کارشناس مسائل اقتصادی به دفاع پرس گفت:

اجرای اقتصاد مقاومتی منوط به ترمیم زیرساخت‌ها

وفایی گفت: اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشکلی است که باید با مهیا کردن زیر ساخت‌های اقتصادی و جایگاهی برای پاسخگویی به نیازها لازم دارد. با این شیوه به صورت تئوریزه در سیستم اجرایی اقتصاد گامی پیشتر خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ - 26June 2016

اجرای اقتصاد مقاومتی منوط به ترمیم زیرساخت‌ها

رضا وفایی یگانه کارشناس مسائل اقتصادی در گفتوگو با خبربنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره چگونگی اجرای اصل اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری گفت: چند سالی است رهبر معظم انقلاب ریزبینی خاصی نسبت به موضوع اقتصاد، خط و مشی را برای همگان در دولت مشخص کردهاند ولی اینکه امروز این اصل مهم تبدیل به سیاست و قانون نشده، یک تخطی در اصول پیاده سازی فرامین ایشان است.

وی ادامه داد: اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی مشکلی است که باید با مهیا کردن زیر ساختهای اقتصادی و جایگاهی برای پاسخگویی به نیازها لازم دارد. با این شیوه به صورت تئوریزه در سیستم اجرایی اقتصاد گامی پیشتر خواهد گذاشت لذا در ابتدا باید زیرساختهای لازم برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در راستای تولید شکل بگیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: از بهرهوری اقتصادی تا استاندارسازی نظام تولید باید هدف و برنامه اجرایی مدونی طرح ریزی شود تا در این صورت درعمل هم زیرساختهای لازم فراهم شود و مشکلات را در عرصههای مختلف بررسی کنیم و برای آنها راهکارهای عملیاتی مشخصی داشته باشیم تا از مزایای اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در برابر تکانههای محیطی ایمن است بهره ببریم.

وفایی درباره عدم وابستگی به اقتصاد غربی از طریق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر بانکهای خارجی تمایل کمی برای ارتباط گیری با جمهوری اسلامی دارند از سویی به خاطر عدم تعهد طرف غربی و از سوی دیگر عدم ارتقا سطح بانکهای داخلی به حد بانکهای اروپایی است لذا نباید بر روی تعاملهای بینالمللی خط کشید ولی این ارتباط و تعامل باید در جهت منطقی و هدفمند صورت گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست بانکی کشورمان، سیاستی نیست که در جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی پیش رفته و شاخصه و کارآمدی لازم را داشته باشد لذا اگر شاخصههای بانکی داخلی را قوی و در جهت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم طبیعتا میتوانیم همسو با اقتصاد جهانی و همچنین درونی سازی اقتصاد داخلی پیشروی داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار