دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اعلام کرد

جزئیات برنامه‌های دانش‌آموزی به مناسبت روز قدس/تشکیل غرفه‌های روایتگری «به کدامین گناه»/فراخوان آثار هنری «کابوس ۲۰۴۰»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به جزئیات برنامه‌های دانش‌آموزی به مناسبت روز قدس گفت: «طراحی و ساخت پازل راهیان الأقصی» و تشکیل غرفه‌های روایتگری «به کدامین گناه»، از جمله این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۸۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ - 25June 2016

جزئیات برنامه‌های دانش‌آموزی به مناسبت روز قدس/تشکیل غرفه‌های روایتگری «به کدامین گناه»/فراخوان آثار هنری «کابوس ۲۰۴۰»

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در نشست خبری که امروز به منظور ارائه برنامههای دانشآموزی به مناسبت روز قدس، در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، اظهار داشت: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی و روز وحدت همه انسانهای حقیقتخواه و عدالت دوست است و در این روز، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان بر اساس مأموریتی که دارد در حوزه نیروسازی و جریانسازی برای روز قدس امسال، برنامههایی را تدارک دیده است که این برنامهها در طول هفته منتهی به روز قدس و یکهفته بعد از آن اجرا میشود.

وی با اشاره به حضور باصلابت دانشآموزان در راهپیمایی روز قدس، ادامه داد: اهداف برنامههای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در روز قدس شامل «ایجاد تقویت و حفظ روحیه استکبارستیزی در بین دانشآموزان»، «نقش آفرینی و ایجاد ظرفیت از تواناییهای بالقوه دانشآموزان»، «ایجاد بستری برای ارتباط و تعامل دانشآموزان در سطح ملی و بینالمللی با محوریت بیداری اسلامی»، «حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ایجاد روحیه مقاومت و پایداری»، «انسجام همهجانبه مسلمانان در مبارزه با صهیونیسم» و « ایجاد بستر مفید و سازنده با محوریت گفتوگو و گفتمانسازی در راستای افزایش و بهینهسازی اطلاعات دانشآموزان بر ضد صهیونسیم غاصب» است.

برگزاری پویش دانشآموزی «اینجا قدس است، صدای ما را از مسجد الأقصی میشنوید»

علامتی با تأکید بر اینکه ستادهایی در سطح ملی و استانی در این زمینه شکل گرفته است، گفت: از سالهای پیش باشگاه بینالمللی دانشآموزی ضد صهیونیسم  ایجاد شد و همچنان با قوت به کار خود ادامه میدهد که دبیرخانه آن در حال حاضر در استان فارس قرار دارد و متولی برگزاری پویش ضدصهیونیستی دانشآموزی است.

وی به برگزاری پویش دانشآموزی «اینجا قدس است، صدای ما را از مسجد الأقصی میشنوید» اشاره کرد و بیان داشت: این پویش در دو بخش فیلمهای 10 ثانیهای و مکتوب برگزار میشود؛ در بخش فیلم، جایگاههای ویژهای در مسیر راهپیمایی روز قدس تعبیه خواهد شد که بنر مسجدالأقصی در آن نصب میشود و دانشآموزان خبر آزادی مسجد الأقصی را در این مکان با خلاقیت خود اعلام میکنند و از آن فیلم میگیرند.

دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان ادامه داد: در این طرح، دانشآموان نقش خبرنگاری را ایفا میکنند که خبر آزادی روز قدس را مخابره میکند که در این طرح علاوه بر تصویربرداری، امکان ضبط صدا وجود دارد؛ البته ضبط صدا و فیلمها نباید بیشتر از 20 ثانیه باشد و در نهایت در سایت باشگاه دانشآموزی ضد صهیونیسم به آدرس www.pooyesh.azsc.ir بارگذاری شود.

وی افزود: در بخش آثار مکتوب نیز سه بخش وجود دارد که شامل «بخش مسئولان کشوری، لشکری و استانی، بخش دانشآموزان و بخش مردم است؛ در بخش اول، دانشآموزان از مسئولان میخواهند که درباره آزادی مسجدالأقصی و فلسظین جملهای را بنویسیند و با آن عکس میگیرند؛ در بخش دوم، دانشآموز مطلبی را درباره این موضوع نوشته و با آن عکس میگیرد.

علامتی اضافه کرد: در بخش سوم پیشبینی شده است که در پایگاههای نماز جمعه غرفههای برپا شود و مردم در پویش «اینجا قدس است، صدای ما را از مسجد الأقصی میشنوید»، شرکت کنند و از دستنوشتههای مردم عکس گرفته و در سایت باشگاه بارگذاری کنند.

تشکیل غرفههای روایتگری «به کدامین گناه»

دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان به تشکیل غرفههای روایتگری «به کدامین گناه» در مسیر راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: در این غرفهها دانشآموزان به فعالیتهای ترویجی و تبیینی درباره جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین، میپردازند.

وی با بیان اینکه برای غنای بیشتر به برنامهها از حضور والدین نیز دعوت شده است، ادامه داد: البته این برنامه تنها در مسیر راهپیمایی روز قدس نیست بلکه در طول هفته در قرارگاههای شهری و هیأتهای انصارالمهدی(ع) انجام میشود.

طراحی و ساخت پازل راهیان الأقصی

علامتی به طراحی و ساخت پازل راهیان الأقصی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مصادیق افشای اعمال پلید رژیم صهیونیستی، تحریف تاریخ اسلام از طریق تخریب ابنای اسلامی است و بر این اساس همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس، قطعات پازلی از نمای مسجدالأقصی که از قبل طراحی شده است، نصب خواهد شد.

وی افزود: این حرکت در 32 استان کشور برگزار میشود و هماکنون دانش آموزان در حال طراحی قطعات پازلها هستند.

فراخوان آثار هنری «کابوس 2040»

دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان به فراخوان آثار هنری «کابوس 2040» اشاره کرد و گفت: این برنامه با محوریت فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: محورهای موضوعی این فراخوان شامل «نابودی اسرائیل در کمتر از 24 سال آینده»، «فروپاشی اسرائیل از درون» و « آزادی مردم فلسطین و سرزمین قدس» است که در بخشهای فیلم کوتاه، کاریکاتور، کاریکلماتور، پوستر، داستان، نمایشنامه، نماهنگ، شعر، نقاشی و نمایشنامه بازی رایانهای برگزار میشود.

علامتی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار از روز قدس تا پایان تیر ماه است، افزود: علاقهمندان برای اطلاعات بیشتر به سایت www.ayandehsazan.ir مراجعه کنند؛ ضمن اینکه میتوانند آثار را از طریق کانال ملی و امن سروش با شماره تلفن 09216635383 ارسال کنند.

طراحی و تولید بروشور

این مقام مسئول در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان اظهار داشت: دانسآموزان میتوانند به صورت دستنوشته و با خلاقیت خودشان به طراحی و تولید بروشور بپردازند.

وی افزود: «دلایل دفاع از فلسطین» و «دلایل دشمنی با رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم منحوس» از موضوعات بروشور دانشآموزی است.

علامتی به برگزاری تریبون آزاد دانشآموزی در حاشیه راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: دانشآموزان میتوانند در مورد جنایات رژیم صهیونیستی و آینده این رژیم به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی همچنین به برنامههای پیشنهادی این اتحادیه درباره روز قدس به استانها اشاره کرد و گفت: برگزاری تئاترهای خیابانی توسط دانشآموزان، بازخوانی سرود معروف فلسطینی توسط دانشآموزان، حمل عکس شهدای اخیر انتفاضه، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع فلسطین، دعوت از خانواده شهدا برای حضور در برنامههای دانشآموزی و ایجاد نمایشگاههای آنلاین در حمایت از مردم فلسطین از نمونه این برنامههاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار