زنی که در همه حال در کنار همسر شهیدش بود

زندگی بسیجی شهید داوود آبادی از دل «ازدواج به سبک شهدا» بیرون آمد.
کد خبر: ۸۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ - 26June 2016

زنی که در همه حال در کنار همسر شهیدش بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، موسسه «روایت فتح» در ادامه انتشارت مجموعه آثار حوزه دفاع مقدس این بار به سراغ زندگی شهید «حسینعلی داوودآبادی» رفته است.

زندگی شهیدی که گمنام بودن را به فرماندهی ترجیح داد

«زهرا سادات حسینی مهرآبادی» از نویسندگان عرصه ادبیات دفاع مقدس به دفاع پرس گفت: بعد از سالها فعالیت در این زمینه داستان زندگی این شهید بزرگوار را به رشته تحریر درآوردهام و بعد از چند اصلاحیه آن را به موسسه روایت فتح سپردهام تا به زودی منتشر شود.

شهید داوودآبادی اصالتا اهل اراک بود که ساکن قم شدند و از شهدای قم به شمار میآید این شهید عزیز از چند سال قبل از انقلاب فعالیتهایی در زمینه توزیع اعلامیه و شرکت فعال در راهپیمایی به همراه همسرشان داشته که بعد از انقلاب این همکاری با نهادهای انقلابی بیشتر شد.

شهید داودآبادی بعد در روزهای آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی وارد جبهه شد تا اینکه سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسید. اما پیکر این شهید به دلیل مفقودالاثر بودن شان بعد از 14 سال در حوالی پاسگاه زید تفحص شد و سال 1375 در گلزار شهدای شهر مقدس قم آرام گرفت.

حسینی مهرآبادی در مورد علت انتخاب زندگی این شهید برای تبدیل شدن به کتاب گفت: طی مصاحبههایی که با همسران شهدا درباره «ازواج به سبک شهدا» داشتم به همسر شهید داوود آبادی برخورد کردم و احساس کردم که زندگی این شهید میتواند به عنوان کتابی مستقل منتشر شود و تصمیم به تکمیل آن گرفتم که قرار است این کتاب در قالب «نیمه پنهان» توسط انتشارت روایت فتح وارد بازار کتاب شود.

نظر شما
پربیننده ها