رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات‌های پارلمان اروپا:

اگر مسائل اروپا حل نشود شهروندان اعتماد خود به این اتحادیه را از دست می‌دهند

"جیانی پیتلا" خروج انگلیس از این اتحادیه را ناراحت کننده دانسته و تاکید کرد که اگر مسائل اروپا را حل نکنیم شهروندان همچنان اعتماد خود به این اتحادیه را از دست می دهند.
کد خبر: ۸۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ - 25June 2016

اگر مسائل اروپا حل نشود شهروندان اعتماد خود به این اتحادیه را از دست می‌دهند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، "جیانی پیتلا"، رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات ها در پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه "هندلز بلات" آلمان تصمیم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ناراحت کننده دانسته و در عین حال گفت: اما من از این مسئله حمایت می کنم که ما اعتماد در اروپا را دوبار به دست آورده و یک شروع جدید را برای این اتحادیه رقم بزنیم. ما نباید اجازه دهیم که هیچ کس پروژه اروپایی را نابود کند.

وی از وجود پیشنهادات زیاد روی میز پارلمان اروپا برای اصلاحات سخن گفته و تصریح کرد: ما باید از این ابزارها به صورت قدرتمندانه استفاده کنیم تا در چارچوب بسته ثبات، سرمایه گذاری بیشتر را امکان پذیر کنیم. اگر ما این مسائل را حل نکنیم شهروندان همچنان اعتماد خود به اتحادیه اروپا را از دست می دهند.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی با اشاره به درخواست ها برای برگزاری همه پرسی خروج در دیگر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و هلند گفت: دولت های ما باید بفهمند اگر آن ها حالا روی راه حل مسائل کار نکنند در اصل این پایان اروپا است.

وی سیاست ریاضتی مرکل را عامل ایجاد بحران امروز در اروپا دانسته و گفت: اگر دولت انگلیس انقدر سختگیرانه صرفه جویی نمی کرد ما در جایی که امروز هستیم نبودیم.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی در گفتگوی دیگری با روزنامه "تاگس اشپیگل"، بعد از همه پرسی خروج انگلیس از اروپا نزدیکی بیشتر سازمان های اروپایی به شهروندان را درخواست کرده و گفت: ما از انتخاب مستقیم رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا حمایت می کنیم. به این ترتیب اتحادیه اروپا می تواند بر مبنای یک اتحادیه دموکراتیک قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که باید در آینده یک وزیر دارایی اروپایی وجود داشته باشد.

همچنین وی خواستار این مسئله شد که اتحادیه اروپا بالاخره در بحران پناهندگان به پاسخ های متقاعد کننده ای دست پیدا کند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار