از سوی معاون اول رئیس جمهوری؛

بخشنامه «ترویج و توسعه اقامه نماز» ابلاغ شد

جهانگیری بخشنامه ترویج و توسعه اقامه نماز را برای اجرا به همه وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات، شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری ها ابلاغ کرد.
کد خبر: ۸۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ - 25June 2016

بخشنامه «ترویج و توسعه اقامه نماز» ابلاغ شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری بخشنامه ترویج و توسعه اقامه نماز را برای اجرا به همه وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات، شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری ها ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، هیئتی مرکب از وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، رئیس ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه ها و نماینده رئیس جمهور در امر نماز تشکیل خواهد شد و هیئت مذکور موظف است در دوره های سه ماهه، گزارش کار خود را به رئیس جمهور ارائه کند.

متن بخشنامه «ترویج و توسعه اقامه نماز» به شرح زیر است:

نظر به اهمیت و جایگاه ویژه نماز در مکتب اسلام و به منظور گسترش و اشاعه فرهنگ نماز، مقتضی است کلیه دستگاه های اجرایی نسبت به انجام موارد زیر اقدام نمایند:

1. اجرای کامل آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز موضوع تصویب نامه شماره 51867/ت 17323 ه مورخ 30.1.1376 و اصلاحات بعدی آن.

2. استفاده از ظرفیتهای مندرج در مواد 4، 26 و 28 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور در جهت اعتلای فرهنگ نماز و احکام مشابه در سالهای آتی.

3. اجرای کامل مفاد توافقنامه های تنظیمی میان دستگاه های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز.

4. استفاده از ظرفیت ماده 172 قانون مالیاتهای مستقیم به منظور گسترش فضاهای مذهبی.

به منظور نظارت بر حسن اجرای مقررات مربوط در امر ترویج و توسعه اقامه نماز و این بخشنامه هیئتی مرکب از وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، رئیس ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه ها و نماینده رئیس جمهور در امر نماز تشکیل خواهد شد و هیئت مذکور موظف است در دوره های سه ماهه، گزارش کار خود را به رئیس جمهور ارائه کند.
 

اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور
 

نظر شما
پربیننده ها