پاکسازی حی الجولان/ آزادی فلوجه کامل شد

براساس اعلام منابع رسمی در عراق، منطقه حی الجولان در بخش شمالی شهر فلوجه که آخرین سنگر گروه تکفیری تروریستی داعش در این شهر بود، عصر امروز (شنبه) آزاد شد و عراقی ها پرچم خود را بر فراز ساختمان های این منطقه بالا بردند.
کد خبر: ۸۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ - 25June 2016

پاکسازی حی الجولان/ آزادی فلوجه کامل شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، 17 ژوئن ماه میلادی جاری، دولت عراق، با ورود نیروهای ارتش و پلیس به خیابان مرکزی شهر فلوجه و تصرف ساختمان فرمانداری و کنترل منطقه مرکزی، از آزادی این شهر خبر داد، اما در عین حال بخش شمالی معروف به فلوجه قدیم همچنان دست داعش باقی مانده بود.

کارشناسان نظامی کار پاکسازی منطقه شمالی شهر فلوجه را که جمعیت بیشتری نسبت به بخش جنوبی شهر دارد و نیز محل استقرار مقرهای فرماندهی داعش بود، دشوار پیش بینی کرده بودند.

با این حال نیروهای عراقی در یک هفته گذشته با عبور از دروازه های شمالی موفق شدند مناطق حی الضباط، حی المهندسین ، حی المعلمین ، الاندلس و سایر مناطق را تا صبح امروز (شنبه) پاکسازی کنند.

با آزادی و پاکسازی منطقه حی الجولان که از سخت ترین مراحل عملیات آزاد سازی فلوجه بود، عملا کار داعش در این دومین شهر استان الانبار واقع در 55 کیلومتری غرب بغداد، تمام شده تلقی می شود.
 

نظر شما
پربیننده ها