستی این شهید بزرگوار اعلام کرد: امروز با کمال تاسف شاهدیم که برخی مدیران در بدنه نظام اسلامی نه تنها سادهزیستی را سرلوحه زندگی خود قرار ندادهاند بلکه با دریافت حقوق و مزایای نجومی و خارج از عرف و قانون، روز به روز خود را از صف مردم جدا میکنند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: هفتم تیر ماه سند دیگری از قربانی بودن ایران اسلامی در برابر خشونت، نفرت و ترور است. روزی که دبیر حزب جمهوری اسلامی به همراه تنی چند از  نمایندگان منتخب  دولت و ملت  به تعداد شهدای کربلا مظلومانه در خون خویش غلطیدند تا نشان دهند علیرغم بداندیشان مخالف و منحرفین  نسبت به نظام جمهوری اسلامی، در مکتب تشیع نظریه با عمل پیوندی دیرینه دارد و مبارزه در راه حق و شهادت از اصول این مکتب است. روزی که به همه ما یادآوری میکند که چه خونهای پاکی نهال انقلاب را به تنومندی امروز رسانده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این جمله امام خمینی( ره) « شهیدبهشتی به تنهایی یک ملت بود برای ملت ما»،  به تنهایی گویای عظمت این سیاستمدار لایق، شجاع و خلاق است. نظریهپرداز و راهبردشناسی که مصداق عینی اندیشه و عمل ناب شیعی بود، به نحوی که رهبر فرزانه انقلاب در وصف ایشان میفرمایند: « شهادت آقای بهشتی واقعاً مکمل شخصیت ایشان بود و مرگ طبیعی مسلماً برای ایشان ناچیز بود. وقتی آقای بهشتی زنده بودند، از همه توان و ظرفیت خودشان برای اعتلای اسلام استفاده کرده و شهادتشان هم همینگونه و برای اعتلای اسلام مؤثر بود».

اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا در این بیانیه تصریح کرد: در سیوپنجمین سالروز شهادت آیتالله دکتر بهشتی و یارانش، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن تسلیت به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای «مدظلهالعالی» و ملت شریف ایران اسلامی، بازخوانی اندیشههای این فقیه مجاهد و شناساندن ایشان به نسل جوان را  بهترین راهبرد برای حفظ و ارتقاء روحیه انقلابی جوانان، دلسوزان نظام اسلامی و مردم عزیزمان میداند، بخصوص در فضای امروزی که فشارها و خدعههای استعمارطلبان و به اصطلاح آزادیخواهان جهانی بر میهن اسلامیمان با هدف دست برداشتن از مشی انقلابی خود بیش از همیشه است. با تامل در زندگی این اندیشمند و انقلابی وارسته، اعضای این اتحادیه نکاتی را من باب تذکر به استحضار مردم عزیز، مسئولین و دولتمردان محترم میرساند.

این اتحادیه دانشجویی، بهشتی مظلوم «سید الشهدای انقلاب» را، نمونه بارز ولایت مداری و قانون مداری دانست و تاکید کرد: وی در مسیر مبارزه برای اسلام و دفاع از رهبر و اولیالامر خود گرانمایهترین سرمایه خود، آبرو را به طبق اخلاص گذاشت و در حالی که از قرار گرفتن در  معرض  ناجوانمردانهترین تهمتها ابایی نداشت، تا پای جان خویش در توسعه و حراست از دستاوردهای انقلاب پیشتاز بود؛ در حقیقت، موهبت شهادت پاداش سالها مبارزه این عالم و مجاهد نستوه بود.

در ادامه  این بیانیه آمده است: آیتالله دکتر بهشتی شخصیتی کمنظیر در نظم و أمور تشکیلاتی بودند و وجود احزاب ارزشی در چهارچوب قانون اساسی و زیر لوای ولایت فقیه را برای خدمت، بقاء و شکوفایی انقلاب اسلامی لازم میدانستند. از نظر شهید بهشتی «حزب در نظام اسلامی، یعنی گردهم آمدن و سازمان یافتن و سازمان پذیرفتن افرادی که همدیگر را میشناسند و به همدیگر اعتماد دارند. به اسلام به عنوان یک دین و یک نظام اجتماعی و اقتصادی و معنوی معتقد هستند؛ و میخواهند بر پایه حاکمیت اسلام جامعه اسلامی را اداره کنند یا در اداره آن جامعه اسلامی سهیم گردند».

این اتحادیه دانشجویی با ریشهیابی نقاط ضعف احزاب و تشکلها، تصریح کرد: با نگاهی به تیزبینی و ذکاوت این شهید بزرگوار درمییابیم که ریشه عدم پویایی احزاب در جمهوری اسلامی را بایست در عدم توجه به رهنمودهای ایشان جست. از نظر استاد شهید تشکل انحصارطلب و انحصاراندیش از جانب هر فرد و هر گروه و هر جمع که باشد شیطانی از آب در میآید. معنای طاغوت همین است که طاغوت می­گوید: «من» از سوی دیگر احزابی که به دلیل بینظمی و عدم انسجام تشکیلاتی سبب میشوند تا در برهههای مختلف افرادی  در کسوتهای مهم یا در کنار شخصیتهای منتخب و مقبول پدیدار شوند که هرگز شایستگی سیاسی آنها در اثناء فعالیت سیاسی و حزبی مورد ارزیابی و انتخابی از جانب نخبگان یا مردم قرار نگرفته است، چنین افرادی موجب اعوجاج و تزلزل در موفقیت جریانهای حزبی و اقدامات و نظراتشان می تواند مخالف مصالح مردم باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهید بهشتی هیچ زمانی از بودن در میان مردم و درک تنگدستی و سختیهای عامه مردم غافل نبودند. ایشان معتقد بودند که: « انسانی که آنقدر سیر زندگی میکند که گرسنگان را درک نمیکند، انسان نیستند و «کسانی که خواهان خدمت در سمت زمامداری امتند باید نخست وضع خود و خانواده خود را از نظر سطح زندگی روشن کنند. اگر آماده هستند در سطح کم درآمدترین مردم زندگی کنند در این راه قدم بردارند وگرنه. نه'». حال، امروز با کمال تاسف شاهدیم که برخی مدیران در بدنه نظام اسلامی نه تنها ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار ندادهاند بلکه با دریافت حقوق و مزایای نجومی و خارج از عرف و قانون، روزبهروز خود را از صف مردم جدا میکنند.

در قسمت دیگری از این بیانیه تاکید شد: در آن برهه که فشارهای سنگینی از سوی قدرتهای غربی و لیبرالهای داخلی برای پذیرش قواعد و چهارچوبهای ظالمانه و تحمیلی از سوی استکبار جهانی علیه نظام انقلابی نوپای ایران وارد میشد؛ ایشان مدام اصول انقلابی را به دولت و مردم یادآور میشدند و مسئولین را از عدول از ارزشهای والای انقلاب بر حذر میداشتند. آیتالله بهشتی شهادت در راه حفظ اصول انقلاب و سازش ناپذیری با ظلم را آرمان خود میخواندند و می فرمودند: « وای بر انقلاب و انقلابیای که بخواهد به محیط آرام و آسایش دهنده انقلابِ پیروز شده دل ببند و با شهادت و مبارزه و پیکار خداحافظی کند!». درسی که امروزه از این شهید مجاهد باید در فضای ایران اسلامی دوباره طنین انداز شود، عزت مندی در تفکر انقلابی است. این اندیشمند نستوه، راه حفظ انقلاب و جلوگیری از وابستگی مجدد به ابرقدرتهای خود ساخته را در تلاش و مقاومت میدانست و هنوز طنین نهیبش در برابر کسانی که اصرار به سازشکاری با غرب را داشتند در گوش همه انقلابیون طنین انداز است که میفرمودند: «ما در زیر بار سختی ها و مشکلات و دشواری ها قد خم نمی کنیم. ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم، و یا زخم بخوریم و به خاک بیفتیم و الا هیچ قدرتی پشت ما را نمی تواند خم کند».

در ادامه آمده است: شهید مظلوم بهشتی التزام به حقوق عامه مردم و ترجیح منافع ملت در وظایف سیاسی را تکلیف میدانستند، و معتقد بودند که گرایش به منافع شخصی و جناحی و تلاش برای آن، بدون دیدن توده مردم مسلمان  عبادت محسوب نمیشود. تأسی به سیره عملی این شهید بزرگوار، تبری از کسانی است که بخواهند از محبوبیت و مشروعیت رهبری و نظام برای اغراض سیاسی خود هزینه کند. سید شهیدان انقلاب مظلوم بهشتی با مدیریت ارزشمند خود در زمان تصدی ریاست شورای عالی قضایی، یادگارهایی در ساماندهی سازمان قضا به جای گذاشتند که تا امروز ملت ایران از آن ابتکارات و هوشمندیها بهرمندند. امید است که دستگاه قضائی کشور راه این شهید عزیز را همواره با قدرت در پیش گیرد و در مبارزه با مفاسد اقتصادی، علمی، اجتماعی و سیاسی هیچ مصلحت اندیشی صورت ندهد و با عملکرد شایسته خود روح شهدای مظلوم ٧ تیر و دیگر شهدای گرانقدر انقلاب و امام راحل «ره» را شاد نمایند. آری بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رفت اما یادش همیشه در دل مظلومان و انسان های آزاده زنده است و به راستی که خداست که عزت میدهد.

در قسمت دیگری آمده است: در این برهه از تاریخ که اسلام هراسی و ترویج عرفیگرایی برای اضمحلال تفکر انقلابی در کانون توجه جبهه استکبار جهانی قرار گرفته است اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا یادآوری این سخن از شهید مظلوم بهشتی را برای خود، ملت و دولت بجا میداند که فرمودند: « همواره آنچه انجام میدهید با آنچه میگویید منطبق باشد، زیرا جامعه نمونهای که در آن به معتقدات و مقررات عمل میشود بهترین وسیله دعوت دیگران به مکتب است».

در پایان این بیانیه تاکید شد: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان بار دیگر با افتخار اعلام میکند زیر پرچمی که توسط خون شهیدان والامقامی همچون شهید مظلوم آیتالله دکتر بهشتی برافراشته شده، ادامه دهنده راه آنان خواهد بود و سربازان انقلابی در عرصههای علمی و مدیریتی پرورش داده و همچون همیشه آماده فرمان برداری از رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظلهالعالی» جهت اعتلای روز افزون ایران اسلامی است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار