تاکید امام خمینی (ره) بر مسئله حجاب

حجت الاسلام ناطق نوری: تاکید امام خمینی حتی قبل از رای گیری برای استقرار نظام جمهوری اسلامی در مورد لزوم رعایت حجاب در جامعه و ادارات دولتی را در راستای شیوه حکومتی امیر المومنین که به دور از سیاست بازی بود می توان دانست .
کد خبر: ۸۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶ - 25June 2016

تاکید امام خمینی (ره) بر مسئله حجاب

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس،  نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل در مصاحبه ای با واحد مرکزی خبر اعلام کرد « بسیاری از جنایات جنگی صدام در گزارش هیئت تحقیق سازمان ملل مطرح و روشن شده است ».
 به گفته یک مقام در سازمان آزادیبخش فلسطین دولت سوریه به یاسر عرفات دستور داد خاک سوریه را ترک کند .
 حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور : آن چه مردم از آن می نالند و آن چیزی که امروز در جامعه مطرح است و به ما می گویند این است که مردم از تبعیض ها و رابطه بازی ها و باند بازی ها ناراحتند.

 رزمندگان اسلام در یک یورش برق آسا و قهرمانانه به مواضع دشمن در ارتفاعات مرزی سردشت گردان های 3 و 8 لشکر کرکوک عراق را به کلی منهدم کردند .

 محمد خاتمی وزیر ارشاد خطاب به سعودی ها :  بدانند که ایجاد مشکل بر سر راه سفر حجاج ایرانی به بیت الله الحرام مقابله مستقیم با خود این مردم است.

 روزنامه فرانسوی لکوتیدین : میتران رئیس جمهور فرانسه مجبور شده است در محافل خصوصی اعتراف کند که شکست عراق در مقابل ایران به منزله شکست فرانسه است .

لوموند در یک افشاگری مهم نوشت : فرانسه موافقت خود را در زمینه تحویل 5 فروند هواپیمای سوپر اتاندارد به رژیم بعث عراق اعلام داشت.
    

نخست وزیر : پشت مسئله گرانی و احتکار یک توطئه سیاسی وجود دارد

میرحسین موسوی نخست وزیر که برای شرکت در مراسم بزرگداشت «از بهشتی تا صدوقی » پریشب به یزد سفر کرده بود در یک گفت و گوی رادیو و تلویزیونی نظرات خود را درباره تحولات منطقه و کشور بیان داشت .

وی گفت : در پی تحولات زنجیره ای که در منطقه صورت می گیرد توطئه سازمان یافته ای علیه انقلاب اسلامی ایران در جریان است ، همان گونه که امام امت فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد » قدرت های استکباری نیز در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند. موسوی افزود : در حقیقت آن ها مطمئن هستند که نظام ما چرخشی به سمت غرب یا شرق نمی تواند داشته باشد

نخست وزیر در رابطه با برنامه های دولت در زمینه مبارزه با گرانفروشی و احتکار ضمن تشریح دلایل اقتصادی و طبیعی این امر مانند حجم نقدینگی موجود در دست مردم ، گردش سریع پول و آثار روانی جنگ و با تاکید بر این که این عوامل را نمی توانیم عوامل تعیین کننده احتکار و گرانی به حساب آوریم افزود : فرض کنید یک کالایی که قیمتش در شرایط عادی 3 تومان باشد ممکن است حداکثر ارتقایی که پیدا کند 4 تومان باشد ، حالا همان کالاهای چهار تومانی را در بازار سیاه می بینیم سی تا 40 تومان خرید و فروش می شود ، بین این 4 تومان و 40 تومان اتفاقی که می افتد بر می گردد به یک نوع فساد و از یک طرف دیگر ، فسادی که اشاره کردم فسادی است که محتکرین ضد انقلاب و ایادی آن ها به وجود می آورند و من فکر می کنم حتی در پشت این مسئله یک توطئه سیاسی هم می توانیم بیابیم  چون دست گذاشتن روی ارزاق و تحریک کردن و ایجاد آشفتگی در این زمینه در تمام دنیا بی نظیر نیست و ما فقط به عوامل ساده احتکار نباید توجه کنیم .(1)

میرحسین موسوی : نظام با تکیه بر ولایت فقیه آسیب ناپذیر است

میرحسین موسوی نخست وزیر همچنین در مراسم افتتاح دهه بزرگداشت از بهشتی تا صدوقی در اجتماع مردم یزد گفت : امروز این واقعیت تثبیت شده است که این نظام با تکیه بر مکتب ولایت فقیه و حضور همیشه مردم در صحنه آسیب ناپذیر است . وی افزود : ماجراهایی که به فجایع 7 تیر و 8 شهریور انجامید نشات گرفته از اتحاد نامقدس همه نوکران جهانی مستکبران شرق و غرب و گروهک های وابسته به کفر و الحاد بوده است.(2)

نماینده ایران در سازمان ملل : بسیاری از جنایات جنگی صدام در گزارش هیئت تحقیق سازمان مطرح شده است

دکتر سعید رجایی خراسانی نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل در مصاحبه ای با واحد مرکزی خبر اعلام کرد «بسیاری از جنایات جنگی صدام در گزارش هیئت تحقیق سازمان ملل مطرح و روشن شده است »

وی ادامه داد  : در برخی از شهرها که خرابی خیلی وسیع بود ما می بینیم که در گزارش سازمان ملل خیلی خلاصه صحبت شده مثلا در شهر هویزه گفته شده که این شهر به کلی ناپدید شده و در آن جا چیزی برای دیدن وجود ندارد یا مثلا گفته شده که هیچ اثری از درخت یا سبزی در خرابی ها دیده نمی شود یا این که تنها پل قدیمی که بر روی این شهر بوده از بین رفته و بیش از این راجع به هویزه چیزی نمی بینیم ولی مشخص است که این گزارش گزارش واقع بینانه ای است چون واقعا هویزه وجود ندارد و همه چیز نابود شده است.(3)

بحران بی سابقه در روابط سوریه و سازمان آزادیبخش فلسطین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد : به گفته یک مقام در سازمان آزادیبخش فلسطین دولت سوریه دیروز به یاسر عرفات دستور داد خاک سوریه را ترک کند . بر پایه این گزارش مقام های سوریه همچنین از ورود خلیل الوزیر معروف به ابوجهاد معاون عرفات به این کشور جلوگیری کردند . به گفته مقام فلسطینی بازگشت عرفات و ابوجهاد به سوریه از سوی دولت این کشور ممنوع شده است . (4)

این مقام فلسطینی که نخواست نامش فاش شود گفت : به عرفات گفته شد به عنوان عنصر نامطلوب تا ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی خاک سوریه را ترک کند . سوریه اعلام کرده است « با توجه به تهمت ها و افتراهای مداوم یاسر عرفات علیه سوریه که در قبال فلسطینی ها مواضع اصولی خود را حفظ کرده و ایثارها نموده است به وی گفته شد سوریه دیگر مایل نیست به این سرزمین وارد شود »

این منبع افزود : اما این به معنای بی علاقگی سوریه به جنبش فلسطین نیست ، بلکه سوریه همچنان به تلاش خود برای جلوگیری از جنگ داخلی فلسطینی ها ادامه خواهد داد تا شکافی که بین برادران فلسطینی ایجاد شده از بین برود زیرا موضع اصولی سوریه با منافع انقلاب فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین مرتبط می باشد .

از سوی دیگر احمد عبدالرحمان سخنگوی رسمی سازمان آزادیبخش فلسطین دیروز در طرابلس واقع در شمال لبنان اعلام کرد که عزیمت یاسر عرفات رهبر این سازمان از دمشق در اوضاع فعلی فوق العاده وخیم است . وی اضافه کرد : اگر گزارش های رسیده از دمشق تائید شود ، این امر به معنای بسته شدن تمام دفاتر الفتح و سازمان آزادیبخش فلسطین در سوریه خواهد بود.(5)

با سخنان ناطق نوری و جلال الدین فارسی ؛ مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر برگزار شد

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر به مسئله بی حجابی در اوان پیروزی انقلاب اسلامی و این که امام خمینی حتی قبل از رای گیری برای استقرار نظام جمهوری اسلامی در مورد لزوم رعایت حجاب در جامعه و ادارات دولتی صحبت کردند اشاره کرده و افزود : این حرکت امام خمینی در راستای شیوه حکومتی امیر المومنین که به دور از سیاست بازی بود می توان دانست .

وی افزود : ملت فداکار از این که چیزی نیست و کم است ناراحت نیستند ، اگر دولت بگوید به خاطر ادامه جنگ و نپذیرفتن ذلت نمی خواهیم فلان جنس را وارد کنیم ، همگی می پذیرند مگر نه این که امام در قم به نماینده پاپ گفتند که ملت ما از محاصره اقتصادی نمی ترسد و روزه می گیرد و فردای آن روز جوانان ما روزه گرفتند ؟ ملت ما اگر ببینند که قرآن و اسلام در سایه روزی یک وعده غذا خوردن باقی می ماند روزه می گیرد تا اسلام و قرآن باقی بماند .

وی گفت : آن چه مردم از آن می نالند و آن چیزی که امروز در جامعه مطرح است و به ما می گویند این است که مردم از تبعیض ها و رابطه بازی ها و باند بازی ها ناراحتند می گویند اگر نیست برای همه نباشد و اگر هست برای همه باشد ، اگر قانون است برای همه اجرا شود مردم از یک بام و دو هوا بودن ناراحتند این است که ناامنی ایجاد می کند و سلب اطمینان می کند . (6)

جلال الدین فارسی نیز در مراسم دیشب با اشاره به اعمال ناجوانمردانه منافقین در طول تاریخ اسلام اظهار داشت : کمتر سازمان سیاسی و الحادی تاکنون با این روش دست به این گونه جنایت زده است زیرا این عمل را بدون شناخت کافی روی اشخاص انجام داده و تنها مشابه این عمل در تاریخ معاصر توسط صهیونیست ها انجام شده است که با به کار گذاردن بمبی در یک منطقه مسکونی فلسطینی آن ها را به شهادت می رسانند .

وی همچنین گفت : شهید بهشتی در مجلس خبرگان اصلی را ارائه داد که طی آن حکومت موظف بود روشی را انتخاب کند که اختلاف درآمد نسبی طبقات مردم از سه برابر بیشتر نباشد.(7)

گردان های 3 و 8 لشکر کرکوک عراق در عملیات ضربتی قرارگاه حمزه منهدم شدند

رزمندگان اسلام در یک یورش برق آسا و قهرمانانه به مواضع دشمن در ارتفاعات مرزی سردشت گردان های 3 و 8 لشکر کرکوک عراق را به کلی منهدم کردند . در این حمله 450 نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و ارتفاعات مهم و سوق الجیشی مشرف به شرهای قلعه دیزه و کرکوک عراق به تصرف رزمندگان اسلام در آمد.(8)

خاتمی : کارشکنی سعودی ها در برابر حجاج ایرانی به خاطر ماهیت ضد آمریکایی انقلاب ایران است

محمد خاتمی وزیر ارشاد در گفت و گویی با واحد مرکزی خبر توضیحاتی درباره کارشکنی سعودی ها در تدارک امکانات برای سفر حجاج ارائه کرد .

وی اظهار داشت :از آن جایی که مکه و مدینه این دو پایگاه بزرگ اسلامی در عربستان قرار دارند که متاسفانه ما از این نقطه نظر با مشکلاتی روبرو بودیم که ممکن است که یک سلسله دشواری هایی برای ما پیش بیاید ، با این که طبق برنامه ریزی و با توجه به تعداد زوار ایرانی ، که ایران جزو یکی دو کشوری است که بیشترین تعداد حجاج را دارد ، در نظر گرفته شد که تهیه تدارکات مسکن در عربستان زودتر انجام بگیرد و برای همین هم اقدام شد که متاسفانه دولت سعودی با کارشکنی ها و با امروز فردا کردن ها در سر راه سفر هیئت ایرانی به آن جا و تهیه تدارکات ، مشکل ایجاد کرد .

وی افزود : ماواقعا اگر اندکی خوش بینی را کنار بگذاریم باید بدانیم که عربستان سعودی در کار سفر حجاج محترم ایرانی به حج کارشکنی می کند و این بسیار برای ما جای تعجب است. وی ادامه داد : گر چه ما هیچ گاه انتظار رفتار برادرانه از دولت سعودی را با خودمان نداریم که منشا و علل گوناگونی دارد که در این جا مجال ذکرش نیست ولی این انتظار را داریم که آن ها واقع بینانه با مسائل برخورد کنند و سیاستی بر اساس واقع بینی برای خودشان در پیش بگیرند.

وی ادامه داد : این معنا را همه کشورهای منطقه و از جمله عربستان درک بکنند که آن چه در این منطقه ماندنی است انقلاب اسلامی ایران ، ملت رشید و مسلمان ایران و جمهوری اسلامی است که برآمده از قیام خونین این ملت هست .

خاتمی همچنین گفت : بدانند که ایجاد مشکل بر سر راه سفر حجاج ایرانی به بیت الله الحرام مقابله مستقیم با خود این مردم است و طبیعی است که ملت ما هیچ گاه نمی توانند به سادگی از این رفتار نامهربانانه بگذرد ، بخصوص وقتی احساس بکند که این مشکلات برای او از این جهت ایجاد می شود که او انقلاب اسلامی کرده و وجهه ای ضد امپریالیستی ، ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی دارد.(9)

مجلس کلیات لایحه نحوه اجرای اصل 49 را تصویب کرد

صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد و کلیلا لایحه نحوهاجرای اصل 49 را تصویب کرد .

گفتنی است در اصل 49 قانون اساسی آمده است : دولت موظف است ثروت های ناشی از ربا ، غصب ، رشوه ، اختلاس ، سرقت ، قمار ، سوء استفاده از موقوفات ، سوء استفاده از مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی ، فروش زمین های موات و مباحات اصلی ، دائر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد . این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.(10)

میتران : شکست عراق در مقابل ایران به منزله شکست فرانسه است

روزنامه فرانسوی لوکوتیدین با اشاره به پاسخ روز گذشته کلود شسون وزیر روابط خارجی فرانسه به سوال خبرنگاران در رابطه با تعداد جنگنده های فرانسوی سوپراتاندارد که بایستی به عراق اجاره داده شود نوشت : وی در پاسخ به این سوال تنها اظهار داشت که من مسئول این حسابرسی نیستم .

این روزنامه ادامه می دهد : یا آقای شسون حقیقت را نمی گوید و او مسئول این حسابرسی می باشد و یا این که شسون در کابینه ای وزارت می کند که کاملا غیر مسئول و نامربوط می باشد که این البته چیزی است که ما به آن معتقد هستیم .

این روزنامه سپس طی مقاله ای اقدامات اخیر دولت فرانسه در قبال عراق را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و نوشت : تصمیم دولت فرانسه مبنی بر قرض دادن 5 هواپیمای سوپراتاندارد به بغداد حاکی از دست پاچگی پاریس از شکست هم پیمان خود در نتیجه شکست مالی خویش می باشد. لکوتیدین در ادامه می افزاید : میتران رئیس جمهور فرانسه مجبور شده است در محافل خصوصی اعتراف کند که شکست عراق در مقابل ایران به منزله شکست فرانسه است .(11)

لوموند : فرانسه 5 فرونده جنگنده سوپراتاندارد به عراق کرایه می دهد

گفتنی است روزنامه فرانسوی لوموند در یک افشاگری مهم نوشت : سرانجام پس از ماه ها بحث و گفت و گو و مذاکرات پشت پرده و رفت و آمدهای متعدد بین پاریس و بغداد ، فرانسه موافقت خود را در زمینه تحویل 5 فروند هواپیمای سوپر اتاندارد به رژیم بعث عراق اعلام داشت.(12)

پی نوشت:

 1- جمهوری اسلامی ، 4 تیر 1362 ، صفحه 4

2-  اطلاعات ، 4 تیر 1362 ، صفحه 2

 3- اطلاعات ، 4 تیر 1362 ، صفحه 15

 4- کیهان ، 4 تیر 1362 ، صفحه 20

5-  اطلاعات ، 4 تیر 1362 ، صفحه 16

6-  اطلاعات ، 4 تیر 1362 ، صفحه 3

7-  کیهان ، 4 تیر 1362 ، صفحه 19

8-کیهان ، 5 تیر 1362 ، صفحه 18

9-کیهان ، 5 تیر 1362 ، صفحه 2

10-اطلاعات ، 5 تیر 1362 ، صفحه 2

11- اطلاعات ، 5 تیر 1362 ، صفحه 16

12-اطلاعات ، 5 تیر 1362 ، صفحه 16

پژوهشگر: سید محمد امین آبادی



منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها