بازخوانی صریح‌ترین مواضع انقلابی رهبر انقلاب درباره مسائل کشور

وظیفه من، وظیفه شما این است که از محتوای انقلابی، از اصول با ارزش انقلاب دفاع کنیم و نگذاریم این مبانی با ارزش و این ارزش‌های والا نایده گرفته بشوند؛ این وظیفه ماست.
کد خبر: ۸۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ - 26June 2016

بازخوانی صریح‌ترین مواضع انقلابی رهبر انقلاب درباره مسائل کشور

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مقام معظم رهبری همواره به تعمیم و گسترش انقلابی گری در تمامی شوون و ارکان نظام اهتمام جدّی و فراوانی دارند. اگر بخواهیم مطلب را با یک تمثیل بیان کنیم، باید به قلب در بدن مثال بزنیم. کار قلب همواره حیات بخشی به وسیله رساندن خون به تمامی اعضا و جوارح و همه اجزا و سولول های بدن است. کانون مرکزی انقلاب یعنی رهبری نیز به منزله قلب نظام است و اهتمام او در واقع پمپاژ حیات طیبه انسانی و اسلامی به تمامی پیکره و اجزای آن است.

از آن جا که دشمنان بزرگ اسلام، بقا و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را علت گسترش روحیه اسلام خواهی و استکبار ستیزی در کشورها و ملت های دیگر دانسته و از این رو کمر به مبارزه ای دائمی با این نظام بسته اند، بنابر این از این سوی نیز مبارزه و جهادی دائمی با نظام سلطه امری ضروری و برخاسته از علانیت نظام اسلامی است؛ و این خود، روحیه و شخصیتی انقلابی می طلبد که در رهبری نظام متجیلی است.

از این روست که قلب تپنده نظام، آن چه را که از جنس جوشش درونی خود است یعنی روحیهباطل ستیزی و انقلابی گری را همواره به همه ارکان و شوون نظام می رساند و سعی در القای این روحیه دارد.

وظیفه ما«حفظ محتوای انقلابی نظام» است

همه بدانند که امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی از برکندن این بنیان مستحکم، احساس عجز می کنند؛ سعی شان این است که به وسائل گوناگون، به دست خودِ کسانی که تو این انقلاب بودند و هستند، از این محتوا ذره ذره بکنند. جمهوری اسلامی، اسمش جمهوری اسلامی باشد، اسمش نظام انقلابی باشد، اما از محتوای اسلام، از محتوای انقلاب در آن خبری نباشد. اسم چه ارزشی دارد؟ محتوا لازم است؛ محتوا مهم است. وظیفه من، وظیفه شما این است که از محتوای انقلابی، از اصول با ارزش انقلاب دفاع کنیم و نگذاریم این مبانی با ارزش و این ارزش های والا نایده گرفته بشوند؛ این وظیفه ماست.

انقلابی گری، مهمترین عامل حفظ نظام

ایشان در سخنی دیگر، مجاهدت و مقاوت در برابر دشمن و روحیه تهاجمی به او و خلاصه انقلابیگری را مهمترین عامل حفظ حیثیت و کیان انقلابی نظام میدانند: این ملت برای این که حیثیتاش و کیان حقیقی و انسانی و اسلامی و انقلابی و فرهنگ ملیاش حفظ شود احتیاج به مجاهدت و مقاومت و ایستادگی در مقابل تهاجم دشمن و تهاجم کردن به نقاط ضعیف دشمن دارد. این را خودی ها می توانند بکنند، من حرفم فقط همین بود.

انتقاد از بی اعتنایی به جوانان مومن و انقلابی

من بارها از اعماق جان، قلبم برای این جوانان مومن و انقلابی، سوخته و گداخته است. بارها تاسف خورده ام که چرا باید به جوانان به این خوبی، بی اعتنایی شود!؟ اینها هیچ چیزشان از آن کسانی که در جاهایی به عنوان هنرمند معروف شدهاند، کمتر نیست؛ در بسیاری از امور، از آن ها خیلی هم بهترند. اما به این ها بی اعتنایی می شود. وقتی که انسان مطلب را به درستی کاوش می کند، می بیند سرِ رشته می رسد به اراده خباثت آمیزی در نقطه ای! مسئولین هم متوجه نیستند...

جوانان انقلابی را باید گرامی بدارید

رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های دیگر خود بر گرامی داشتن روحیه انقلابی و این که از عوامل مهم حفظ کشور همینروحیه انقلابی گری است، فرمودند: «جوان، روحیه انقلابی گری را باید حفظ کند و مسئولین کشور جوان های انقلابی را گرامی بدارند؛ این همه جوان های حزب اللهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید روحیه انقلابی گری را تشویق کرد؛ این روحیه است که کشور را حفظ می کند، از کشور دفاع می کند؛ این روحیه است که در هنگام خطر به داد کشور می رسد.

کار فرهنگی آن است که جوان انقلابی تربیت کند

رهبر انقلاب دغدغه و اهتمام زیادی به تربیت جوانان و دانشجویان انقلابی دارد و بر عوامل انسان سازی و جوانانی که باید انقلابی بار بیایند، تاکید فراوانی می کند. ایشان از جمله کارهای فرهنگی خصوصاً در دانشگاه ها را آن گاه واقعی و صحیح و ثمر بخش می دانند که خروجی آن، تربیت جوانان انقلابی، مومن و با تقوا باشد: «آن کار فرهنگی دانشگاه هاست. بعضی ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند! کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، مفهوم دیگری دارد. مسئولین فرهنگی دانشگاه ها بفهمند چه کار می کنند.

باید کار فرهنگی دانشگاه این جوری باشد که افرادی تربیت کند مومن، متخلص- با اخلاق خوب- انقلابی؛ کار فرهنگی چیزی است که این ها را تامین کند. کار فرهنگیِ درست آن چیزی است که جوانان ما را انقلابی بار بیاورد. این کشور انقلاب کرده، به این انقلاب باید پایبند بود، مبانی این انقلاب را بایستی جزو اصول زندگی خود قرار داد تا بتوانیم پیش برویم؛ معتقد به آرمانها، دوستدار کشور-کشورش را واقعاً دوست داشته باشد- دوستدار نظام، دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی. این جوان بایستی در نگاه دینی و نگاه سیاسی عمق داشته باشد تا به هر شبهه کوچکی پایش نلغزد، یا اشتباه نکند در زمینه های مسائل سیاسی. خیلی ها در این حوادثی که در همین سال88 اتفاق افتاد لغزیدند؛ آدم های بدی نبودند اما لغزیدند به خاطر کم بود بصیرت...»

کتاب «من انقلابی ام» در دو فصل به «بازخوانی برجسته ترین مواضع انقلابی رهبر عظیم الشان انقلاب از سال1368تا سال 1394 پرداخته است. این کتاب که به کوشش «مرتضی مهدوی یگانه» گردآوری شده است توسط انتشارات ساقی به چاپ رسید.

بخش اول این کتاب به طور ویژه به مواضع رهبری در قبال مسائل سیاست خارجی است که دربرگیرنده بیاناتشان درباره کشورهای مستکبر(آمریکا و اروپا)، مواضع در برابر رژیم صهیونیستی، موضع در قبال چالش انرژی هسته ای و موضع در قبال بیداری اسلامی است.

بخش دوم کتاب مربوط به مواضع ایشان درباره بعُد سیاست خارجی است که نمونه های که آن پرداخته شده است فتنه 18تیر ماه سال 1378، فتنه سال1388، مواضعی درباره مسائل فرهنگی و اهتمام رهبری به تعمیم انقلابی گری در همه ارکان و شوون نظام است.

نظر شما
پربیننده ها