مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای مطالبه حقوق تضییع شده ملت ایران است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: جنایات آمریکا نسبت به ملت ایران از دهه های گذشته مسبوق به سابقه است و هفته حقوق بشر آمریکایی نمادی برای مطالبه حقوق مسلّم مردم این مرز و بوم است.
کد خبر: ۸۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ - 26June 2016

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای مطالبه حقوق تضییع شده ملت ایران است

سرهنگ پاسدار احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در قم با اشاره به ایام هفته حقوق بشر آمریکایی ابراز کرد: حضرت امام خمینی(ره) بر دشمنی آشکار آمریکا با ملت بزرگ ایران بارها تاکید کرده و مقام معظم رهبری نیز موضوع دشمن شناسی، بصیرت و شناخت عمق دشمنی دشمنان با نظام اسلامی را مکررا یادآور شده اند.

وی با اشاره به رخدادهای ششم تا 12 تیرماه افزود: سوء قصد به مقام معظم رهبری در دورانی که نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند، فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش، جنایت رژیم بعثی در بمباران شیمیایی سردشت و شهادت و مجروح شدن حدود 10 هزار انسان بیگناه در یک روز، شهادت آیت الله شهید صدوقی در محراب نماز جمعه، شلیک موشک از سوی ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن بیش از 290 مسافر که بخش اعظمی از آنها زن و کودک بودند، به انضمام خباثت های جدیدی که روز به روز رقم می خورد، همه و همه بخشی از جنایاتی است که نشان از دخالت آشکار و پنهان آمریکا و ایادی دست نشانده اش در ریختن خون مردم مظلوم ایران و ضربه زدن به نظام اسلامی دارد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بمباران های شیمیایی، بمباران مناطق مسکونی، شهادت، جراحت، اسارت و جانبازی مردم و جوانان عزیز ایران اسلامی نمونه های بزرگی از جنایات نظام سلطه و در راس آن آمریکا در حق این ملت بزرگ است و نمونه ها و مصادیق فراوان دیگری نیز در عرصه ملی و جهانی وجود دارد.

وی ادامه داد: هفته حقوق بشر آمریکایی بیانگر ضرورت عزم جدی برای مطالبه حقوق از دست رفته این ملت عزیز و مظلوم در قبال ظلم ها و جنایات آمریکایی ها می باشد.

حسینی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه اخیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: پیشنهاد ثبت این هفته در تقویم سالانه کشور و اهداء ثواب جزء خوانی قرآن کریم در سراسر کشور در روز دوشنبه هفتم تیر به روح پاک 17 هزار شهید ترور بخصوص شهدای هفتم تیر و بویژه شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح گردید.

وی همچنین اختصاص بخشی از پایان نامه های حقوق بین الملل به معرفی جنایات حقوق بشر آمریکایی و استفاده از ظرفیت بسیار خوب قوه قضائیه در مطالبه و احقاق حقوق ملت بزرگوار ایران از مجامع جهانی را بخش دیگری از اقدامات متناسب دراین هفته و در طول سال دانست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار