عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

پرداخت حقوق‌های نجومی خلاف ارزش‌های انقلابی و فرهنگ دینی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی خلاف ارزش‌های انقلابی و فرهنگ دینی است گفت: چنین رویه‌ای اعتماد عمومی مردم را خدشه‌دار می‌سازد.
کد خبر: ۸۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ - 25June 2016

پرداخت حقوق‌های نجومی خلاف ارزش‌های انقلابی و فرهنگ دینی است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجتالاسلام محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه فیشهای نجومی برخی مدیران که در دولت یازدهم صورت گرفته با اصول فرهنگ اسلامی ناسازگار است اظهار داشت: پرداختهای نجومی چون از بیتالمال است، طبعاً باید نهایت دقت در مصرف بیتالمال صورت گیرد و حال آن که چنین پرداختهایی اساساً نقطه مقابل موازین عدالت اجتماعی است که مورد توصیه اسلام و قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه نباید شرایط به گونهای باشد که بیتالمال مسلمین به همین راحتی در اختیار مدیران قرار گیرد تا حقوقهای چند ده میلیونی داشته باشند گفت: مدیران و کارگزاران نظام اسلامی خود باید الگو در رعایت و مصرف بیتالمال باشند و لذا پرداخت حقوقهای نجومی ضد فرهنگ اسلامی و آموزههای دینی ماست.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نیز خاطرنشان کرد: از سویی اگر بر اساس ارزشهای انقلاب نیز به مساله نگاه کنیم متوجه میشویم که انقلاب ما برای اجرای عدالت اجتماعی و ضد بیعدالتیهای رژیم گذشته بود و حال آنکه وجود چنین فیشهای نجومی نقطه مقابل ارزشها و آرمان انقلاب اسلامی است.

وی گفت: متاسفانه در آغاز طرح این موضوع در رسانهها، عکسالعمل دولت و طرفدارانش نسبت به فیشهای نجومی بیشتر یک عکس العمل مدافعانه بود به طوری که حتی برخی مسئولان مهم دولت میگویند این مساله را بزرگ نکنید.

وی افزود: این در حالی است پرداختهای نجومی به مدیران دولتی یک آسیب جدی است که اگر جلویش گرفته نشود چه بسا آسیبها و عوارض بعدی را به دنبال داشته باشد.

رجبی بیان کرد: نکته مهم دیگر این است که مراقب باشیم این مساله مشمول مرور زمان نشده و از اهمیت آن کاسته نشود، ضمن آنکه باید تدابیری اتخاذ شود تا از راهها و قالبهای دیگر شاهد چنین پرداختهایی از بیتالمال نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه چنین رویهای اعتماد عمومی مردم به نظام و دولت را خدشه دار میسازد افزود: علاوه بر آنکه باید با خاطیان در این مساله برخورد شود باید از لحاظ فرهنگی و نیز قانونگذاری تصمیماتی گرفته شود که در آینده شاهد این گونه برنامهها در کشور نباشیم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار