سرباز، وطن دار بی مدعا

بیش از 16 هزار سرباز شهید در جنگ تحمیلی از اقوام و ادیان مختلف که در بین آنها مسلمان و ارمنی و زرتشی و کلیمی دیده می‌شوند گواه بر این امر است که هرجا پای دفاع از وطن آمد، نام سربازان خوش درخشید.
کد خبر: ۸۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ - 25June 2016

سرباز، وطن دار بی مدعا

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، فرقی نمی کند که از دوستان و آشنایان باشند یا غریبه؛ همین که با کولههای سنگین روی دوششان و لباس هایی با رنگ خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، در شهر و محله و کنار ما راه می روند حس آرامش و امنیت توی دلهایمان قوت می گیرد. یادمان می افتد که چند سال از سالهای جوانیشان را میگذارند تا از خاک کشور دفاع کنند؛ تا بشوند سرباز وطن.

به هر گوشه از تاریخ این کشور که نگاه میکنیم صحنه ای می بینیم از رشادت و دلاورمردیهایشان. با اینکه جوانند و ناپخته اما دو سال کافی است تا در معرکه خطر و دوری از خانواده و غربت، مرد روزهای سخت زندگی شوند. چه روزهای جنگ و دفاع مقدس که همین سربازان در آغاز حمله دشمن به ایران با وجود امکانات کم و فرمان های منافقانه برخی مسئولین وقت تا پای جانشان برای دفاع از مرزها ایستادند و چه روزهای پس از جنگ که در مرزهای کشور در مقابل اشرار و مهاجمین به نوامیس و آرامش مردم از خاکشان دفاع کردند.

بیش از 16 هزار سرباز شهید در جنگ تحمیلی از اقوام و ادیان مختلف که در بین آنها مسلمان و ارمنی و زرتشی و کلیمی دیده می شوند گواه بر این امر است که هر جا پای دفاع از وطن آمد نام سربازان خوش درخشید.

تعدادی از مرزبانان و سربازان در همین لباس سربازی از وطن به دست منافقین و گروهک های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر و کالا در مرزهای کشور بال شهادت گشودند.

بامداد چهارشنبه بود که خبر ناگواری همه ملت ایران را متاثر کرد. اتوبوس حامل سربازان وظیفه آموزشی پادگان 05 کرمان که برای مرخصی به اهواز رهسپار بودند در میان راه به دره ای سقوط می کند و حادثه ای دلخراش را رقم می زند. حادثه ای که باعث کشته شدن 19 تن از سربازان و سرنشینان اتوبوس و مجروحیت 42 نفر دیگر از سربازان شد؛ که مجروحان به وسیله آمبولانس به بیمارستان های رجایی شیراز، شهدای نیریز و امام خمینی(ره) استهبان  منتقل شدند.

ساعاتی بعد در حادثه ای مشابه اتوبوس دیگری حامل سربازان پادگان 05 دچار سانحه شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. هر دو حادثه در فاصله زمانی کم باعث شد تا کشور را در غم از دست دادن جوانانش فرو ببرد. داغی که پیش از نیز سربازان را در لباس خدمت اما به نوعی دیگر داغدار کرده بود.

اتفاقات، حوادث، هجوم، درگیری و ماه ها سختی دوری از خانه و آموزش های نظامی را در مناطق مرزی کشور را با هدف حفاظت از کیان کشور به جان میخرند؛ همانطور که سال ها همین سربازان با از خودگذشتی در بسیاری از درگیری ها در صف اول مبارزه با اشرار و ضد انقلاب و منافقین و دشمنان برآمدند.

خوب است در زمانی که چندین تن از سربازان در حادثه ای تلخ بار سفر به آخرت را بستند یادی کنیم از سربازان شهید، پاسداران بی مدعا و محافظان از خودگذشته وطن و یاد خون های ریخته شده سربازان در سال های دفاع مقدس و پس از آن را با حفظ یاد و خاطره آنان زنده نگاه داریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار