توافق بر سر آتش بس در شهر درنه/ وقوع دو انفجار در بنغازی طی ۲۴ ساعت

فرماندهی ارتش لیبی و گروههای مسلح بر سر آتش بس در شهر درنه در شرق این کشور به توافق رسیدند.
کد خبر: ۸۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ - 25June 2016

توافق بر سر آتش بس در شهر درنه/ وقوع دو انفجار در بنغازی طی ۲۴ ساعت

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، یک منبع در شورای حکمای درنه واقع در شرق لیبی گفت که فرماندهی ارتش لیبی با گروههای مسلح بر سر آتش بس در این شهر به توافق رسیده اند. بر اساس این توافق، عناصر مسلح باید ظرف دو هفته خودشان را تسلیم فرماندهی ارتش ملی کنند.

از زمان عقبنشینی داعش از برخی محلات شهر درنه در ماه آوریل گذشته، این شهر همچنان هدف حملات هوایی قرار می گیرد. همچنین زیرساختهای حیاتی این شهر مانند پل غربی شهر، بخشی از نیروگاه حرارتی درنه و ورزشگاه این شهر نیز از بمبارانها در امان نمانده است.

خبر دیگر اینکه روز گذشته در پی انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در ورودی باب الزیاره در بیمارستان جراحی الجلاء شهر بنغازی، 5 تن کشته و 13 نفر زخمی شدند.

این انفجار، دومین انفجاری است که بیمارستان الجلاء طی 24 ساعت گذشته شاهد آن بود. روز گذشته نیز یک شخص ناشناس یک بمب دستی به داخل بیمارستان مذکور پرتاب کرد که این انفجار فقط خسارتهای مادی بر جا گذاشت.

از سوی دیگر یک منبع نظامی در اتاق عملیات البنیان المرصوص گفت که نیروی هوایی وابسته به این اتاق عملیات، چندین بار مواضع گروه تروریستی داعش در شهر سرت در شمال این کشور را بمباران کرده است.

این منبع گفت که این حملات دو موضع داعش در سرت و اطراف بندر تجاری سرت را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، در پی این حملات شماری از عناصر داعش کشته و یا زخمی و تعدادی از خودروهای آن نیز منهدم شده است.

خبر دیگر اینکه نیروهای دولتی در سرت گفتند که در پی درگیریهای شدید در اطراف منطقه بندر 4 تن از نیروهای لیبی کشته و 10 نفر نیز زخمی شده اند و این در حالی است که تروریستها از این شهر محاصره شده گریخته اند.

گردانهای مصراته که از دولت وفاق ملی حمایت می کند، ماه گذشته عملیاتی را برای بازپس گیری شهر سرت  از چنگال داعش آغاز کرد و به سرعت موفق شد مناطق غربی این شهر ساحلی را به کنترل خود در آورد اما پیشروی آن با نزدیک شدن به مرکز سرت کند شد.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبهرو بوده است.

گروههای مختلف تروریستی بهخصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کردهاند.

با وجود گذشت دو ماه از انتقال مقر دولت الوفاق به طرابلس، این دولت همچنان با دشواریهایی برای بازگردان ثبات به این کشور روبه رو است.
 

نظر شما
پربیننده ها