فرماندار سمنان:

بیش از یک میلیارد میلیون ریال زکات فطره برای کمک به نیازمندان استان سمنان

عباس دانایی فرماندار سمنان گفت: ترویج فرهنگ زکات می‌تواند زمینه کمک بیشتر اقتصادی و حتی فرهنگی به محرومان را فراهم آورد که یکی از برکات مهم زکات در جامعه ، زدودن فقر و نهادینه کردن عدالت اجتماعی است .
کد خبر: ۸۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ - 26June 2016

بیش از یک میلیارد میلیون ریال زکات فطره برای کمک به نیازمندان استان سمنان

به گزارش دفاع پرس از سمنان، اولین جلسه شورای زکات شهرستان سمنان با حضور،سید عباس دانایی  فرماندار شهرستان سمنان ،حسن آبادی دبیر شورای زکات و مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و اعضای شورا در محل فرمانداری  سمنان  برگزار شد.

دانایی در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی وآثار و تبعات بسیار آن درجامعه و غنابخشی به گروههای نیازمند گفت: ترویج فرهنگ زکات میتواند زمینه کمک بیشتر اقتصادی و حتی فرهنگی به محرومان را فراهم آورد و یکی از برکات مهم زکات در جامعه ، زدودن فقر و نهادینه کردن عدالت اجتماعی است.

فرماندار سمنان با اشاره به ساماندهی این امر در سال گذشته برای اولین با همکاری های بین بخشی اداراتی همچون کمیته امداد و بهزیستی و سازمانهای مردم نهاد با اهداف خیریه و موسسات دارای مجوز از این ادارات گفت:این تلاشها و هماهنگی ها نظارت لازم در جمع آوری و توزیع این وجوهات در بین اقشار محروم و نیازمند را در پی داشته است؛چراکه در سال ۹۳ یک میلیارد و یکصد میلیون ریال مردم زکات فطره به این دستگاهها پرداخت کردند ولی در سال گذشته با این اقدامات این رقم به یک میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون ریال رسید.

 دانایی درادامه گفت: پرداخت فریضه زکات واجب شرعی است ودراین خصوص باید به گونه ای فرهنگسازی شود که مردم با این وظیفه و تکلیف شرعی بیشتر آشنا شوند.

حسن آبادی دبیرشورای زکات ومدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیز در این جلسه با اشاره به فرهنگ بالای مردم شهرستان در امر خیر و کمک به محرومان و به ویژه پرداخت زکات فطریه گفت در سال گذشته با همکاری و مشارکت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مبلغ زکات فطریه که ازمردم شریف و متدین شهرستان سمنان جمع آوری شد سریعا بر اساس لیست های اعلام شده از سوی این  موسسات خیریه بین محرومان توزیع شد.

ساماندهی جمع آوری زکات در سطح شهر با همکاری موسسات خیریه و سازمان مردم نهاد ، نصب صندوق های متحد الشکل ، آموزش و توجیه مسائل شرعی عاملین جمع آوری زکات،تشکیل کمیته تعیین محل استقرار موسسات خیریه و غیر دولتی در جمع آوری زکان فطریه در سطح شهرو چگونگی و میزان توزیع زکات جمع آوری شده در بین اقشار نیازمند شهرستان بخشی از مصوبات این جلسه بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار