دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب جهانی محکومیت شدید تعرض به شیخ عیسی قاسم از سوی رهبر انقلاب اسلامی

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده شهدای هفتم تیر و خانواده‌هایی از شهدای مدافع حرم بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت.
کد خبر: ۸۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ - 26June 2016

بازتاب جهانی محکومیت شدید تعرض به شیخ عیسی قاسم از سوی رهبر انقلاب اسلامی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، حضرت آیتالله خامنهای عصر دیروز (شنبه) در دیدار جمعی از خانوادههای شهدا از جمله خانواده شهدای هفتم تیر و خانوادههایی از شهدای مدافع حرم با بیان اینکه طراحی گروههای تروریستی تکفیری همچون داعش نمونهای از شیوههای خشن برای مقابله با نظام اسلامی است، افزودند: هدف اصلی از راهاندازی گروههای تروریستی تکفیری و اقدامات آنها در عراق و سوریه حمله به ایران بود؛ اما قدرت نظام جمهوری اسلامی موجب شد آنها در همان عراق و سوریه زمینگیر شوند.

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار تعرض حاکمان بحرین به عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم را نشانه بلاهت آنها دانستند و تأکید کردند: شیخ عیسی قاسم فردی است که تا وقتی میتوانست با مردم بحرین حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع میکرد؛ اما حاکمان بحرین متوجه نیستند که تعرض به این عالم مجاهد، بهمعنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است. (جزئیات بیشتر)

این بخش از بیانات مقام معظم رهبری بازتاب گستردهای در رسانههای عربی و غربی داشت؛ که مشروح آن از منظرتان میگذرد:

** پایگاه اینترنتی شبکه خبری «المیادین» با انتخاب این بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی "داعش را برای ایران ساختند تا آن را شکست دهند" بهعنوان تیتر به نقل از ایشان نوشت: داعش را برای ایران ساختند، عراق و سوریه مقدمه بود، اما قدرت جمهوری اسلامی آنها را همانجا زمینگیر کرد.

این شبکه در ادامه نوشت: امام خامنهای تاکید کردند که در بحرین اقلیت به اکثریت ظلم میکند. تعرض حاکمان بحرین به شیخ «عیسی احمد قاسم» نشانه حماقت و بلاهت است. شیخ عیسی قاسم فردی است که میتواند با مردم بحرین حرف بزند و آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع کند.

** پایگاه خبری «العهد» نیز نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند: یک اقلیت مستکبر و خودخواه در بحرین علیه اکثریت ظلم میکند. کسانیکه عالم مجاهدی مثل شیخ عیسی قاسم را مورد تعرض قرار میدهند، مرتکب حماقت و بلاهت میشوند؛ چراکه شیخ عیسی قاسم میتواند مسالمتآمیز بودن اعتراضات مردم بحرین را تضمین کند.

این پایگاه خبری-تحلیلی در ادامه نوشت: امام خامنهای در بخش دیگری از بیانات خود به جنگ نامتقارن علیه ایران اشاره کردند و فرمودند: دشمن قادر به درک میزان قدرت پنهان شده در ایمان به خدا و اعتقاد به جهاد نیست.

العهد نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان، گروه تروریستی داعش را برای رسیدن به ایران ایجاد کردهاند، افزودند: عراق و سوریه مقدمه بود تا به ایران برسند؛ اما قدرت جمهوری اسلامی ایران آنها را همانجا زمینگیر کرد. افرادی که برای دفاع از حریم اهل بیت علیهمالسلام میروند در واقع آنها از کشور و شهر خود دفاع میکنند.

** «المنار» نیز نوشت: تعرض به شیخ عیسی احمد قاسم گامی در جهت حماقت و بلاهت است؛ حکومت بحرین نمیداند تعرض به این عالم مجاهد، بهمعنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است.

** روزنامه «نیویورک تایمز» نیز ضمن اشاره به پیشینه قیام مردم بحرین از سال 2011 میلادی نوشت: رهبر عالی ایران، رفتار حاکمان سنی بحرین را به دلیل لغو تابعیت روحانی برجسته شیعه، حاصل حماقت بیشرمانه و جنون آنها دانستند و از شیخ عیسی قاسم بهعنوان فردی که همواره از بهکار بردن حرکات تند و افراطی پرهیز میکرده، یاد کرده است.

** روزنامه انگلیسی زبان «ایندین اکسپرس» چاپ بمبئی، با انتخاب این تیتر «رهبر معظم ایران رفتار حاکمان بحرین را به دلیل رفتار نامتعارف با شیخ عیسی قاسم محکوم کرد» به بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهدای هفتم تیر پرداخت.

این روزنامه در ادامه به نقل از پایگاه اطلاعرسانی رهبری نوشت: آیتالله خامنهای از شیخ عیسی قاسم بهعنوان فردی آگاه و خویشتندار یاد کرد و افزودند: «اکنون (پس از اقدام آل خلیفه) دیگر هیچ چیز نمیتواند مانع به پا خیزی جوانان بحرین علیه این رژیم بشود.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار